Spring naar bijdragen

zondag 15 november

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 345
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tsja Kit, was idd niet goed voor de maag en ik heb ook zo'n hekel aan reclames maar
was gisterenavond zo duf, toch maar gekeken, slechte keuze.

Volgende keer ga ik of slapen of een boek lezen,
ook al ben ik misschien duf.

Gisteren wel een driedubbel CD van Bob Dylan gekocht, 20 E.
Ik kende alles al maar had dit zelf niet in huis, erg blij me, Bootleg series 1-3 als het iemand ook maar iets zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
druppeltje

Ja Marieke is zo maar het duurt gelukkig 1 dag. Die dorst en pijn is dan het ergste want kan echt geen slok water binnen houden. Einde van de dag geef ik het op en drink geen slok meer en hoef dan ook niet te spugen maar dat vind ik zo moeilijk als je zo'n dorst hebt.

Sorry als ik over het kinder verhaal ben heengewalst maar heb helaas zelf geen kinderen dus kan er niet over meepraten. Als ik sommige stukje lees dan probeer ik me te troosten met wat me bespaard is gebleven zodat het gemis niet overheerst.

Ik weet wat je bedoeld meis met het troosten wat je gespaard is gebleven. Ik mis ook vaak iets van mijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte dhendro.

Dames (en heren?),

ik ben niet zo vaak op het forum als ik misschien wel zou willen,
maar ik krijg het gevoel dat er weinig reacties (uitzonderingen daargelaten) komen op mensen die niet vaak (kunnen ) schrijven.
Vandaag is niet de eerste keer dat ik dat opmerk, maar de zoveelste keer.
Ik vind dat erg jammer en begrijp niet zo goed waarom dat is.
Het zou ook kunnen dat het aan mij ligt,
dat heb ik vorige keren ook al gedacht,
maar ik ben er niet uit waarom dat dan zou zijn.
Jammer, want ik heb veel aan het forum gehad toen ik begon met stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valentine mijn eigen ervaring is het stoppen goed ging en nergens last van had maar als me iets tegenzat dan kwam er een gremlin op mijn schouder die telkens in mijn oor fluisterde dat ik trek had en best mocht drinken. Denk dat het van je situatie afhangt maar de sterke wil waar de ene beter in is als de andere. Bedoel met dit laatste niet te zeggen dat iemand dan een slappeling is hoor als hij of zij voor de bijl gaat Zit denk ik meer in je karakter, genen, opvoeding en in de situatie waarin je zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valentine: ik vergelijk het met mijn rookverslaving. Heb jaren niet gerookt, maar na jaren bleef ik zin houden in roken b.v. Zo zijn er mensen die stoppen en nooit meer beginnen en nooit meer trek krijgen.
Als we zouden weten HOE DAT KAN, tja, dan was het probleem misschien nog op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup en An, bedankt.

Ik vind dat zo'n raar verschijnsel, die verschillen daarin.
En ik denk idd ook niet dat iemand met meer trek een slappeling is.
Zou het kunnen zijn dat je met meer trek bv. (nog) geen ultieme vervanging gevonden hebt?
Niets wat je zo kan afleiden of ontspannen of uit je dak kan laten gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Bolleke dat is zo, het gemis zal altijd blijven. Eerst veridealiseerde ik kinderen maar heb me leren troosten door ook de negetieve kanten er van te zien. Nu ik 50 ben weet ik dat ik nooit oma zal worden en dat doet ook weer pijn. Als je er bewust voor kiest is het wat anders maar als je ze graag had gewild dan blijf je dat stille verdriet altijd met je meedragen en moet deze in je rugzak stoppen. Heb over de hele wereld gereist en heel wat derde wereldlanden gezien wat had ik graag een paar van die stumpies in mijn koffer willen proppen.

Nee Valentine ik denk niet dat er een vervanging is. Je kunt je leven anders indelen maar als er iets tegen zit komt toch de drang terug en dan is de vraag of je het kan weerstaan. Precies wat An zei over het roken, het blijft de rest van je leven dus ook in je rugtas. Toen mijn moeder ging sterven was ik een jaar gestopt met roken. Ze stierf aan longkanker en toen de arts de dood moest constateren had ik een sigarat in mijn handen. Die arts keek me heel smerig aan en ik had niks in de gaten. Bedoel automatisch terug gevallen in een oud patroon wat er zo ingebakken zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het delen,

ik moet gaan eten,
nou ja, het eten is klaar gemaakt voor mij,
dus tot de volgende keer!

Fijne avond en sterkte dhendro, en drup met de kotsdag,
en alle anderen als jullie het nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het niet helemaal eens dat de trek persé terug komt
als er iets tegen zit in het leven.
In de jaren dat ik niet dronk is er erg veel gebeurd in mijn leven.
Nooit maar dan ook nooit heb ik de behoefte of trek gehad in drank.
Ik heb mijn verslaving weer aangewakkerd door weer eens één keer
een drankje te nemen.
Dan komen de tiqs weer naar boven en is het kwaad alweer aangericht.
Het is nu eenmaal zo, een alcoholist blijf je, je leven lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...