Spring naar bijdragen

donderdag 12 november


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 201
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Saxon, herkenning is altijd prettig.
Bij mij is het nu niet meer oorzaak drank (en ik zeg niet dat dat bij jou wel zo is), maar: stel dat je je weer helemaal open durft te stellen, en je doet en zegt spontane dingen. Helemaal onbeschermd op geestelijk vlak.
Ik heb nog niet geleerd hoe ik me dan tegen de klap van teleurstellingen of kwetsingen moet weren, of misschien is dat ook het juiste woord niet. Want als je je gaat weren, heb je weer een muur om je heen. Ik bedoel, hoe je ermee omgaat dat bijvoorbeeld iemand jouw heel goedbedoelde, spontane aktie vanuit je hart, totaal afwijst. Dat je, PATS, in 1 klap weer zo klein bent. Ik druk het misschien wat onhandig uit.
Vertel je hoe jij dat voelt? Dat wil ik graag weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een mooi beeld van imperfectie Vie, mooie man met gulp open, net zoals onze baas die vorig jaar een praatje hield voor het personeel. Altijd netjes in een pak, met overhemd en stropdas (jaja en dat in de non profit sector), ik zat op de eerste rij en het onderste knoopje van zijn overhemd zat los en daaronder kon ik zijn blote buik zien, nee het is geen hunk en ja het leidde nogal af ;)

Ik realiseer me dat het deze maand 2 jaar geleden is dat ik echt voor het laatst dronken ben geweest. Ik had me hier in juni van dat jaar me weer aangemeld omdat het maar niet lukte, dat 'een beetje drinken' Na mijn heraanmelding hier ben ik toen gestopt, tenminste, na 2 weken 2 biertjes gedronken, ging goed, na weer 2 weken weer eens 2 biertjes zie je wel ik had het in de hand, ik kon matigen!
tot ik in november een feestje had, een zuipfeestje, ik had me voorgenomen dat ik er best wel 2 mocht nemen... tuurlijk joh!! eenmaal op het feestje stond er een fles rum in de ijskast die sterke gremlineigenschappen had. Ik voelde me in die tijd zo slecht, alles ging mis, op mijn werk, prive, balen, dus ach, 1 glaasje cola met rum moest mogen

affijn, het eindresultaat liet zich raden, wie werd er om 6 uur sochtends zo ongeveer het pand uitgegooid? ik dus! straalbezopen! Had ik een leuke avond gehad? nee, want bij elk glas voelde ik me schuldiger dan ooit, al schreeuwde en lachte ik daar overheen ik kon wel huilen.. het lukte me niet om mezelf weer vrolijk te drinken, de magie was over.
Daarna een kater van 3 dagen en sindsdien is het klaar!

Het ging echt niet makkelijk maar ik hield me die verschrikkelijke nacht voor ogen hoe ik mezelf compleet belachelijk had gemaakt bij mijn collega's en hoe ziek ik was geweest daarna.
Dat wilde ik echt niet meer!! Op die dag besloot ik de strijd aan te gaan en de alcohol los te laten, en nu echt los, de deur niet meer op een kier, maar klabam dicht!

ik ben nu zo blij dat ik toen die deur dicht heb gegooid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vie, ik begrijp wat je bedoelt, het is inderdaad leren dit leven te leven wat niet altijd fijn is om bv confrontaties aan te gaan en ermee leren om te gaan, ik ben vrij impulsief en heb mezelf moeten leren daar anders mee in om te gaan, dwz ik schrijf nu heel veel op, zo'n beetje om de dag wat mijn doelen zijn en hoe ik die t beste kan behalen d.w.z voor mij er als er beslissingen moeten worden genomen of ergens aan te werken hoe ik dit t beste kan behalen. Mensen in mijn omgeving waarbij ik een negatief gevoel krijg, mijd ik voorzover mogelijk of ( bv op mn werk) probeer ik duidelijk mijn grenzen aan te geven en verder ja... heel veel ontspannen s avonds, dingen doen waar ik baat bij heb, bv sporten, lezen, zonnebank, de alcohol vervangen met proberen erachter te komen waar ik passie voor heb. Hopelijk heb je hier iets aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit daar heb je gelijk in, tenminste na langere tijd nuchter ben je sterker. Aan de andere kant is mijn streven, mijn muur af te bouwen en nu merk ik toch, dat ik me weer net zo gekwetst kan voelen, zelfs door dingen die de ander misschien helemaal niet zo bedoelt, dat ik me weer een klein meisje voel dat gekwetst werd. Hmmm, iets om over na te denken en om aan te gaan werken.

Ik pakte het boek van Japin zomaar uit het rek van de bibliotheek omdat de titel me aansprak. De andere van Japins' boeken ga ik zeker ook nog lezen.

Tapas, wonderwoman! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje Aura Dhendro Albertina Tapas Isa Jane4 An Meiske, hopleijk vergeet ik niemand...

Bedankt!! Jullie hebben me overgehaald, ik heb net mijn Refusal toch genomen!!!!!
Wat een opluchting!! Pffff

Ben heel blij met jullie en met mijn besluit hier eerlijk te zeggen wat er in mijn koppie omging, bedankt voor het begrip en medeleven!

Bolletje en Aura nemen jullie hem ook nog in!!!???
Het geeft zoveel rust joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias geweldig meis. Je bent een echte kanjer. Ik ga zo een halve in nemen en wachten tot Aura vanmiddag komt en neem dat de andere helft. Als het haar nog niet lukt, neem ik hem toch de andere helft hoor, maar met z'n tweetjes lukt het misschien makkelijker.
Jij hebt er erg goed aan gedaan en kan jezelf een pluim geven hoor kanjer.:heart::sun::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trouwens Vie, degenen waarbij ik de meeste moeite heb zijn bijvoorbeeld mijn vriend ( met wie ik lat) het zijn vooral de dingen die hij niet zegt waar ik moeite mee heb, dus eigenlijk waarmee ik hem ook niet confronteer, dan denk ik daar heb je dat zeikwijf weer die alsmaar gehoord wil worden, dus laat maar, of ik kan in mijn hoofd hele discussies met m aangaan en dan in de werkelijkheid daar boos op zijn op hem dus, volkomen onwerkelijk dus, en logisch dat hij mij soms niet kan volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
War Jozias vanmorgen schreef was aan de ene kant heel herkenbaar voor mij.
Ik had ook van die momenten waarop ik een dag van te voren al met mezelf afgesproken had, morgen ga ik drinken.
Ik was dan ook heel vrolijk en blij want morgen zou ik immers mijn drank weer krijgen.
Er was ook niets of niemand die mij daarvan zou weerhouden en daarom vind ik het zo verschrikkelijk knap van Jozias dat zij door de lieve woorden en de steun van het forum tot het besluit is gekomen om de refusal te gaan slikken en niet te gaan drinken.
Jozias, petje af voor jou, ongelofelijk goed zeg en ook de mensen die haar hebben gesteund vanmorgen, geweldig!!!
Aura, ik hoop dat jij het voorbeeld volgt. Je Prozac is verhoogd en drank en AD samen geeft zulke rare dingen, mensonterend gewoon, dat wil je toch niet, waarom hou je die achterdeur eigenlijk open? Waarom slik je niet gewoon die refusal? Dan pas sta je er achter immers. Waar ligt die twijfel?
Drank is niet leuk, is niet je vriendje, is je grootste vijand zelfs, mister Alcohol maakt je compleet kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo heb effe een schitterend gebrek besteld bij bol.com en the dutch i presume besteld voor mijn zwager die schots is, ben benieuwd. Zeker deze donkere dagen dan begin ik meestal aan dickens om i the spirit te geraken, iemand anders nog een goede aanrader voor mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saxon Toen ik dronk, en dat is ongeveer anderhalf jaar geleden gestopt, had ik ook van die dingen, dat ik in mijn hoofd nog woedend kon zijn om mijn relatie en ook allerlei dingen van vroeger. Echt, dat de stoom me uit de oortjes vloog, zo boos was ik. Rare situaties levert dat op, inderdaad. Het kan ook zijn dat je je woede koelt op je vriend of man, terwijl je eigenlijk een gemis van vroeger bedoelt.

Zelf heb ik die ex-relatie allang uitgegumd en ben nuchter opnieuw begonnen, en dat is weer een heel ander verhaal.
Je kan gewoon niet van een ander verwachten dat die weet wat je voelt of waar je mee zit of wat je dieptste angsten zijn. Dat kan je alleen zelf. Het is mooi meegenomen als je een fijne partner hebt die je steunt, maar wat jij zelf te bieden hebt is veel belangrijker.
Wat heb jij jezelf te bieden?

Mijn raad is, en ook waar ik mee aan het worstelen ben: geef je leven niet uit handen. Verwacht niet van een ander alle begrip. Want als je dat doet maak je jezelf tot een niksje, dat zo weer aan de drank zit.
Je doet het zelf, je kan mooi en geweldig zijn en je bent het ook, als je het zelf maar ziet en het ook doet.

En nou ga ik me heel nuchter eens even met mijn broccolimousse bemoeien, want als ik me niet met eten bemoei ben ik nergens meer

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Vie, deze vind ik leuk van je : quote "Verder gaat het de laatste tijd geestelijk zo goed met mij
dat ik er bijna argwanend van word. Ik schrijf het met een lach, maar het is ook wel serieus.
Aslof er een addertje onder het gras zit.unquote";

ik heb dat ook wel: hee ik voel me tof vandaag; vreemd is er iets ofzo?
Alsof dat niet mag, alsof ik niet blij en vrolijk mag zijn. Tegenwoordig steek ik gewoon m'n
tong uit: "lekker puh" tegen negatief gedoe; bekijk het maar vandaag voel ik me lekker.

Feli Jozias; nu pas je weer bij je onderschrift ;)

Bolletje; wat is een halve nemen, kan je dan half drinken? Hebben we straks een halve bol of geen bol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meisje66, ik heb je laatste bericht van vannacht nog gelezen. Dat is geen makkelijke situatie. Ik weet niet goed wat ik er op moet antwoorden, omdat ik zelf geen kinderen heb.
Je kent alle voors- en tegens al wel. Bij hem blijven voor de kinderen is een smoes want waarschijnlijk zouden je kinderen veel beter af zijn met een moeder die er voor zichzelf uit is. En met hun vader kan je een regeling treffen. In praktische zin is het allemaal wel te doen.
Maar dat emotionele, hè? Wat wil je zelf, waar wil je naar toe, hoe zal het onbekende zijn, kan ik dan maar niet beter op bekend terrein blijven, ook al bevalt dat me niet?
Sterkte Meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,

goed te lezen.
:present:.

Hilde,
sterk van je,
je zit/zat alleen op de verkeerde dagdraad.

ER,
ook goedemorgen.

Ik heb mezelf vandaag een videofilm cadeau gedaan,
"Perfume", het boe heb ik al gelezen, nu eens kijken
hoe de film is.
Ook hier geen noemens waardige klachten,
behalve nog wat grieperig.
Enfin, ik ga er maar van uit dat het ergste is geweest
en ga morgen weer een dag therapien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He goedemiddag, Kirky, Emma en Drup
Hoop dat in niemand vergeten ben.

Heb gelezen dat hier een aantal forummers heel goed bezig zijn en toch hun pilletje hebben genomen, helemaal top!!

Ik heb gister mijn antabus ook weer ingenomen.

Maar even een vraagje: ik krijg vanavond bezoek van een collega, ik weet dat hij drinkt, moet ik nou wat in huis halen voor hem?
Wat vinden jullie hiervan.
Ik heb mn antabus genomen, dus voor mij kan het geen kwaad of moet ik gewoon geen drank in huis halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippie,
Het is eigenlijk best moeilijk om een goed antwoord op jouw vraag te geven.
Ik kan dus ook alleen maar vertellen hoe ik het doe.
Ik haal wel drank op voor mijn gasten, ik weet wat ze graag drinken en dat haal ik dan.
Wat over is en aangebroken gooi ik weg en sterke drank geef ik mee.
Als jij je daar niet prettig bij voelt moet je geen drank in huis halen, dan moeten de mensen maar accepteren dat het moeilijk voor je is.
Kun je hier eigenlijk wat mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, Jane, je bent er niet maar misschien lees je het toch.

Je hebt helemaal gelijk van je opmerking over RP.
Daarmee heb je mij wel aan het denken gezet, en ga er weer mee stoppen.

Wat voor je het weet zit ik weer in een draaikolk van emoties.

Dank je wel hoor, liefs Pip :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...