Spring naar bijdragen

Zaterdag Sinterklaas, 5 december 2009

tasseke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 209
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

lieve Willy. Het is algemeen bekend dat ik ook wel eens drink maar ik praat daar niet over. Het kan hier niet want het doet velen pijn. De meesten zijn hier gekomen om te hopen dat ze weer normaal kunnen drinken maar dat lukt niet omdat er een in de keel zit de rem weg is en dat weten we. Miss vraag jij je af waarom het me wel lukt maar dat komt omdat ik niet lang teveel gedronken had en ik mezelf ook had droog gelegd voor zeker een half jaar. Ik hoop dat ik geluk heb gehad maar zal nooit en ander de ogen uitsteken die het ook zo graag zo wil. Begrijp je humor maar een grapje over alco is gewoon pijnlijk voor velen want ik denk dat we zware dagen tegemoet gaan en wat drinken betreft en velen tegenop zien die te overleven zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KIT, Dat vind ik nou negatief Dat noemt zich ervaringsdeskundige. Jij moet weten dat je wanneer je pas van de drank af bent door allemaal fases heen moet. Dit is een dergelijk fase. Van al dat negatieve gedoe word ik treurig en neem ik maar een wodkaatje GRAPJE Kit
Ik drink absoluut niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh, Sinterklaasherinneringen,

De mijne is vrij pijnlijk, Ik was sochtends vroeg wakker en iedereen sliep nog, dus ging ik in de schoenen kijken wat sint had gebracht. Nou was ik als kind nogal jaloers aangelegd en vond ik alles wat een ander kreeg altijd mooier dan wat ik kreeg.. oei.. dus wat heb ik gedaan, allebei de pakjes uitgepakt, gekeken wat er in zat en ze weer ingepakt en omgewisseld. Ik bedoel maar, daar zou de sint toch nooit achterkomen. Ik begreep dan ook niet waarom mijn moeder die dag zo boos was want hoe kon zij nou weten welk pakje voor wie was?

Ik was eigenlijk altijd enorm bang voor Sinterklaas, altijd bang om slechte dingen te horen en dat ik niet deugde, jaja dat zat er al vroeg in. Zelfs toen ik wist dat ie niet echt was was ik bang als ik naar voren werd geroepen. Gelukkig kom ik sinterklaas nu bijna nooit meer tegen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha,

ja het duurt wel erggggg lang voordat woman eens wakker wordt :D

ach, dat houdt de dag in ieder geval spannend.
ga ondertussen eens wat inpakken (onderbroeken van jan smit voor opa :P), mijn sint dagje is nog niet klaar dus ik blijf met die sintvlinders in mijn buik zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Tapas (U kunt wel gaan)
ook bij mij kwam door jou een Sintervaring boven
waar ik niet zo trots op ben.
Toen ik niet meer geloofde en mee mocht doen met kopen
dacht ik aan al die jaren dat ik me misdeeld had
gevoeld met noodzakelijke kleding en alles
en maar weinig echte kado's
Heb toen een kadootje voor mezelf gekocht
gedicht erbij en dacht dat merkt niemand.
Maar tijdens het voorlezen werd ik steeds roder van schaamte
en begon te hakkelen, iedereen had het door en ik heb het
jaren moeten horen dat ik weer eens bang was tekort te komen.:$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KIRKY
we hoeven niet roomser te zijn dan de paus . en het verleden met een knipoog onder ogen zien daar is niks mis mee .

maar er is ook niks mis met ''een beetje rekening houden met andermans gevoelens ''.

Die twee zinnen zijn toch tegenstrijdig!
Je moet in het forum dus op eieren lopen. Aaien en kusjes anders doe je het verkeerd. Niet mijn mening
Maar ik hou er mee op Het is een gevecht tegen windmolens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kit,

Wat betreft jouw bericht aan mij, op het draadje om Sinterklaas te bedanken wil ik toch
even reageren. Ik doe het liever niet op het dank-u-wel-draadje, dat vind ik niet fijn.

Ik stuur soms lange berichten naar mensen, welke berichten jij niet als helpend ervaart,
maar als ik achteraf hoor van die personen dat ze er veel aan gehad hebben is het oké voor mij.

Ik weet dat jij boeken hebt geschreven. Dat heb je zelf verteld. Ik heb nog nooit een boek geschreven.
Maar ik heb meegewerkt aan het forumboek, dat is heel iets anders. Ik kan en wil me met jou niet meten.

Dat ik hier heb verteld dat ik een bepaald interview over ADB zo heftig en vermoeiend vond, ligt aan mij.
Misschien had ik het niet moeten zeggen, het was ook niet bedoeld om me op de borst te slaan.
Ik wilde delen hoe moeilijk ik het vond om over mijn alco-verleden te praten.
Ik kan niet beoordelen waar jouw boeken over gaan, want die ken ik niet. Dus ik heb daar geen oordeel
over en houd het bij mezelf. Mijn ervaring is dat praten over mijn alco-verleden voor mij heftig is. Dat is
mijn probleem.

Dat ik zo vaak mijn zin met "ik" begin komt omdat ik het bij mezelf wil houden.

Dat ik een algemeen gedicht aan het forum heb geschreven is een persoonlijke keuze, iedereen kan
en mag hier alles schrijven, zolang het maar niet-kwetsend, positief en opbouwend is. Ook een gedicht.

Uit ervaring weet ik dat de discussie tussen jou en mij geen winnaars of verliezers kent, dus ik
accepteer je mening dat je vindt dat ik slachtoffergedrag vertoon. Dat mag jij van mij vinden.
Ik zal deze mening van jou serieus aan zelfonderzoek onderwerpen, want daar ben ik hard mee bezig.

Ik stel voor om de discussie hiermee te sluiten.

Ik groet je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow Jane,herkenbaar dus, dat gevoel dat je altijd tekort komt en misdeeld wordt.
Dat gevoel overheerste in mijn jeugd en zo te horen in de jouwe ook.

Weet je dat ik dit jaar heb getwijfeld,om een andere reden hoor, ik trok met lootjes trekken 3x mezelf
de 3e keer dacht ik, ach wat, dan ga ik gewoon een surprise en kado voor mezelf maken, kom ik er dit jaar makkelijk vanaf en vond het eigenlijk wel een goeie bak.
Iets enorms moois bedenken, een goed gedicht over mezelf en iedereen laten raden wie dat zo goed gedaan had.
Niet de stress dat ik misschien niet voldoe met mijn kado en gedicht en surprise en krijgen wat ik echt wil hebben... ;)

Eigenlijk had het me wel een bak geleken maar weet inderdaad niet of de familie die grap zou accepteren... denk het eigenlijk wel maar toen was het al te laat en had ik een eindelijk een lootje waar mijn naam niet op stond.

Uiteindelijk heb ik mijn nicht getrokken die net 18 is geworden en heb ik een rijbewijs vervalst voor haar, alleen wel op A3 formaat ;)
en dan ook nog eentje waarmee je alleen maar links mag rijden (ze krijgt een reisgids over London waar ze in januari naartoe gaat)
het gedicht is inmiddels ook af en ben ik tevreden over.

kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit al zo 'vroeg' met alles klaar geweest ben.
zonder stress de sinterklaasavond in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha nou inderdaad Adam
Gunst nee, voor mij geen feestje vandaag. Dat heb je als je geen kids en familie hebt. Dan gaan de familiefeestjes aan je neus voorbij.
Ben gestopt met wanhopig in mn vriendenkring te zoeken naar iemand waar ik welkom ben.
Geeft niet hoor, ben het gewend.
Vandaag ga ik de kerstboom optuigen. Mn huis verlichten :):):):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...