Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

Ja Blondie het is wat Bolleke zegt dat de tijd het zal leren. Begrijp je twijfels maar is het niet zo dat je het erg snel wil proberen vooral omdat je zelf aangeeft nog aan het begin van de strijd te staan? Zou het niet beter zijn eerst een langere periode helemaal niets te drinken en het dan eens verder bekijken? Is het in deze fase niet spelen met vuur? Weet het niet hoor maar ben wel bezorgd om je. Ik weet wel dat je trots bent dat het zo goed ging afgelopen weekende maar blijft dat op langere termijn dan ook zo? Vragen die je goed voor ogen moet houden maar dat zie je zelf ook wel gezien het ook wel in je achterhoofd speelt.
Nee geloof niet dat je er iemand mee gekwetst hebt maar het gewoon wilde delen al blijft het voor sommigen een pijnlijk onderwerp. Nogmaals, ik hoop echt dat het goed gaat en iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 402
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by: Dar

En er is een chatversie, die heb je vast wel gezien en daar is wat tumult over...

(ingekorte quote)

Dar, het woord 'tumult'vind ik nogal overtrokken
daar is toch geen sprake van of heb ik iets gemist sinds gisteren?
Er zijn hooguit wat bedenkingen
en uiteindelijk alleen maar overdenkingen
Over een zgn besloten forum
maken enkelen zich wel zorgen, maar daar refereerde je niet aan...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemoregn,

Wat een leuk verhaal van die bakker en die boer ! Mooie parabel, Dar. Kan in de reeks van de Vos Reinaarde. Reintje de Vos.

Ik heb vanmorgen wel iemand aangereden. Mijn wielen gingen naar links en de auto ging rechtdoor. Liep gelukkig met een sisser af. Blij dat ik weer thuis was. Moest de kinderen naar school brengen.

All the best , Nik

Mijn alcohol-intake is 30 % van wat het was ! Heb ook 3 A-vrije dagen per week. Overmorgen naar Bali. Daar is de wijn niet te drinken. Win-Win situatie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Personlijk vind ik het onderwerp niet zo gevoelig.
Een ieder mag voor zichzelf beslissen hoe hij
of zij met alcohol om wil gaan.
Zelf behoor ik niet tot de uitzonderingen
die zo af en toe kunnen drinken.
Het is al een heel gevecht voor mij
om niet te drinken.
Niet elke dag, zeker niet, soms steekt,
eens in de paar maanden, de trek in alcohol
(lees verdoving) weer de kop op.
Daar heb ik dan vreselijke moeite mee,
meestal lukt het mij niet te drinken.
Soms niet.
Twee weken geleden heb ik ook gedronken,
niet veel welliswaar, een normale drinker
zou er niet eens bij stil staan.
Ik wel, ik raak ervan in de war.
Waarom ik het toch gedaan heb?
Ik wilde gewoon niets voelen.
Dat niet voelen is niet gelukt,
ik ben meteen weer gestopt.
Gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, eens met Alf. Jij moet toch kunnen schrijven over hoe jij het doet en wat voor jou werkt? Dat anderen dat ook graag zouden willen maar niet kunnen is voor hun. Dat is niet jouw verantwoordelijkheid. Snap, denk ik, wel je aarzeling.
ADB is voor minderaars en stoppers.
En ook al zou het mensen op gedachten brengen, wat dan nog? Ieder moet z'n eigen weg gaan.

En Blondie, verontschuldig je niet ajb! Beschrijf wat je voelt, denkt, ervaart.

Ik heb zo vaak met mezelf afgesproken dat ik er vier mocht drinken. En dan kon ik er
gedurende de dag al mee bezig zijn. Drink ik er twee voor eten en twee bij het eten?
Maar ja, dan 'mag' ik de rest vd avond niets meer. Drink ik niet bij het eten en bewaar ik ze?
Gek werd ik ervan. En ik hield me er toch niet aan. Soms een dag of twee maar het was
altijd behelpen en het beheerste me volledig, bij tijden.

Ik verlang er niet meer naar. Ik heb vrede met de situatie zoals deze is. Ik kan niet een
paar drinken, dat weet ik nu en heb dit geaccepteerd. Op zo'n feestje van gister mis ik
de drank ook niet.

Ik bedenk me wel es dat ik bij een hele lekkere maaltijd best een glas wijn zou willen
drinken. Die is dan echt voor de smaak. Ik weet dat dit leidt tot alsmaar meer drinken,
dus ik kies ervoor dit niet te doen. Dat is voor mij een verschil met de jaren dat ik nog dronk.
Ik maak nu, elke dag, de keus om niet te drinken. daarvoor had ik geen keus, zo voelde het.

Wat ik wel es kan missen is de roes. Even helemaal weg zijn, dat gevoel; daar verlang ik
nog wel es naar. Even stil in mn hoofd, die functie had alcohol zeker voor mij. Mijn gedachten
staan nooit stil, altijd druk in mn hoofd. Na de eerste twee of drie biertjes was dat ff weg.
Ging ik helemaal op in het feest of aktiviteit en dacht ik verder nergens aan. Tja, dat wil
ik niet meer, met drank, dus dat probeer ik nu anders te doen. Ik schrijf gedachten op,
probeer te mediteren, alhoewel dat nog niet zo goed lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeh Niknok wat zal je geschrokken zijn joh, Iedereen ongedeerd? Je moet niet naar Bali met een gebroken been hoor:D
Kijk je wel in Bali naar een goede kebab tent? dan kunnen vm en ik misschien even langskomen hahha. Maak je wel veel foto's daar? Ben benieuwd. Ik zal hart van Nederland in de gaten houden hahah. Neem je een olifant mee terug?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje, over je vraag stoppen met drank én nicotine. 'men' raadt het af, omdat het te moeilijk kan zijn. ik ben zelf, twee weken nadat ik gestopt ben met drinken met roken gestopt. Half jaar volgehouden en toen weer met roken begonnen. Tja. Ik kan me herinneren dat er ook iemand hier schreef die het wel is gelukt. Mede ook omdat het roken de zucht naar drank deed toenemen. Dus ja, geen standaard oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nik,

verleden jaar ben ik op Bali geweest.
Een waar Walhallala voor de drinker.
:wacko:.
Ik was daar met een groep waar ik van
tevoren niemand kende.
Wat werd er gezopen zeg, pfffffff.
Dus, voorzichtigheid is geboden.
Volgens de groep was de wijn geweldig
al moest er wel €20,= voor een fles betaald worden.
Ik heb het droog gehouden die vakantie.
Was elke morgen als 1e wakker,
als 1e aan het ontbijt samen me een paar
Hindoestaanse dames die uit religie niet drinken.
Ik had binnenpretjes om de katers van de anderen.
En dan die hitte in met een kater de tempels enz.
bezoeken.
Zonde, je komt daar om van de cultuur te genieten,
tenminste ik.
Niet om te zuipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus, ik weet het echt niet meer. Als jij denkt dat dit voor jou ook opgaat, probeer het. Voor mij is het principe hetzelfde. Loskoppelen. Ik 'verdiende' vaak een borrel en een sigaretje. Flauwekul natuurlijk maar dat hield ik mezelf dan voor. En dat is nu met het roken ook zo.
Maar ja, ik rook nu ook weer dus daar kan ik niet zo goed iets over zeggen:wacko::$

Ik weet alleen dat het mij wel gelukt is maar dat was dus, helaas, van tijdelijke aard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup niet verontschuldigen hoor. Jij deelt je leven zo in als waar jij je het prettigst bij voelt.

Kom wel gelijk de vraag bij mij op, zou er dan toch verschil zijn tussen probleemdrinkers en alki's?
Heb die vraag wel eens meer hier gesteld maar daar is niet verder op in gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, ik denk dat dat verschil er wel degelijk is. Probleemdrinkers kunnen na een verdrietige gebeurtenis of weet ik veel wat veel gaan drinken. Verandert er iets in de situatie, nieuwe baan, nieuwe partner, geboorte van een kind, afnemende gezondheid, oid het drinkpatroon veranderen. Wellicht helemaal stoppen of zo nu en dan een biertje.
Staat vlgs mij in het BB vd AA ook iets over geschreven maar er is vast meer literatuur over te vinden.
Interessante vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje .... wat een leuke clip No Broko, Nee Nee ----- opgenomen op Curacao ? Suriname ?

Albertien --> dank voor de tip !!! dan kan ik mijn wilskracht al een beetje oppoetsen !

Bolletje, hallo .... eerst naar Hong Kong dat is 11 uur vliegen , daar blijven we 4 nachten in een goedkoop hotelletje ; dan 4 uur naar Bali / DenPasar .... dus al met al 15 uur in de lucht ! Ik heb lendomienetje )* mee .... van een halve van ik in diepe slaap, van een hele een olifant


doei !!! :rose:

)* Lendormin 0,25 mgr tabletten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed Bambam, Ik moet zeggen nu na bijna 2 weken heb ik niet de giga drang om de wijn afdeling te gijzelen, Winkelen gaat me beter af en ik voel me meer mens nu ik mijn bankpassen terug heb! Zie alles ook veel helderer en nuchterder in en dat bevalt me maar dat wil natuurlijk nog niks zeggen want ben wel vaak depri en somber maar het heeft tijd nodig denk ik!
Ik heb wel steun aan jullie mag ik wel even zeggen hoor:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...