Spring naar bijdragen

zondag 6 december

Mai

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 236
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee Jane en Vie.

Knap van je hoor Jane, dat je zo een ongemakkelijke avond over heb voor je kinderen.
Ze zullen gisteravond wel erg genoten denk ik zo.
Wel een opofferingetje voor je, maar ja de kinderen blij jij ook weer blij toch???

Jou wil ik nog even veel sterkte met je zus wensen Vie.

Ik heb gisteren een gezellig avondje gehad.
Eerst het dobbelspel en daarna nog twee keer een ingewikkeld politiespel.
Een echt hollands avondje dus
Was leuk!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal
Loop al een poosje met iets in mn maag
Ik heb een buurman die helpt mij met noodklusjes. Nu heb ik een aantal weken geleden aan hem gevraagd of hij eens op het dak wil kijken omdat er iets drupt wat niet hoort te druppen.
Hij zou dat doen, komt goed.
Maar het is nu al een paar weken geleden en het drupt nog steeds....
Het is heel stom maar ik durf het niet nog een keer te vragen. Terwijl ik zeker weet dat hij dat niet erg vindt. Maar het is mn eigen gevoel, omdat hij het de eerste keer is vergeten is er een soort barriére ontstaan.
Maar ja punt is dat het gedrup echt op moet houden, anders krijg je rottende kwesties. Dus ik zat te denken om dan maar een dakdekker te bellen. Maar ja, gaat dat weer heel veel geld kosten, en krijg ik dan niet meteen een heel nieuw dak aangesmeerd.
Questions Questions Questions

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bittere smaak weet ik ook nog wel.
Zoals jullie weten was mijn moeder niet zo aardig, met sinterklaas moesten mijn zus en ik (mijn zus was een jaar ouder) de surprises geven die de ander het vorige jaar had gekregen.
Ik vond dat echt verschrikkelijk. Behalve het feit dat je betrapt kon worden ging aan mij ook (zoals altijd) de kans voorbij om creatief te zijn met het maken van een zelfbedachte surprise.
:(

quote:

Originally posted by:
alkol

Lieve Jane

Ja dat is de schaduwzijde van dit feest, die ken ik ook

heel goed.

En mn kinderen ook

Vaak maakten ze samen met ons leuke surpises voor

school met gedicht, kregen ze een flutkado terug

in krantenpapier, zonder gedicht en van een

paar centen....niet 1 keer maar vaker.

n Bittere chocoladeletter dus voor je gisteravond

En nee, je zeurt echt niet hoor, het is juist goed

dat er naast al die leuke verhalen ook dit verteld wordt.

Is ook de realiteit.

Lijkt me een reden om je flink te bezatten na afloop

Maar dat heb je denk ik niet gedaan!

Hier een cadeuatje van mij

Hoef je niet terug te brengen:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag.
Jane dat had ik NikNok ook voor willen stellen, taichi. Mijn indertijd slechte conditie is er bijzonder van opgeknapt. Toen ik ermee begon, die taichi, kon ik amper zonder halfdood neer te vallen, 100 meter joggen. Nu, na een jaar, haal ik zonder noemenswaardige training weer de 7,5 km. (Als mijn rug meewerkt, maar dat is weer wat anders.) Die Chinezen worden niet voor niks zo stokoud ;)

Witte, dank je. Ik heb net een boterham met haar gegeten en even gepraat. Ze is er heel optimistisch en lakoniek onder, dus voel ik me ook veel geruster.

Wij hebben trouwens geen Sint gevierd, alleen 's middags even wat kadootjes naar de kleinkinderen gebracht. Bij ons is het ook meer kerstviering.

Woman ik zou het gewoon nog een keer vragen. Kan dat niet bij een kop koffie en een stukje taart? Hij is het vast gewoon vergeten. of hij denkt dat het niet meer nodig is omdat jij het niet meer vraagt. En zo komen de misverstanden in de wereld, hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee woman,
Volgens mij is de goeie man het gewoon vergeten hoor. Misschien vind hij het wle helemaal niet leuk als hij straks een duur dakdekkersbedrijf bij jou aan de gang ziet.
Eerst nog 1xtje vragen en anders kun je alsnog dat bedrijf opbellen.
Maar wel zeggen dan tegen hem dat het echt echt nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,

Afschuwelijk die surprises.

Je buurman:
Een kaartje in de bus doen wil wel eens helpen. Kan hij nog even denken.
Dat je het niet erg vindt als het hem niet lukt of niet uitkomt, maar dat je dat dan graag
even weet. En nogmaals bedankt voor alle klusjes die hij gedaan heeft.

Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie trouwens iets in mijn posting staan dat heel gek kan klinken: ik heb net een boterham met haar gegeten. Een boterham met haar? Getver! Zoals in: een haar in de soep...
Ik bedoel dus, ik heb met mijn zus geluncht.

En verder had ik plannen voor een flinke wandeling vanmiddag, maar het is niks gedaan buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ook Witte. Kop warme sjoko erbij, en oh ja, ik heb van mijn zus ook nog een paar dikke boeken met interessante onderwerpen gekregen. Niet de gamakkelijkste, maar wel lekker veel leesvoer voor de donkere tijd.

Houtje ik heb ook van die mooie kristallen glazen gekregen. Die zingen zo mooi als je er met je nagel tegen tikt. Ze zingen alvast om Jip-en-Janneke champagne.
Ik vind alcoholvrije feestdagen ook geen item meer, tenminste niet voor mij. Maardat heeft toch ook te maken met ervaring. Want de eerste keer vond ik het best allemaal een uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Moeilijk, als je alles wilt aanvaarden zoals het is.
Met 4 mensen is het natuurlijk wel erg krapjes in zo'n huis(je).
Ik weet niet of je het al een keer geprobeerd hebt, maar kunnen zoon & vriendin niet eens om-en-om
bij háár ouders slapen?
Of kun je iets anders kleins veranderen, waardoor het voor jou wat beter te doen is?
Dat ze bv. een keer koken, of boodschappen voor je doen, of iets anders? Al is het maar één keer
per week?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ari :D Alles OK?

Marieke, het blijft tobben met die zoon. Maar jij doet je best.

En nu heb ik een totaal off-topic vraag, scrollen maar: waar kan je nou tegenwoordig nog een mattenklopper kopen? Is dat zo ouderwets dat die gewoon uitgestorven zijn? En nee ik ga niet iemand voor het achterste geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een hele kast vol kristal, met joekels van Bourgongneglazen bv. die ik dus echt NEVER
NOOIT gebruik, maar ik raak ze zelfs op MP niet kwijt.
En 6 sherry, 6 sjampie, 6 rode en 6 witte wijn van een kristallen glasservies.
Weggeven dan maar aan de kringloop?

Ik drink voornamelijk uit het Ikea type VASE geloof ik of NØGTØR mijn Spa Rood :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, hopelijk vind je zoon snel andere woonruimte want een 2 persoonshuis met z'n vieren bewonen lijkt mij ook erg lastig.
(ik mag niet klagen, een 3 persoonshuis in mijn eentje)
Vie, spannend met je zus, hoop dat het allemaal mee zal vallen

Jane, zo waren mijn sinterklaasavonden ook, altijd te hoge verwachtingen en altijd viel het tegen, foute kadootjes die het net niet waren.
Nu doen we gewoon 1 kado met surprise en goede omschrijving van wat je wil hebben. Ik heb mooie kerstballen gehad dus zit er nu zelfs al aan te denken om mijn kerstboom te zoeken en neer te zetten
maar het voelt nog zo vroeg..... en normaal doe ik nooit aan kerst gedoe of pas de laatste dagen.

Ik heb het ook weer overleeft en het was best gezellig. Ik voel me er steeds meer bij horen bij ons 'gezin' en het gezin van mijn zus. Ik heb niet meer zo de behoefte om steeds maar dwars te liggen ;)
uit boosheid of ontevredenheid. Ook de drank was totaal geen issue maar er werd ook minimaal gedronken en dat vind ik dan toch wel prettig

Verder ben ik een beetje mopperig maar dat zal wel door het weer komen en het steeds te laat naar bed gaan en te laat opstaan (van 2 tot 10) Ik moet nodig weer terug naar van 12 tot 8 uur in bed liggen, dat voelt toch beter.

Woman, maak het jezelf niet zo moeilijk, stap over die drempel heen en vraag de buurman en maak een concrete afspraak, 'een keertje komen kijken' is altijd lastig want daar kan je iemand moeilijk op aanspreken, of leg hem de keuze voor, of hij kijkt of je haalt een prof er bij maar er moet iets gebeuren aan het gedrup.

drup, klinkt heerlijk die scoot en Banjo krijgt snel genoeg door dat ie beter niet voor je wielen kan lopen als ie langer mee wil gaan dan vandaag. Lekker dat je weer een stuk mobieler bent nu.
Als het hier weer wat droger is ga ik ook weer eens op stap met de spartamet en hond voorop in een mand. lekker toeren!!

Nou ik ga weer eens wat doen, of niet, of wel, ach, eerst maar eens de was ophangen,
erger nog, de was die al een week hangt er eerst maar eens afhalen zodat de nieuwe was kan hangen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom drink je daar niet uit Houtje? Ik zou ze niet zomaar weggeven hoor, ook al gebruik je ze niet meer. Dat is toch hartstikke mooi, kristal? Misschien wil je dochter ze later wel als ze op zichzelf gaat wonen. Je bent trouwens rijker dan ik, want ik heb dus pas sinds een paar dagen mijn eerste vier kristallen champagneglazen.
Maar mijn watertjes drink ik ook meestal uit een limoglas van ikea. Als ik het dan uit mijn fikkies laat vallen (want ik ben nogal brekerig met servies) is het tenminste niet zo een zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie
de mattenklopper: beste kans bij kringloopwinkel.
Als het voor matten klopen is: ik heb ook in de kringloop van
die ouderwets stevige tennisrackets gekocht voor dat doel o.a.
(je kunt er ook andere dingen mee doen;):evil;)
en er bestaan nog sproradisch van die winkels waar ze rieten
dingen verkopen.

Woman ik had gisteren ook nog het druppel-probleem.
Op advies de goten van de bijkeuken leeggehaald en vandaag is het probleem weg.
Waarschijnlijk duurt het nog lang dat het houtwerk droogt, maar hopelijk de rot voorkomen.
Misschien valt jouw probleem mee. Ik zou de buurman ook eens eerlijkt vragen of hij
zich verplicht voelt en als dat zo lijkt, kun je misschien een vergoeding od wederdienst
aanbieden? Een lekkere maaltijd, cake of stoofschoteltje. Het maakt het in elk geval bespreekbaar
en kan best op een misverstand rusten.(ik hoor er niks meer over, zeker opgelost? vergeten!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane! Dat ik daar niet aan heb gedacht! Briljant, mijn tennisracket! Dat gebruik ik toch nergens anders meer voor. Hee wat goed zeg! Zodra het droog is ga ik het uitproberen. (en het gaat echt alleen maar om een perzich kleed dat met borstelen of stofzuigen niet meer goed schoon wil worden.)
Ja met krokkies moet je niet op een gladde vloer lopen.... gaat het?

Hallo Kyra, ik geloof dat Thé even zelf wat afstand wilde nemen.
Hoop voor jou dat het meer opstaan is dan vallen voor jouw gevoel. Maar zo klink je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok toffe reacties, thanx
Soms heb je even een schopje nodig.
Gek gevoel is dat, als iemand iets aanbiedt en het vervolgens vergeet.
De eerstvolgende keer dat hij thuis is klop ik even op de ramen.
Ik zal em zeggen dat het drupje nu 2 drupjes beginnen te worden, (is zo) en of hij al op het dak was geweest. Dat ik best iemand kan bellen ook want het is vies weer om op het dak te klimmen.
Geen probleem toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyra had je dat gewild dan, naar Spanje afgevoerd worden in de zak?

Ari ik heb gisteren bij de huishoudzaken gekeken voor een ouderwertse mattenklopper maar die hadden ze niet. Die meisjes, net van school, aan wie ik het vroeg, keken zelfs verwonderd: een mattenklopper... wasda?
Heb jij soms vroeger ook getennist?

Maar goed het gaat er maar om dat we vandaag doen en schrijven wat voor ons goed voelt.
En dan ben ik altijd weer benieuwd, in het algemeen: hebben jullie vandaag iets gedaan dat goed voor je voelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig hier.
Zelf even inspectie verricht en ik zie precies waar het lek zit om mn dak.
Zit te dubben of ik zelf niet het dak op kan. Maar dat durf ik toch echt niet. Glibberende dakpannen ????
Ook meteen even ernstig nagedacht over mn lekkende boiler. Oplossing is simpel. Ga op jacht naar een soort afvoerbuis, net als bij een wasdroger maar dan smaller, en als die bevestigd kan worden kan ik een afvoer maken naar buiten. En klaar is Clara.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...