Spring naar bijdragen

maandag 23-11-09

bolletje

Aanbevolen berichten

Lieverd als je moet kun je een hoop. Het is alleeen dat je er geen blijdschap voor terug krijg. Alleen maar somberheid. Kijk als de kinderen vlakbij zouden wonen konden die ook veel doen maar ook al zouden ze nu willen, hij wil alleen maar mij die hem verzorgd. Nou dat kan niet en ik ben ook al bezig om afstand te nemen echt waar maar het is zo ontzettend moeilijk. Maar ik blijf proberen te kijken naar dadelijk en hopen dat het toch nog beter zal gaan met hem. Hij had beloofd om minder te gaan drinken, dat lukt hem nog niet maar misschien dadelijk wel. We zien wel.
Is het bij jullie ook zo'n klutenweer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oei dat klinkt niet zo best bolletje, ik heb een oom gehad die alcoholist was en die wou ook niets anders meer dan drinken. Op een gegeven moment kon ie niet meer lopen en niet meer praten. Uiteindelijk is hij op z'n 50ste gestorven in een verzorgingstehuis waar 'normaal' bejaarden zitten..
Mijn vader heeft hem gevonden want verder had ie ook bijna niemand meer die naar hem omkeek. Zo wil ik niet eindigen en daarom stop ik nu!
Maar ik heb bijzonder veel respect voor je!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alco Yep ik heb toen ik 50 werd
een nieuwe knie gekregen

maar heb toen ook gezegd dat ik veel sporte en dat ik niet meer verder wilde
als ik niet werd geopereerd,was wel zo hoor
ik zat toen in een behoorlijke dip,

maar ik ben er reuze blij mee tot op de dag van vandaag nog:D
heb hem nu alweer14 jaar maar bevalt me prima;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol
Het valt niet mee met je kabouter he, maar hoe komt hij aan die drank. Haal jij dat?
Lijkt me loodzwaar om dat allemaal zo aan te moeten zien, machteloos, want hij wil niet luisteren
en is ook nog depri. Ik denk dat je twijfels terecht zijn.
Ik wens je veel sterkte en hij mag zich gelukkig prijzen
een lieverd als jij te hebben die nog naar hem omziet en hem verzorgt:present:, maar Isa en Meis hebben ook gelijk: denk aan jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
meiske

alco Yep ik heb toen ik 50 werd

een nieuwe knie gekregen

maar heb toen ook gezegd dat ik veel sporte en dat ik niet meer verder wilde

als ik niet werd geopereerd,was wel zo hoor

ik zat toen in een behoorlijke dip,

maar ik ben er reuze blij mee tot op de dag van vandaag nog:D

heb hem nu alweer14 jaar maar bevalt me prima;)

Dus als je aangeeft dat je niet meer verder wilt dan krijg je wel zo'n knie??
Moet ik maar eens terug gaan.
Niettemin ben ik blij voor je dat jij er wel een hebt gehad en met succes.
Maar hier is wel sprake van willekeur lijkt het.
Wel een leuk kadootje voor je 50e:musicnote:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol
heb ook nog even gegoogeld naar die 'face former'
(de naam doet me denken aan een buitenaards
wezen of zo'n robot die je kunt ombouwen-transformer-,
leuke naam voor een hardrockgroep: The Face Formers)
ziet er interessant uit, zal het morgen voorleggen aan de KNO
Zag ooknog een ander middel, een zgn ASA of MDA.
Op onderstaande link zie je meer over de FF
http://www.iksnurknietmeer.nl/

Als ik binnenkort wat moeilijke schrijf dan heb ik zo'n FF in m'n mond:P:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

It's weird.
Een week of 2 geleden had ik nog even een opflakkering van angst.
Een advocaat geproefd, gezien hoe de herinnering mensen verslaafd kan houden en mijzelf de gemiste kans van een eerlijke trappist niet vergeven.
En nu, terwijl ik toch door een behoorlijke crisis ga (welke niet het gevolg is van de drank; eerder andersom) mis ik het spul gewoon niet.
Ik ben weer mijn oude, vertrouwde zelf, met mijn nukken en mijn kwalen, mijn nachtbraken en mijn inzichten.

Ik leef weer, al is dat in het dorp-waar-ik-niet-van-houd geen pretje.
En blijkt maar weer eens dat de angst voor het onbekende veel angstaanjagender is dan het onbekende zelf.
Na een jaar lang mijzelf te hebben opgepompt om definitief met dat vergif te stoppen, heb ik er uiteindelijk verwonderenswaardig weinig problemen mee.

Ik ben nu bijna 3 maanden alcoholvrij.
En ik heb nog nauwelijks last van die 'aanvallen', waarin ik naar de fles zou willen grijpen, puur "for good old sake".
het is weg, uit mijn systeem geprogrammeerd en langzaam maar zeker begint het een vage herinnering te worden aan een -gelukkig- niet al te schaamtevolle periode.
De dutsen en de builen ben ik nu langzaam aan het wegwerken en de nieuwe Vladimir is gegarandeerd "on it's way to a new life".

It isn't that hard at all, it's just hard to imagine...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kirky: waakzaamheid is my middle name.
"Weariness" is een mooi woord in het engels.
1000x sterker dan het zo benepen "met mate".
Vromer dan de paus is niemand en wellicht zal ik hervallen (al verwacht ik het niet)
Toch denk ik dat ik mijn lesje qua alcohol wel geleerd heb.
1 trappist drinken/denken (what's the difference? - ik denk, dus ik ben-) is gegarandeerd een week van mental rejection.
En die tijd heb ik er gewoonweg niet meer voor over.

Of ik eindig onder een brug in Parijs, dat zou ook nog kunnen.
Nadat alle dromen zijn gefaald en ik op mijn 55e voor de laatste maal ben genaaid en beroofd van het laatste restje eigenwaarde, samen met de schamele bezittingen die ik dan nog heb...
Dat risico loop ik altijd, al denk ik, door de drank nu overwonnen te hebben, die kans serieus verkleind te hebben

;)

En het is zoals Wittgenstein zegt: "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen"
Praten over het risico van terugval tegen mensen in een progressie is hetzelfde als tegen iemand zeggen dat hij/zij niet mag denken aan beige pluche beertjes, chimpansees of roze olifantjes. Denk ik. Praten over terugval is bedoeld voor mensen die hervallen?

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat voor mij één van die (gezonde) triggers was?
Ook mét alcohol is het perfect mogelijk om een -voor anderen- respectabel leven te leiden.
Kijk maar naar Michel Daerden, bijvoorbeeld. Notoir alcoholist en toch afdoende sociaal geëngageerd om te blijven functioneren.

Dus had het voor mij geen zin meer om voor de buitenwereld te stoppen.
Die respecteerden mij voor wat ik waard was.
Zeker in dat dorp-waar-ik-niet-van-houd; zoals verteld is drank hier een grote drijfveer.
En in de perioden dat ik minder dronk, verzette ik bergen, zodat ik in de perioden dat ik meer dronk op halve kracht mocht draaien.

Het was het degoût dat ik op den duur kreeg van steeds weer diezelfde roes en de kwalen die dat op den duur met zich meebracht.
Vooral die roes; op een gegeven moment werd het gewoon saai om weer met de zoveelste trappist voor mijn neus afwezig te zijn.
Een sleur. En als ik èrgens niet tegen kan, is het dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Lord please help me to keep my big mouth shut, untill i know what i'm talking about......

Ja ik heb me ook vergeleken met mensen die het zg wél konden (drinken en dagelijks leven)
Totdat ik iemand op tevee zag die Project Catwalk won. Toen hem gevraagd werd iets te zeggen over het feit dat ie gewonnen had, was zijn reactie dat hij dankbaar was dat hij de dope en de boozzz had laten staan. Daardoor is hij aan het werk gegaan met wat hij het allerleukste vindt om te doen.

Ken je helden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Vladimir!

Goed te horen dat u in uw gevecht tegen de trappist slaagt. Jammer van die advocaat; niet meer doen, he?
Jammer dat u zich momenteel in een minder gelukkige situatie bevindt. Vanwege niet meer drinken, schrijft u?
Ik vraag me af, waarom u blijft wonen in dat dorp-waar-u-niet-van-houdt? Is een verhuis naar een dorp-waar-u-van-kan-houden geen optie?

Vriendelijke groet,

Naomi

Aan de meetinggangers: was het leuk en zinvol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vladimir, de meeste mensen hier weten dat ik tot vorig jaar woonde in een dorp-waar-ik niet-van-hou....
Er was daar niets, een kerk een postkantoor en een kroeg, dus u raadt het al.
5 jaar gewoond en geen ene sociale contact opgedaan....
En het was er ook nog niet eens mooi.
Als ik een paarse broek aantrok stond het hele dorp op zn kop.
1x in de maand kwam Wolter Kroes optreden en zoop het hele dorp zich te pletter, en dat was het culturele gebeuren daar.

Toen ik vorig jaar lucht van kreeg dat ik misschien wel eens dit huis-waar-ik-verliefd-op-ben kon kopen in een stad die leeft en waar veel cultuur is en de mensen gewoon mensen, ben ik accuut gestopt met drinken en heb maanden gevochten (een hypotheek krijgen als je in de ziektewet zit is moeilijk) om dit huis te kunnen kopen. Het was zwaar, moeilijk, ellendig, maar nu ben ik zooooooooo blij :)

Dus....misschien is verhuizen een optie ? Verhuizen naar een stad waar wel wat gebeurt, waar je culturele centra's hebt en filmhuizen ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi guys, Gestopt per vandaag is mijn leus en redden wat er te redden valt!
Hoe bevalt dat zo met elkaar keuvelen op de dagdraag, wat een fantastisch forum om even stoom af te blazen en om zoveel herkenning te lezen van al ons alcies en ex/alcies. Ik hoop zo dat ik over een paar maanden ook mij een ex/alcie mag noemen. Lieve groeten, moko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...