Spring naar bijdragen

Hulp?

1234

Aanbevolen berichten

Ben ik weer eens. Eerder ben ik hier geweest toen ik na een flinke doorzakavond ben gestopt met drinken. Ik heb dit 2 weken gedaan en na die 2 weken was het wel leuk geweest. Ik kon toch laten zien dat ik kon stoppen? Ik ben nog jong en wat zeik ik nou, stoppen met drinken, ik moet feesten op mijn leeftijd man!

Nou daar ben ik immers van terug gekomen en het is nu weer als van ouds. En zelfs heb ik het idee dat na een stoppoging de behoefte aan groter word en de nieuwe stoppoging lastiger word. Dit is wel vergelijkbaar met het stoppen met roken dat ik anderhalf jaar terug heb gedaan, vallen en opstaan en ineens ben je er zo flauw van dat je gewoon stopt uit woede omdat je steeds weer toe moet geven, hoe zwak je bent dat je weer begint, je omgeving reageert van aaah zonde! etc.

Nu heb ik vanmiddag een gesprek bij de psycholoog. Dit is in eerste instantie niet vanwege de drank, maar ik heb al een aantal jaran allerlei gekke angsten en spanningen enzo en nu word het tijd dat er wat aan gebeurd. Ik was hiervoor al eerder bij de huisarts geweest en had een doorverwijzing gehad naar de psycholoog. Hier werd thuis niet echt leuk op gereageert dus toen heb ik hem weggegooit en niks mee gedaan. Nu ik die twee weken stopte met drinken, kwam alles naar boven! Ik was erg gespannen en erg negatief.

Waarom ik dit nu allemaal typ, ik ben dus van plan om weer te stoppen maar dan komt alles weer naar boven, ik wil dus dit alles gaan bespreken met de psycholoog, maar ik ben nu juist bang dat dan alles om dat "alcoholprobleem" gaat draaien?

Hebben meer mensen hier ervaring mee op deze manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo 1234,
Als je stopt, komt datgene aan de oppervlakte
waarvoor je te veel bent gaan drinken en dus
verdrongen hebt. Dus bij de psycholoog moet
je daat gewoon over vertellen. Als hij dat op de alcohol gooit
heeft hij binnenkort geen werk meer. Natuurlijk de alcohol heeft er geen goed aan gedaan, maar
is niet de oorzaak. Een goede psycholoog heeft natuurlijk vaker mensen met
alcoholproblemen als client gehad en weet dat hij/zij dieper moet zoeken dan de aanleiding van het alcoholprobleem.
En jij zult hier doorheen moeten 1234 anders worden je stoppogingen steeds korter en drink je erna uit
frustratue steeds meer. Het wordt pas gemakkelijker als je je verleden of drankoorzaak verwerkt,
en daar kun je de hulp van je psycholoog heel goed bij gebruiken.
Heel veel succes en geloof erin dat het je kan lukken!!!
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi 1234

dat is toch wat wat je daar beschrijft en heb ik daar ervaring mee?

ja!

ikzelf liep al een jaar of vijf met depressieve klachten, uiteindelijk ook bij de psycholoog belandt maar eerst moest ik toch iets aan mijn alcoholprobleem doen voordat ik op een andere manier geholpen kon worden.
jarenlang heb ik me daar tegen verzet, ik had een ander probleem en daardoor dronk ik.
nu ben ik al een tijd gestopt en kan ik inderdaad op een normale manier nu met mijn andere problemen om gaan en krijg nu ook de juiste hulp.
dus........ stoppen is toch echt de beste remedie en dan hard aan je andere problemen werken.

in ieder geval heel veel succes vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...