Spring naar bijdragen

woensdag 2 december


druppeltje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De eerste stap is er Jadore, en een hele belangrijke!
Heb je nu niet het gevoel dat er al een beetje druk van de ketel is?
Ik had best een opgelucht gevoel toen ik bij de ha de deur uitliep, toen ik op de stoel zat kon ik wel janken..
Daarna komt het in een stroomversnelling, het is ook een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen..
En als je trek krijgt, zoek direct afleiding, even iets eten en drinken (geen alcohol) en ga even de was opvouwen of zo, stofzuigen.. Dan gaat de trek weer weg, eerlijk.. Niet toegeven!

Susses gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Druppel, als je bij de slijter stilstond had je meteen taki-taki kunnen halen. En dat verkopen ze volgens mij alleen nog maar bij goede slijters.

Ik lees hier wat over sociaal drinken. Wasda ook alweer? Wie het kan mag het zeggen. En dat is driekwart een grapje, maar ook een echte vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ik ook Jacc.
Vorig jaar was ik met mijn zus in Zuidfrankrijk aan het kamperen en die drinkt voor het eten altijd twee glazen witte wijn. In de koelbox stond dan ook steeds een fles wijn. En als we een flinke wandeling hadden gedaan, zei ik tegen haar: zal ik jou nou eens een lekker glas wijn inschenken? Heb er zelf niet naar getaald.
Wat ik wel merkwaardig vond, was dat zij me van te voren had gevraagd of ik het erg vond dat ze wijn dronk. Toen heb ik haar een wedervraag gesteld: vind jij het erg dat ik geen wijn drink?
Ze vertelde van niet, maar dat ze het wel leuk vind als ik mijn spa in een feestelijk glas deed. En dat heb ik gedaan.
Overigens, even terzijde, heb ik op de rommelmarkt een hele verzameling mooie glazen gehaald in allerlei kleuren, voor elke stemming eentje. Water uit een blauw glas smaakt heel anders dan uit een rood....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vie, je hebt niets gemist, ik voel me rot omdat ik niet meer wil drinken, is toch mijn maatje geweest voor meer dan 30 jaar, dit zijn gewoon de afkickverschijnselen waar ik even doorheen moet en ik krabbel weer op en ga verder! Nog wel iets grappigs: mijn huisarts heeft me gevraagd of ik beestjes zag! Wilde een gevat antwoord geven maar heb het maar niet gedaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jacc, antabus heeft dezelfde werking als refusal, maar ietsje sterker geloof ik.
Ik neem elke avond een kwart pilletje en zodra ik dat gedaan heb, ga ik weer ff naar het Forum, om er weer een dagje bij op te tellen. Staat onder het lijntje, nu 53 dagen.

Dit helpt mij echt enorm en houdt me scherp.

Slik jij refusal???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...