Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Jacc, tot nu toe gaat het mij niet al te moeilijk af.Ik had zuigtabletten gekocht maar dat is te verschrikkelijk voor woorden, zo erg is dat.Het boek: Nederland stopt,is wel een echte aanrader. Daarin staan ook de gedachtenspinsels die een roker steeds heeft en het is gewoon echt niet waar wat een roker denkt.Gisteren had ik het wel even zwaar op de meeting toen de rokers naar buiten gingen. Ik hoorde ook altijd bij die groep maar later was ik alleen maar blij dat ik het kon.Isa, ook goedemorgen en tot nu toe geen centje pijn meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 louise ik begrijp het maar al te goed, als we sociaal konden drinken zouden we niet op dit forum zitten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 ER, ik ga zo even naar de bieb, kijken of ze het boek hebben, ook ga ik straks de opluchting van jan geurtz maar weer eens lezen, misschien helpt het, vorige week ben ik 4 dagen gestopt en achteraf denk ik dat het wel meeviel, balen dat ik toen toch zonder reden een sigaret weer heb opgestoken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Morning allemaal, ik ben nieuw hier en ik ga vandaag voor het eerst niet drinken, nou ja niet voor het eerst niet maar voor altijd niet Ben blij dat ik een site gevonden heb met lotgenoten, ben er al een ruime tijd mee bezig maar val steeds weer door de mand door allerlei problemen..Ik ga m'n best doen. En emmaroos, de eerste week niet roken is het moeilijkst, idd slapeloze nachten.Ben zelf een keer 3 maanden gestopt met roken, toch weer begonnen jammer genoeg maar ik hou het eerst maar bij stoppen met drinken, 1 ding tegelijk..Groeten Michiel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Goed voornemen jacc. We doen het gewoon samen joh, je kunt het!!!Louise, het is heel moeilijk voor een partner om te begrijpen waarom we drinken.Ik heb een man uit duizenden, heeft me altijd gesteund en was soms de wanhoop nabij met mijn gezuip maar hij begrijpt niet dat iemand drinkt. Hij begrijpt wel dat er problemen zijn en sommige levensverhalen, bijvoorbeeld die van mij, dieptriest zijn, maar dat je drinkt om niet te voelen, nee, dat is voor hem niet te vatten.Het is moeilijk om uit te leggen ook hoor.Nog even over de meeting: Ik vond het zeer byzonder dat er drie mensen van Tactive waren en hoe goed hun inbreng ook was, petje af, zo als zij konden meeleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik snap je heel goed louise, het gaat om de roes niet om de gezelligheid..Al heb ik mezelf dat wel jaren wijsgemaakt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 nog 4 in mijn pakje..... en een in mijn mond, anders kan ik niet typen haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Hoi Michil. Van harte welkom hier al is de reden triest natuurlijk. Ik wens je veel sterkte in de strijd.Natuurlijk wens ik de mensen die gestopt zijn met roken ook veel succes want is erg knap vind ik. Zelf ben ik gestopt met stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 gestopt met stoppen: dit is op mijn lijf geschreven haha, deze moet ik onthouden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
saxon Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 ja die roes ja, wat is die missing link die ik af en toe heb, het lijkt wel kortsluiting in mijn hoofd, een soort spanningsboog die goed gaat maar dan na 2 of 3 maanden of soms wel 6 toch weer voor schut gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michiel Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Thanx isa, ik ga m'n best doen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Goedemorgen, net mijn bed uit. Ik ben blij dat ik vrij genomen heb vandaag, Heb lekker geslapen en nog een tijdje liggen lezen in bed vanmorgengewoon een dagje voor mij. Het was gisteren mijn 3e of 4e ontmoeting en het gaat wel steeds makkelijker, degene die je vaker gezien hebt voelen aan als oude bekenden.Vond het erg leuk om Bambam en Fran ook weer te zien. Ook leuk om gezichten en verhalen te zien bij de mensen die ik nog niet kende.Jane stond bij het station om mij op te pikken maar dat wist ik niet dus ik stond daar te wachten op Houtje en zij zat daar met een boek.. opeens hoorde ik heel zachtjes '' tapas?" en keek ik om me heen maar zag niemand naar mij kijken en wist ook niet wie het gezegd had, zou dat die dame met dat boek geweest zijn?? hihihi nog een keer heel voorzichtig, tapas?? ...ja dat ben ik! dat was wel grappig. Jane had verwacht dat ik een oude grijze dame zou zijn geloof ik.. toch Jane??Nou eerst maar eens de hond uitlaten en dan maar eens boven wat puin gaan ruimen.het was meer de reis die me veel energie gekost heeft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Welkom Michiel,Zet hem op joh, je zit hier bij de goede club, hier krijg je steun als je het moeilijk hebt.Ik ben echt blij dat ik niet meer drink en nu ook niet meer rook.Ik ben een week geleden teruggevallen en dat was stom maar ben weer opgestaan en ben elke dag blij dat ik het kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Hahaha Tapas, grappig is dat he.Dat had ik met Ari, ik dacht ook dat zij een veel oudere vrouw zou zijn. Dat is toch gek dat je denkt dat iemand op zijn icoontje lijkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Sax natuurlijk snappen we dat. Mensen die weten dat je moeite hebt met de alco. vragen doodleuk of je ook een pilsje wilt. Niet om je te pesten maar gewoon omdat het vragen er nu eenmaal bij hoort en ze er niet bij na denken. Door constant te zeggen dat je ziek wordt van alco. wil dat wel eens helpen. Leugentje om bestwil mag hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Welkom Michiel. Hoop dat we je kunnen helpen in de strijd tegen de alcohol. Moet lukken. We hebben al zoveel mensen hier gesteund, en woden zelf ook vaak door moeilijke tijden heen getrokken.Je zult merken dat er altijd wel iemand is die je aan hoort dus blijf schrijven ook als je trek in drank hebt. Das belangrijk;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Isa dat is ook zo, ik kon niet meer op dat woord komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freddy Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Goeiemorgen allemaal,Wat mij opvalt, moet je een excuus of smoesje verzinnen als je geen drank wilt ?Ben sinds april j.l bij AA en hoor dit vaak.Eerlijk zeggen dat ik in het begin zei, dat het vanwege mijn rijbewijs was(ook helemaal waar), nu na ruim 7 mnd wordt er niet meer naar gevraagd. En dat is best prettigFreddy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Helemaal mee eens Isa maar ik weet niet of de omgeving van Saxon weet van haar alco. probleem en dan zou ik me voor kunnen stellen dat het moeilijk is om daar over te beginnen. Maar je hebt gelijk als je zegt, het te vertellen.Zeker haar vriend moet hier voor open staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 november 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ben er weer ff van tussen. Later:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
saxon Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 het is eigenlijk neurotisch, ben je gestopt met drinken wil je ook van die andere verslaving af, roken. ik moet zeggen het was de laatste weken bijna een obsessie voor me, overdag tijdens het werk niet en dan naar huis, even wat eten, naar de sportschool en dan, ja dan toch weer roken. als een stiltemoment om of even te bezinnnen, gek he, blijkbaar gaat er meer in mij om dan ik gewaar ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jacc Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 ik ga even in dit hondenweer boodschappen doen, tot vanmiddag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Emmaroos, ik lijk toch niet zo op mijn ikoontje??? Freddy en anderen, waarom zou je je moeten verantwoorden dat je niet drinkt? het zou toch andersom moeten zijn? ik vind dat mensen die wel drinken zich mogen verantwoorden, ze nemen dat gif vrijwillig in, gaan rare dingen doen en vinden dat jij mee moet doen en dan zou jij een probleem hebben omdat je niet drinkt? Dat is de omgekeerde wereld.Wat is er mis mee om te zeggen dat je niet drinkt omdat het niet goed voor je is en je liever helder door het leven wilt?Dat een ander daar moeite mee heeft zegt meer over diegene dan over jou.Ik ben er altijd eerlijk over geweest en heb er nog nooit problemen mee ondervonden, ja dat mensen je dan niet gezellig vinden, so what, dat is niet mijn probleem. Ik vind hun ook niet meer gezellig als ze gedronken hebben en zeur daar toch ook niet over?of ben ik nu erg kort door de bocht? het is dus maar hoe je er naar kijkt en dat de norm zou zijn dat je mee zou moeten drinken is eigenlijk van de gekke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 Ik kreeg vandaag wel een erg mooie dagelijkse gedachte in mijn mailbox:'Om te leven, te groeien, te voelen en te veranderen beschikken we alleen over het nu'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 23 november 2009 Rapport Share Geplaatst 23 november 2009 quote: Originally posted by: EmmaroosHahaha Tapas, grappig is dat he. Dat had ik met Ari, ik dacht ook dat zij een veel oudere vrouw zou zijn. Dat is toch gek dat je denkt dat iemand op zijn icoontje lijkt. Ik hoop het niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden