witte Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 ???1 groot vraagteken heb ik nuik weet niet wat je bedoeld Jane??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Weet je het inmiddels Witte?Je schreef een stukje aan Alkol maar je zei Alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Oeps sorry Witte, lag er even uit, ga meteen even kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 O sorry Mich, je schreef, het lijkt op wijn en het smaakt naar druiven.Dan nog is het verstoppertje spelen want waarom moet het net lijken alsof je wijn drinkt, dat zou ik niet eens willen, het zou zelfs een associatie kunnen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 haha en ik maar denken dat het zoiets was idd, maar toen ik deze blz terug las, schreef ik alkol, dus dacht ik dat is het niet...Maar wel dus een blz eerder. Thnx ERLeuk Spud dat je gaat kijken, anders had ik me misschien "genegeerd" gevoeld hihiIk ga trouwens voor het eerst in mn forumcarriere een topic openen op thema's.(moet je vooral doen als je forumverslaafd bent en dat wil minderen zei ik toen ik deze zin tikte tegen mezelf, maar goed, ik doe het toch) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Drink zelf in de weekenden wel s een maltje. Sommigen (ook bij AA) zijn het hier niet mee eens. Hoe staan jullie daar tegenover ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Oke je hebt misschien wel gelijk, maar ik zit net in de beginfase Spa rood is beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 quote: Originally posted by: FreddyDrink zelf in de weekenden wel s een maltje. Sommigen (ook bij AA) zijn het hier niet mee eens. Hoe staan jullie daar tegenover ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 als jij dat lekker vind moet je dat vooral doen ik vind het niet te zuipen, ging mij toch om de alcohol.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Dronk jij altijd bier, Freddy?Dan lijkt het me moeilijk om malt te drinken, assosiatie he?Maar als je het gewoon bij malt kunt laten dan is het geheel jouw keuze hoor.Ik denk altijd maar, waarom moet het lijken alsof ik wijn, bier of wat dan ook drink?Wie houd je daarmee voor de gek?Sta je wel achter je besluit? Zie je het nog steeds als missen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ja ER, dronk altijd bier. Is voor mij mss wel vervanger. Maar dan zeker geen 15 op een avond. Raar, maar krijg je niet weg..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Je krijgt me niet weg, hahahahaha irriteer ik je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik nog wel hoor emmaroos, net of je afscheid neemt van je beste maat maar zoals ik al zei ik zit in de beginfase. Mag ik vragen hoelang jij al niet meer drinkt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Drank was voor mij een uitvlucht, en achteraf zeker niet mn beste vriend. Eerder je grootste vijand ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik zit ook nog maar in de beginfase.Ik heb 10 jaar gedronken, ben daar voor opgenomen geweest en 4 jaar geleden was ik weer thuis.Het ging echter al snel weer mis en heb tot op de dag van vandaag gesprekken bij de verslavingszorg.4 weken geleden ben ik echt definitief gestopt maar vorige week dinsdag had ik een uitglijder.Ik ben 3 dagen geleden ook gestopt met roken en heb nu het idee dat ik eindelijk door heb hoe verslaving werkt en ik ben er enorm gelukkig om. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 quote: Originally posted by: FreddyDrank was voor mij een uitvlucht, en achteraf zeker niet mn beste vriend. Eerder je grootste vijand ? Daar heb je zeker gelijk in, het heeft mijn leven ook behoorlijk verknalt. Maar toch verzacht het de problemen (tijdelijk) Totdat je weer wakker wordt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 En idd zal het drinken van malt, vasthouden aan een gewoonte zijn. Heb dat de eerste maanden beter gekundMaar blijf er helder onder, en neig niet naar normaal bier. Want ik weet dat ik niet normaal drinken kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 precies Isa, voor jezelf.Ik drink ook malt als ik zin heb in bier.Maar in het begin een paar x per week en nu nauwelijks nog.Maar heb het wel in huis en als ik trek krijg drink ik malt,beter als alcohol en op feestjes roept het geen vragen op.Als men mij een biertje aanbiedt zeg ik nee ik derink niet (meer)en als iemand doorvraagt zeg ik dat ik niet tevreden was met hoe ik met alcohol omging.Mijn zussen (drinken mee, maar zonder probleem, zeggen ze) zeggen knap, terwijl ze nog een wijntje achteroverslaan. Maar niemand heeft er ooit een probleem van gemaakt. n ik zorg dat ik er geen duskussie over oproep, want als ik de moraalridder zou gaan spelen, dan konfronteer ik hen teveel en wie er dan in de verdegiging zou gaan, zij of ik, maakt niet uit, altijd slecht voor de sfeer.Ik merk dat ik er ook heel relaxed onder ben en ik ben echt gezelliger aan het worden dan met, maar dat wist ik niet vantevoren hoor. ik kreeg zondag een prosecco in mijn hand gestopt door jarige zus en zei, nee dank je. Nog steeds niet? Verbaasd. En toen kreeg ik een champ.glas met bubbelspa. Beetje weinig en ik had liever thee, maar blijkbaar kun je zo proosten en anders niet. geen punt was dat, ik dronk later wel wat anders. En thuis liters thee, gaat nooit vervelden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Freddy, ik heb niet zo´n goede ervaringen met malt. Ik krijg daar trek van naar echt bier. Maar als het werkt voor jou waarom zou je het niet doen? Wel wil ik erbij zeggen dat er ondanks dat het malt is nog steeds wel 0.1% alcohol in zit dus je kan er iets mee blijven triggeren.Met die alcoholvrije wijnen heb ik totaal geen last, maar ja die dronk ik ook toen ik nog dronk dus da´s misschien het verschil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Nee Spud er is een merk (Bavaria) waar echt helemaal niks in zit.Sommigen koken nog met alcohol, flamberen nog, en er wordt zelfs gezegd dat veel suikers en witte meelsoorten zich omzetten in het lichaam in alcohol. Dan zou je dus helemaal van de suikers afmoeten, en mijn verse sapje ging vorige week wat schuimen in de fles, heb ik toch opgedronken zonder associaties aan alco. Ik kan mezelf ook gek maken, maar ik ben niet allegisch voor alcohol.Sommigen wel schrijven ze, maar dat kan fysiek of psychisch zijn, dat weet ik niet.Maar ik durf oprecht te zeggen dat ik droog sta met malt en ik weet niet of het associeert met echt bier, ik denk psychisch wel, maar fysiek niet, want kan het genakkelijk bij een, twee of nul laten en das met het echte werk wel anders bij mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Geldt voor mij ook Jane. Ben nog elke dag blij dat ik al zolang droog ben. Nooit gedacht, dat ik dat zou kunnen. Dronk altijd, elke dag en kon me geen leven voorstellen zonder. Blijkt goed te kunnen.Is een goede keuze geweest, en sta er volledig achter. Soms is het nog lastig, maar ben niet vergeten hoe brak ik meestal wakker werd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 En klopt idd Isa,was een paar weken terug bij keuring CBR, vertelde de arts ook dat met je CDT waarde. Komt dus ook uit vruchtensappen e.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Jane, zo zie je maar ik heb dus al een tijd niet meer verdiept in die maltbieren. Voor mij werkt het gewoon niet, maar voor een ander kan dat wel werken.Wel ben ik van mening dat je niet teveel door moet slaan in de angst voor alcohol tegenkomen. Als je er echt oplet zit het in veel dingen verwerkt, zelfs in mondwater. Voor de refusal gebruikers natuurlijk wel omdat je er hartstikke ziek van kan worden, maar voor de stoppers zonder lijkt het me juist een extra balast om op te moeten letten en elk etiket nauwkeurig te moeten lezen alvorens je iets neemt. Maar voor de geïntereseerden, volgens mij is er ooit een draadje geweest waar heel veel zaken op staan waar alcohol in zit en waarbij je het niet verwacht. Ik ga effe zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 quote: Originally posted by: witteOh ja Alcohol vergeet je te feliciteren met je moeder, dus bij deze!! Enne ik heb vorige keer ook op mn werk ingelogd... Ben best wel bang nu want big brother is watching you in ons bedrijf met de pc. Ik was vorige keer aan het inloggen met de laptop van mn werk en opeens werd ik gebeld. Dat ik even moest wachten met inloggen want ze waren met het systeem bezig pffffffff toen kreeg ik het wel benauwd hoor. Ik denk altijd maar dat ze het te druk hebben om te kijken wat ik buiten mijn werk opzoek op internet maar wie weet wat zij doen als ze het even rustig hebben... Misschien vinden ze het wel een sport om te kijken wat iedereen opzoekt op internet Wat grappig dat je me Alcohol noemt! (Freudiaans?)En ik moet ook oppassen, want ik moest hardop lachen toen ik je bericht las! Zit gelukkig alleen in een kamer, maar 2 collega's zitten in een kamer hiernaast,maar het is idd oppassen, want zo af en toe komt er iemand langs hier en klik ik allessnel naar de taakbalk( waar ben ik ik in gn mee bezig??) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Bij tips en adviezen heb ik ´m nu bovenaan gezet. Dus als je geïntresseerd bent....Sorry, Witte ik kan je geen gepast antwoord geven op je vraag heb je wel gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden