Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 november 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 228
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tine gefeliciteerd! wat gaat een jaar dan toch nog snel he, en weet je na dat jaar wordt het alleen maar makkelijker, echt waar!!

zo, naar de kapper geweest en nu mezelf oppeppen om ook te gaan hardlopen. Kleding heb ik al aan, nu nog de schop onder de derriere
hond mee en lekker de frisse lucht in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morge kirk en tapas!!!

Kirk,
dat is toch weer een behoorlijke veer die je in je achterzak kan steken!!!

tapas,
schopperdeschop, hollen meid :D

zo ik heb twee weken achterstallige forumadministratie gedaan en ik heb verder nog geen klap uitgevoerd.
ik begin maar eens met een verkwikkende douche

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit al dagen tegen een menstruatie aan te mopperen pffff

Toen ik vandaag wakker werd was Zowie al uit de slaapkamer naar beneden. Volgens mij is de poes vannacht heel stilletjes in de slaapkamer geweest :)
Het is echt grappig, Zowie loopt de poes overal achterna, maar weet nu dat ze geduld moet hebben. Dus dan gaat ze weer netjes zitten en kan dan toch niet wachten, begint hele verhalen tegen poes te vertellen...ik zal het vandaag filmen als het weer gebeurt. Cameraatje bij de hand houden.
Zowie is duidelijk heel erg blij met poes. Ik ook trouwens.
Poes is lekker eigenzinnig. Drinkt alleen stromend water. Vandaag uit de koffiepot toen ik koffie aan het zetten was.
Poes op het aanrecht, heb ik nooit getolereerd, maar nu wel. Vooruit, beter een poes op het aanrecht dan die vieze muizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Tine van harte hoor, geweldige prestatie. :present: :present: :present:

Tasseke niet ziek worden hoor, zal voor je duimen.

Ja de stoepferrari is om 11 uur gebracht. GGGGGGGRRRRRRR ze zouden om 8 uur komen dus om 6 uur al opgestaan en liep om 7 uur al met doggy over straat. Brengen ze dat ding nog met een zo goed als lege accu dus staat nu in de oplader want durfde het niet aan. Kreeg ik uitleg over dat monster en een prachtige beenverwarmer waar ook mijn voetjes in kunnen. Zit ik de papieren te tekenen en rent hij opeens weg naar de vrachtwagen want was zijn pyjama vergeten. Huh? Omdat de scoot buiten moet blijven staan kreeg hij een hoes en dat heet een scootpyjama (staat er ook op). Kun je me wegdragen hoor met een doos pampers van de lach want had daar heel andere gedachten bij.. Glazenwasser was aan de overkant aan het lappen en zag Welzorg voor de deur maar ook de poort helemaal open staan (scoot moest de plaats op) dus kwam aangerent wat er aan de hand is. Niks druppeltje keer gewoon haar schootmobiel hahahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos sorry we passereerden elkaar. Ik ga niet preken doe het niet want weet als men de stuipen heeft om te drinken dat dit toch niet goed werkt. Tis je eigen keus maar belangrijk is waarom wil je dit nu en kun je er over praten? Wel heel goed van je dat je het aangeeft hier en hoop dat we je kunnen helpen.

knuffel van druppeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos, ken je de tip van de kookwekker als middel tegen acute behoeften? Heb em net ff omhooggehaald voor je http://forum.alcoholdebaas.nl/...categories.cfm?catid=9

Maar natuurlijk eerst fles wegdoen en achteraf de zelfreflectie niet vergeten, wat gebeurde er en hoe kan je dat voortaan voorkomen..... (ik weet het in theorie is het makkelijk, ik zou nu ook het liefst al naar de supermarkt gaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos; ik had van het weekend monstertrek en ik schrok daarvan want ik had het niet
zien aankomen; ik had geen situatie die aanleiding tot trek kon geven vond ik zelf.
De eerste 2 dagen negeerde ik de trek dan ook halsstarrig; ik kan toch niet zo'n trek hebben?
Alles loopt lekker, ik sta al ruim 8 maanden droog; pfff trek: onzin.
Maar het bleef aanhouden dus zondag hier gemeld en het heeft geholpen; zondagavond werd
de monstertrek een normale zeurtrek; ok die ken ik, die kan ik aan. Als ik wat in huis had gehad
was het afgelopen weekend geheid fout gegaan; de trek overheerste de rede.

Maandag en nu is het weer over; m'n acceptatie is weer terug; ik ben een verslaafde en zal
van tijd tot tijd trek krijgen ongeacht de aanleiding. Maar ik ben echt zo blij dat ik er niet ingetuind ben;
net alsof ik weer een sprongetje verder ben, in een nieuwe situatie niet gedronken;
hee dat kan ik dus ook, dat is tof. Zo krijg ik langzaam maar zeker steeds meer situaties
die ik droog doe en elke situatie/omstandigheid die ik zonder drank doe is meegenomen.
Want dan heb ik meer kans dat ik de volgende keer die situatie wel herken en weet;
ok dat kan ik zonder drank. Weer een stukje zelfvertrouwen erbij, en weet je, ik sprokkel
dat beetje bij beetje bij elkaar en ik ben zo blij dat daar een nuchtere dhendro zit, die er wel komt.
(Een dhendro is een boom, en het boompje groeit)

En een dronken emmaroos lijkt me niets; dat wordt een verwelkte roos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Emmaroos, zou je me ff willen pb-en. Kunnen we wellicht wat afspreken voor as. zondag.

Wie heeft er een mailadres van Safi? Zou diegene Safi willen mailen of ze ook van plan is om te komen zondag? Ze logt, volgens mij, niet meer zo vaak in. Weet ik niet zeker want ik ben ff weg geweest. Zie maar ff.
Alvast bedankt. BB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het negeren van gevoelens als trek: heel herkenbaar maar die gevoelens komen bij mij dan altijd veel harder terug (alsof ze boos zijn dat ik ze genegeerd heb ofzo en zo groot terugkomen dat het niet meer te negeren valt)

Ik heb nu het gevoel van trek, ik kan het observeren en bestuderen dat gevoel, het is er en er is geen negeren aan. De trek wil mij overhalen maar daar is het besluit dat niet te doen vandaag.

Het negeren van trek en daardoor niet drinken komt op hetzelfde neer (het niet drinken) als erkennen van trek en besluiten niet toe te geven daaraan, maar in mijn ogen is er een cruciaal verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een oud gevoel dient zich in de meeste gevallen aan als een plotseling opkomend groot onaangenaam gevoel, vaak naar aanleiding van iets kleins.
Je kunt je afvragen of het opkomende gevoel van toen reeel is in de nieuwe situatie.

Dat is mijn ervaring.
Oud zeer dient te worden onderzocht, verwerkt een plaatsje geven en los laten.
Het oude leed verzacht maar gaat nooit helemaal weg.
Eenmaal verwerkt kun je er beter mee omgaan.
Zo goed zelfs dat de verslaving volledig naar de achtergrond verdwijnt.
De kwaliteit van het leven verbeterd.
Het levensgeluk neemt toe.
Innerlijke rust komt ervoor in de plaats.
Dat is wat ik iedereen toewens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...