Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 En zal ik nog vragen hoe het met je gaat? :$Ja, laat ik dat doen:hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Ik wacht op je evt. antwoordmaarniet te lang natuurlijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Jeetje Alf...Dat klinkt niet goed.Ben eigenlijk wel benieuwdof je deze sombere buien ook had toen je nog wel dronkOf is dit echt begonnen na het stoppen?By the way super dat je nu niet drinkt!!Hou vol he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Haha nou zal het nog een keer voor je typen dan maar wel ff blijven hangen dan he meneer ongeduld:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Nee Witte had wel eens een dipje maar kon me daar dan makkelijk overheen zettenlukt nu niet meerook niet met die leuke collega die vanmorgen nog allerlei grappenverteldeik kon er even niet om lachen...liep verder als een zombie rond..althans dat hoorde ik later van iemand... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Alf, het zou wel pijnlijk zijn dat als je bent gestopt wat klasse is, dat je dan eventueel je baan kan verliezen? Weet je 'baas' van je problemen en van je stoppen?Vriendelijke groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Ja, is eigenlijk wel raarheb nu helemaal geen trek om van alles weg te drinkenik onderga de sombere gevoelensregistreer enbedenk hoe het verder moetwant moet morgen eigenlijk wel teruger is nog geen vervanging.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 FransNee godzijdank niet en de BA ook nietdat zou het probleem en de definitieve afloop nog groter maken!Maar het is pijnlijkik lijk meer te verliezen dan te winnen met dat stoppen..Maar wie weet wat er nogop mn pad komt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Qua alcoholgebruik gaat het hier goed AlfQua het laagje wat er onder zit iets minder.Ben er wel mee bezig en heb met mezelf afgesprokendat sommige dingen eerst maar weer is een tijdje moeten dalenDat maakt me minder gefrustreerd.Ik wil sneller dan het gaat Ehh... waar herken ik die ongeduld toch van????Ondertussen doe ik mn dingen en heb het druk op werkDus een druk leventje en das voor mij wel lekker Heb ik niet zo heel veel tijd om na te denken.Ik schrik er een beetje van als ik jou zo lees qua werk.Dat moet volgens mij als een heet hangijzer in je nek hangendenk ik????En maakt t er allemaal niet makkelijker op voor jeDeze ff voor jou:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Dank je Witte, lief van jeNee, maak het allemaal nuchter meeen is ook goed waarschijnlijkkan ik leren om te gaan met problemenzoals alle andere 'nuchtere' mensen ook doen en kunnenNiet meer weglopen of wegdrinken..Fijn dat het met jouw drankgebruik goed gaatdat laagje daaronder, ja dat kom je dan tegenis bij jou misschien maar een laagJEEn ongeduld,,,,tsja:DDruk zijn helpt je dusmaar wat als het stiller isom je heendat komt toch ook voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Hoi DarJa ga ik zeker doen, dat sportenvooral als ik straks wat minder hoef te werkenheb nog een reductiekaart van mn oude sportschool liggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Alf, dat stemt niet vrolijk.Wat ik je wil vragen, ben je als je op je werk bent veel met drank bezig?Een zombie nog wel.Terwijl je met een taak bezig bent, zijn er dan alles overheersende drankgedachten,of is het te behappen.Als de drank steeds de boventoon voert, blijft er weinig hersenactiviteit voor concentratie etc over.Vandaar mijn vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Heb laatst zitten kletsen met iemand die zeg maarverstand heeft van die laagjesDie zei me dat hoe ouder je word, je steeds minder rek krijgtom je laagje te bedekken.De rek gaat eruit zeg maar, waardoor het steeds zwaarder en zwaarder wordt als je je er tegen verzetzegt dit je iets Alf??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Hee SoothNee, het gekke is dat ik helemaal nietzo met drank bezig ben momenteelzie dat al helemaal niet meer als een 'oplossing'of een ontspanningNee, ben meer bezig met het bestrijden van de bijwerkingen van het stoppen met de drankde depressie dus en de daarnaast ook aanwezige werkproblemenwant eerlijk is eerlijkeigenlijk kan ik het werk(2 baan)niet zo goed aan en de gedachten daaraan kon ik eerder wegdrinken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Hoi Alf, las je bericht over je somberheid.En nee, soms lijkt het niet echt een succes; dat stoppen met drinken. Ik ben er soms wat terughoudens in maar het heeft veel gekost om me beter te gaan voelen. Zoveel jaren met dranbk en dan nuchter de wereld willen bestormen. Tenminste dat gevoel had ik wel na een zestal maanden. Echter dat veranderde met een hgeuse depressie als gevolg. IK??? Depressie....mwah. Ik heb hulp gezocht bij mn huisarts en me door laten verwijzen naar een psychiater. Ik wilde een goede diagnose en stond, met moeite, open voor medicatie. Ik had destijds en nog steeds, veel steun vd AA maar niet alles is daar misschien op te lossen. Voor mij waren andere dingen ernaast noodzakelijk. Er komt nogal wat los bij het stoppen met drinken, dat is echt niet nix. Toch, ondanks alles wat er op me af gekomen is ben ik nog elke dag dankbaar en blij dat ik niet meer drink. Ik heb ervaren dat ik alles kan doorstaan zonder alcohol en dat is een ware bevrijding. Zo voelt het voor mij. Ik wens je kal;mte, moed en wijsheid! Take care. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Dat zegt me zeker wel iets W.Ik heb het enige medicijn om hetlaagje te masseren even niet meerbij de hand, dus het droogt uit en gaat scheurenja er komt wat naar boven en verzetten gaat niet meer zo makkelijkbleek wel bij de psy onlangsdie prikte dwars door een dunne plek heen....deed zeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Oké Alf.Bedankt voor het antwoord.Het loopt dus niet lekker, maar je gaat wel goed hoorzonder drank.Vooruit kijken, zeker niet eenvoudig, dus sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Dank je BBOok ik heb een recept klaarliggen voor ADWil er nog niet aan.Maar jij hebt dus uiteindelijk wel medi genomen?Wacht nog even een onderzoek af.Je een na laatste laatste zin vind ik mooi:alles kunnen doorstaan zonder alc. ja, datis het streven en lijkt me idd een bevrijding. En probeer het maar weer te zien als iets nieuws, nieuwe ervaringen, zonder drank, opdoenhoe vervelend ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Ohhh ik vind het echt naar dat je nuin deze situatie beland bent.Dat wil eigenlijk zeggen dat ik het liefste zou willendat het snel weer voorbij gaat.Dit gun ik echt niemand toe, dus zeer zeker ook jou niet.Ik zou willen dat ik "het'advies voor je had,maar helaas werkt het niet zoKun je nagaan wat je al die jaren bedekt hebt kunnen houdenToch denk ik dat hoe uitzichtloos het nu voor je is het toch iets is waar je doorheen moet.Gelukkig lees ik dat je een psych hebt die niet om de hetebrij heen draait.Hoe moeilijk en pijnlijk het ook voor je is.Ik hoop in ieder geval dat je hier blijft schrijven, want ik wil graag blijven lezen hoe het je vergaat in deze.Hopelijk heb je ook iets aan de antwoorden die je hier krijgt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 En nu over op wat vrolijks... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Witte, ik heb heel veel aan de antwoorden die ik hier krijg...Soms verbaast het me dat al mijn gejammer en gelamenteer constant positieve reacties teweeg brengt waaruit vaak veel hoop spreektdat is toch mooi...en hoe vaker ik het lees,hoe meer ik het ga geloven.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Kan het met Bam bam eens zijn, inderdaad een lange weg!Ben vrij gesloten, zeg nooit zo veel, maar het is niet niets,waar je door bestormd kan worden.Maar en dat geldt voor jou ook, je groeit door.Therapietje of iets anders, maar geen drank, toch.Hou vast!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Voor vrolijke dingen kunnen we naar de chat AlfHier gaat het om mensen die het moeilijk hebbenomdat ze niet meer in het patroon zitten waar ze jaaaaaren in gezeten hebbenHier mag je zeggen dat je last hebt van het stoppen met drinkenHier hoef je je niet vrolijker voor te doen dan je je daadwerkelijk voeltHier mag je laten zien dat niet drinken pijn doet.Dussssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 Witte en Sooth + Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2010 OverigensWing zei het laatst almisschien moet ik helemaal niet meer roerenen wroeten, maar meer werken aan wat nu gedaan moet wordenLaat dat laagje maar zitten en bouw er een nieuwe overheen.....Wroeten heb ik al eerder gedaaneigenlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden