Spring naar bijdragen

Zaterdag Sinterklaas, 5 december 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eigenlijk om eerlijk te zijn, wil ik met kerst alleen zijn. Maar dat kan niet omdat ik inmiddels een inloophuis heb. Direct een deur verder vieren ze kerst en ik ben ook uitgenodigd, maar ik vind kerst gewoon een hypocriet feest. Ik vind het gek dat mensen zich altijd druk maken over het feit dat anderen het zo slecht hebben, met kerst trekt niemand zich daar iets van aan of ze gaan het verschil extra zien. Er wordt veelsteveel ingekocht (we zouden maar te weinig hebben) en veel weggegooit achteraf. En met kerst moet je ook nog eens doen alsof je ergste vijand je vriend is. (da´s enkel mijn ervaring)

Ik hoop echt dat ik dit jaar kerst kan zeggen dat ik moet werken, dat is een smoes die iedereen pikt. Kerst is voor mij een opgelegde verplichting van de maatschappij. Want men maakt zich druk over mij rondom kerst, ik ben immers alleenstaand en zal me extra eenzaam voelen. En ja, als je dat veel hoort moet je je bijna ook eenzaam gaan voelen, da´s beter voor het kermis gevoel van anderen.

Kerst zie ik als vakantie, als ik het goed aanpak moet ik niet zoveel en heb ik rust. Maar da´s elk jaar weer puzzelen, in wat mij goed doet en waarin ik de ander tegemoet kan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de boom is opgetuigd.
Echt wel mooi hoor !
Een zwarte kunstboom met gekleurde lichtjes en blauw/groen/paarse kerstballen.
Staat heel erg orientaals :)
Eens kijken wat er op televee komt vanavond, anders haal ik een filmpje. Mits de videootheek nog open is. Maar dat zal toch wel ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja leuk he Coco die herinneringen. Meende eens het horloge van de buurman te herkennenn maar dat was tuurlijk niet zo want Piet had dezelfde. Wahahaha.

Ja lieve Tapas het gaat voorbij en we komen er doorheen met ons allen al moeten we elkaar sleuren.

Nu ff kijken of ik niet door het doucheputje spoel. Dan bamie speciaal, zelf gemaakt en als toetje choc met taaipopje. Omdat het Sint is heb ik gelukkig lekkere mango met pepernotenijs. Niet jaloers zijn want wil ook niet in jullie schoenen staan. Later op de avond krijgen de beestjes hun kado en neem ik een stukje ouwe kaas met Toon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb door het hele jaar wel altijd ergens een punt dat ik me eenzaam en alleen voel op de weg die ik bewandel. Waarom zou ik het dan met kerst uit moeten lichten met grote schijnwerpers? Daar ga ik me absoluut niet beter van voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk ben ik ook een sufkopje
Ik had vanavond in gala naar een buikdansavond in Krasnapolski gekund
Waarom heb ik mezelf dat niet gegund ?????
Stupid stupid stupid stupid woman....
Volgende keer goed in mn oren knopen dat ik dat soort dingen gewoon ga doen. Omdat ik het waard ben en dit soort dingen verdien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeps, ik ben verdrietig. Ik geef af op kerst maar dat niet zo zeer mijn punt. Door mijn verleden heb ik gewoon teveel klappen van de molenwieke gehad, waardoor ik de liefde voor een ander never nooit niet zal kunnen uiten, ik kan het wel uiten maar meestal als het te laat is.
Dat heeft ervoor gezorgd dat ik ten alle tijden mijn eigen beste vriend wil zijn. Endus ook streng voor mezelf ben. Er is immers niemand en ik vertrouw niemand genoeg om me in de juiste richting te laten duwen.

Ik heb enkel mezelf, en eigenlijk ben ik bestwel trots op mezelf, omdat ik het toch maar elke keer voor elkaar krijg dat ik mijn eigen voordeur kuis. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe rekenen jullie de duur van het 'droog staan'?

Is dat letterlijk volledig zonder alcohol? Dus als ik dan een uitglijder heb gehad begin ik weer bij nul? Of is het vanaf het moment dat ik de regie weer heb teruggenomen, en telt een enkele uitglijder niet mee?

Ik sta nog niet volledig droog; wel van 1 fles wijn (of meer) per dag inmiddels geminderd naar 1-2 uitglijders per week; de adb-begeleiding loopt inmiddels twee weken. Sigaretten op de droge dagen ook maar niet, dat vormt tezeer een combi bij mij.

Eerst maar eens eten maken; straks pakjesavond. Tot later.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tis wat je zelf wil, Alaine..
Ik ben vorig jaar begonnen met droog staan, toen telde ik nog hevig elke droge dag. En terrecht. Elke droge dag is winst.
Na uitgegleden te zijn en teruggevallen ga ik nu voor definitief nul. Om dit te bereiken heb ik 1,5 jaar gezwoegd en geknokt in de strijd tegen de alcohol.
Nu tel ik niet meer. Ik weet het wel zo ongeveer.
Sommige mensen tellen weer vanaf nul na een uitglijder. Ik vind dat een beetje te streng. Kijk naar alle dagen die je droog hebt gestaan en hang daar een gewichtje aan. Die ene uitglijder telt niet mee, dat was een vergissing.
Wel opletten dat een uitglijder geen terugval wordt !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb ik ontdekt wat liefde is. :D Da´s degene waar je zielsveel van houdt kunnen loslaten en zijn eigen pad laten kiezen. :heart: Doet pijn, maar maakt mij velen malen gelukkiger, omdat men eerlijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, ik tel gewoon niet meer. Voor mij werkt het niet als ik ga tellen, dan kom ik in een positie dat ik mezelf wil belonen of straffen.
Ik ben veel liever blij met wat ik op de dag bereikt hebt, zonder een drankje nodig te hebben.

Wel ben ik soms verbaasd over wat ik zonder drank bereik, maar dat blijven toch mijn eigen feestjes. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske van harte met je 10 maanden
:):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::):moon::musicnote::present::)

Zo de kerstboom staat mooi, ik word daar wel vrolijk van al die lampjes :)
Heb net even een guirlande gekocht en die leg ik vanavond in de vensterbank..
Nu moet ik nog een mooie lantaarn vinden voor bij de voordeur :light:
Scheelt dat ik niet meer drink, heb ik meer over voor andere hobby's..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien raar
maar er zijn mensen
in mijn leven
die ik niet ken
maar die mijn hartje raken
mij het gevoel geven
alsof ik ze ken
die uitstralen,
wat andere missen
aandacht geven
op een bijzondere manier
door simpelweg
zichzelf te tonen
en mij te raken
dat doet een heleboel
dat geeft me een goed
en vooral een gewardeerd gevoel
het zijn de kleine dingen
in het leven die het doen toch??????

Bedankt lieve forumleden
voor de felicitatie,s en dat ik er bij mocht zijn van daag
daar ben ik best wel trots op;)
een hele lieve knuffel van meiske:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb me nuttig gemaakt met twee manden strijkgoed, zometeen nog even mijn eigen mandje verschonen. En dan vanavond heerlijk o heerlijk tussen de knisperende lakens, in een schone pon, dat is echt genieten.

En ik doe het graag, ondertussen zat ik een film te kijken Zomerhitte van DVD. Ik was meer benieuwd eigenlijk wat Monique vd Ven er als regisseur van gebakken had, (haha hitte-gebakken :D) maar ik ben er niet van onder de indruk.

Ze wilde dat de film dezelfde erotische lading kreeg als Turks Fruit, maar het boeit me totaal niet.

Alleen Texel vind ik leuk om naar te kijken, da's mijn lievelings-eiland.

Misschien van de zomer gewoon weer naar Texel, of.........met de tent naar Frankrijk (hhhuuuuuu). Spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve, lieve allemaal'
Bedankt voor alles lieve felicitaties, doet me goed.

Het volgende gedicht, vind ik zelf heel erg mooi en komt recht uit mijn hart voor een ieder van jullie:

Laten we proberen
er samen voor te gaan

van onze fouten iets te leren
maar nooit stil te blijven staan

en rotsvast te geloven
onze dromen worden waar

vertrouwend op de toekomst
op onszelf en op elkaar

Laten we proberen
om altijd - dag na dag

ons niet te laten storen
door elke tegenslag

maar laten we genieten
van wat het leven geeft

zodat we kunnen zeggen
we hebben écht geleefd!!!!!!!!!

Liefs Pippie :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...