An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Dhendro: ja die rottrek. Het zal toch ergens vandaan komen waardoor je trek hebt.Misschien niet bewust, maar ergens onbewust?????Trek gaat weer over!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Tsja Kit, was idd niet goed voor de maag en ik heb ook zo'n hekel aan reclames maarwas gisterenavond zo duf, toch maar gekeken, slechte keuze.Volgende keer ga ik of slapen of een boek lezen,ook al ben ik misschien duf.Gisteren wel een driedubbel CD van Bob Dylan gekocht, 20 E.Ik kende alles al maar had dit zelf niet in huis, erg blij me, Bootleg series 1-3 als het iemand ook maar iets zegt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Vanavond op Canvas,21.00 ""va,vis et deviens.".Een prachtige film. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 An, dhendro (en anderen),Ik begrijp niet waarom de ene persoon heel veel last heeft van trek en de andere persoon juist niet>Dat is toch vreemd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Bedankt Albertina, lijkt me een goede tip, Canvas he, bijna altijd goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 quote: Originally posted by: druppeltjeJa Marieke is zo maar het duurt gelukkig 1 dag. Die dorst en pijn is dan het ergste want kan echt geen slok water binnen houden. Einde van de dag geef ik het op en drink geen slok meer en hoef dan ook niet te spugen maar dat vind ik zo moeilijk als je zo'n dorst hebt. Sorry als ik over het kinder verhaal ben heengewalst maar heb helaas zelf geen kinderen dus kan er niet over meepraten. Als ik sommige stukje lees dan probeer ik me te troosten met wat me bespaard is gebleven zodat het gemis niet overheerst. Ik weet wat je bedoeld meis met het troosten wat je gespaard is gebleven. Ik mis ook vaak iets van mijzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Klopt An, er zit wat onbewust; oud zeer, niet zomaar blij mogen zijn etc.Ik ga niet drinken; geen zorg, geen drank in huis sinds 24-02, ik trek hier aan de bel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Sterkte dhendro.Dames (en heren?),ik ben niet zo vaak op het forum als ik misschien wel zou willen,maar ik krijg het gevoel dat er weinig reacties (uitzonderingen daargelaten) komen op mensen die niet vaak (kunnen ) schrijven.Vandaag is niet de eerste keer dat ik dat opmerk, maar de zoveelste keer.Ik vind dat erg jammer en begrijp niet zo goed waarom dat is.Het zou ook kunnen dat het aan mij ligt,dat heb ik vorige keren ook al gedacht,maar ik ben er niet uit waarom dat dan zou zijn.Jammer, want ik heb veel aan het forum gehad toen ik begon met stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Valentine mijn eigen ervaring is het stoppen goed ging en nergens last van had maar als me iets tegenzat dan kwam er een gremlin op mijn schouder die telkens in mijn oor fluisterde dat ik trek had en best mocht drinken. Denk dat het van je situatie afhangt maar de sterke wil waar de ene beter in is als de andere. Bedoel met dit laatste niet te zeggen dat iemand dan een slappeling is hoor als hij of zij voor de bijl gaat Zit denk ik meer in je karakter, genen, opvoeding en in de situatie waarin je zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Valentine: ik vergelijk het met mijn rookverslaving. Heb jaren niet gerookt, maar na jaren bleef ik zin houden in roken b.v. Zo zijn er mensen die stoppen en nooit meer beginnen en nooit meer trek krijgen.Als we zouden weten HOE DAT KAN, tja, dan was het probleem misschien nog op te lossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Isa, onze berichten kruisten elkaar.Ik begrijp wat je bedoelt, maar heeft dat dan ook te maken met het aantal keren dat die trek opkomt?Dat bedoelde ik eigenlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Valentine, ik ben aan het forummen en ook allerlei andere dingen aan het doen. Ik merk je wel op, maar heb niet altijd iets inhoudelijks te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Drup en An, bedankt.Ik vind dat zo'n raar verschijnsel, die verschillen daarin.En ik denk idd ook niet dat iemand met meer trek een slappeling is.Zou het kunnen zijn dat je met meer trek bv. (nog) geen ultieme vervanging gevonden hebt?Niets wat je zo kan afleiden of ontspannen of uit je dak kan laten gaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Is goed Vie, ik bedoel het ook aan niemand persoonlijk, en ik doe vaak ook veel tegelijk.Ik geloof zelfs dat mijn bericht intussen misplaats is, maar weghalen doe ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Pffff ben blij dat ik hier aan de bel trek, ik loop al een paar dagen vast in m'n trek. Nu heb ik weer wat handvaten waarmee ik aan de slag kan; iedereen heel erg bedankt voor het reageren; nu en vanochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Val,je moet zeker je berichtje niet weghalen.Ik was net even douchen, dus ik doeook vaak van alles tussen door.Kit,ik heb de film al gezien,echt zeer de moeite waard.Een prachtig en deels waar gebeurd verhaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Nee ik heb geen kinderen, ik heb wel leidinggegeven in een winkel aan personeel (8 man/vrouw) van studerende leeftijd. In hartje Amsterdam ook nog, dus er werd veel gestapt enzo.... quote: Originally posted by: Cocowoman heb jij kinderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Kit,Hahaha, dank je!Ik vind hem zelf ook wel mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Ja Bolleke dat is zo, het gemis zal altijd blijven. Eerst veridealiseerde ik kinderen maar heb me leren troosten door ook de negetieve kanten er van te zien. Nu ik 50 ben weet ik dat ik nooit oma zal worden en dat doet ook weer pijn. Als je er bewust voor kiest is het wat anders maar als je ze graag had gewild dan blijf je dat stille verdriet altijd met je meedragen en moet deze in je rugzak stoppen. Heb over de hele wereld gereist en heel wat derde wereldlanden gezien wat had ik graag een paar van die stumpies in mijn koffer willen proppen.Nee Valentine ik denk niet dat er een vervanging is. Je kunt je leven anders indelen maar als er iets tegen zit komt toch de drang terug en dan is de vraag of je het kan weerstaan. Precies wat An zei over het roken, het blijft de rest van je leven dus ook in je rugtas. Toen mijn moeder ging sterven was ik een jaar gestopt met roken. Ze stierf aan longkanker en toen de arts de dood moest constateren had ik een sigarat in mijn handen. Die arts keek me heel smerig aan en ik had niks in de gaten. Bedoel automatisch terug gevallen in een oud patroon wat er zo ingebakken zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Wasje gedaan, haar in de verf (rode puntjes), straks patat halen. Pompidompidom best prettig zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Dank voor het delen,ik moet gaan eten,nou ja, het eten is klaar gemaakt voor mij,dus tot de volgende keer!Fijne avond en sterkte dhendro, en drup met de kotsdag,en alle anderen als jullie het nodig hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Ik ben het niet helemaal eens dat de trek persé terug komtals er iets tegen zit in het leven.In de jaren dat ik niet dronk is er erg veel gebeurd in mijn leven.Nooit maar dan ook nooit heb ik de behoefte of trek gehad in drank.Ik heb mijn verslaving weer aangewakkerd door weer eens één keereen drankje te nemen.Dan komen de tiqs weer naar boven en is het kwaad alweer aangericht.Het is nu eenmaal zo, een alcoholist blijf je, je leven lang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Fijne avond Val. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Druppeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2009 Rapport Share Geplaatst 15 november 2009 Wat zou nu het verschil zijn tussen probleemdrinkers en alcoholisten? Zou er wel een verschil zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden