Spring naar bijdragen

Maandag 30 November

Michiel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 285
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik merk het zelf ook hoor.
Ik verf nogal eens mn haar
Als ik rood haar heb, krijg ik op een andere manier met andere mensen contact dan dat ik blond ben.
Als ik blond ben word ik vaak aangesproken en vriendelijk toegelachen door oppervlakkige mensen.
Als ik rood ben word ik nauwelijks aangesproken maar als ik word aangesproken heb ik een diepzinnig gesprek over cultuur.
Op de een of andere manier word ik als ik rood haar heb serieuzer genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November is bijna voorbij
en Coco is 2 maanden rook-en drankvrij
ik vind dat top
en hang er graag een slinger voor op
hoe we de decemberdagen
gaan doen hoef je niet te vragen
want we willen 2010
nuchter gaan zien
voor gezelligheid geen alco roes
die geeft een koude douche
bij HALT trek zeggen we: stop
klim dan maar het forum op
Coco weet wel wat ze doet
van mij krijg je een pluim op je hoed

:present:B):D:lips::present:B):D:lips::present:B):D:lips::present:B):D:lips::present:B):D:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alkol,
Ik ben bijgelezen (reeds)
over ontgiften: ik heb gelezen dat wat je in jaren vergiftigd hebt
ongeveer 1 jaar nodig heeft te herstellen, dus eigenlijk valt dat
mee. Er zijn alternatieve manieren dat te versnellen op celniveau
maar het lichaam kiest zelf de prioriteit dus je kunt het niet echt
sturen.

Over dat stukje dat jij schrijft dat alles beter was/leek toen je nog dronk;
ik herinnerde me dat je ergens schreef dat M bij de vorige poging had gezegd iets van als je zo sjaggi blijft mag je wat mij bereft weer gaan drinken (vrij vertaald in mijn woorden dus)
Is dat nu ook zo? Want je postings zijn vol humor en zo kom je ook over. Maar in het echie kan het
natuurlijk zijn dat je in vertrouwde omgeving wel weer dat chagrijnige stuk hebt? Waarom ik het vraag is dat ikzelf op het forum meestal mijn "betere" ik aan kan boren en thuis meer met stemmingswisselingen
worstel. Als je hier niet wilt antwoorden, natuurlijk ook goed hoor, maar het houdt mij bezig zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sCHERPZINNIG OPGEMERKT jANE! ##@# WEER DIE capsLOCK

Je hebt het goed gezien en onthouden. Idd laat ik hier meer een wat uitgelaten kant zien.
Komt denk ik door het schrijven an sich en de stimulus die ik krijg van wat anderen weer schrijven.
In het ' echt' ben ik wisselend gestemd, chagrijnigheid en vrolijkheid wisselen elkaar af.
Het is wel anders dan de vorige stoppoging waarin ik veel meer depri was dan nu.
Had toen ook veel negatieve life events, zoals het overlijden van mijn zwager. En.. een geringere
motivatie om te stoppen. Die is nu veel sterker. Maar het hangt ook erg af met wie ik omga
wat ik laat zien. Zo heb ik op het werk een hele leuke collega met dezelfde humor als ik, dat
is constant lachen met die man. Thuis is het ook wisselend, ook wat meer botsingen dan tijdens de drinkperiode, ja het komt er nu op aan, ook relationeel gesproken hoe mijn nieuwe leven
hier zichtbaar wordt. Is een thema dat ik met de psy ga bespreken en uiteraard ook met M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kirky,

Ik heb zojuist mijn onderlijn aangepast, misschien dat mij daardoor die van jou opviel.

Je schrijft een niet drinkende (ex-) alcoholist. Klopt die betiteling wel?
Je bent toch net als ik een alcoholist die niet meer drinkt. Bestaat er zoiets als een ex-alcoholist? Voor mezelf weet ik dat ik een alcoholist ben en blijf, al zal ik geen druppel alcohol meer drinken.

Vandaag in elk geval niet, morgen hoop ik dat weer te kunnen zeggen.

Naomi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane ,dat je dat nog weet!
De uitslag wees niet op iets kwaadaardigs. Ze moet deze week naar het ZH om te horen, van het schijnt de beste leverarts in NL,
wat het precies is en wat er evt. aan gedaan kan worden. Is daar best wel zenuwachtig voor. Ik kan niet mee, want ik moet met M
naar het ZH. Ja is de week van het ziekenhuis bezoek. Redenen om veel ..thee te drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...