Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 Februari 2010


sjaak

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 458
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee Bolletje,

Ja let maar niet op mij, heb het even erg moeilijk al de hele dag en ben net als Yalala de dag doorgestuiterd en erge trek onderdringend de uren voorbij zien schrompelen, tel daarbij op dat ik al 2 nachten niet kan slapen en voila, depri Suusje om de bocht!


Alf, nee geen bijwerkingen van gelukkig, niet te zwaar en Ik slaap er lekker op maar ja weer eens niet op tijd opgelet dat het doosje leegwas, ik haal ze ook maar per 5 steeds de temazepam, voorzorg haha.
Maar heb zoveel pammetjes op, wat niet goed is maar wordt er geen seconde rustiger van. En in die stomme AH vandaag, laat een vrouw een fles rode wijn vallen voor mijn voeten. Ik rook het en vanaf dat moment dus trek en moeilijk. Domme vrouw, hou hem dan vast:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suusje psychologen mogen wel advies geven aan een arts maar ze mogen zelf geen recepten uit schrijven.
O lieverd ik heb niet gelezen dat je het moeilijk hebt gehad. Sorrie. Wat vervelend dat je de nachten niet slaapt. Ik zelf gebruik al tig jaren Amitriptiline. een a.d maar werkt voor mij erg goed voor de slaap. Ik wordt er erg rustig van, als ik me somber voel en daardoor erg moe, gaat die moeheid weg want moeheid word bij mij vaak veroorzaakt door spanningen. Het is niet verslavend en ik kan er zo weer mee stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol en Tijn
Volgens mij hebben jullie het over 2 verschillende
vormen van veranderen
die toch ook weer met elkaar te maken hebben overigens.
Bol heeft het meer over evolutionaire verandering
en Tijn over persoonlijke verandering
Of heb ik het mis.?

Bol, je hebt denk ik gelijk, evolutionaire verandering
gaat door, dat moet idd wel, het is eigenlijk
een gedwongen keuze, als we besloten
de boel te laten zoals het is, houdt het op

En persoonlijke verandering..
' het is goed als ik het goed vind'
Maar goed is niet waardevrij
wat jij ' goed' vindt is bepaald door
opvoeding en samenleving, het lijkt een
individuele keuze, maar is het niet
Bol schildert een schilderij
en zeg: zo is het goed, waarom vind ze het zo goed?
Omdat ze , vaak onbewust, ' weet' dat het zo goed is
Maar als 10 mensen gaan zeggen dat het niet goed is, dat de kleur niet klopt
dat dat lijntje niet goed loopt, dan gaat Bol twijfelen
Of je er nou niks van aantrekt of niet
Alleen heel eigenzinnige en buiten de maatsch. staande
figuren gaan dan door en worden later
grote kunstenaars , maar worden verguisd in hun leven

Ik heb het gevoel dat ik doordraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suus

Eerstelijnspsychologen hebben een opleiding gevolgd tot GZ-psycholoog en zijn aanvullend gekwalificeerd voor het leveren van psychologische zorg in de eerstelijn. Om de eerstelijnskwalificatie te krijgen moet een psycholoog 1.395 uren in de eerstelijn werkzaam geweest zijn en 45 uren begeleide intervisie gehad hebben. Eerstelijnspsychologen zijn dus zowel opgenomen in het BIG-register voor GZ-psychologen en in het register voor eerstelijnspsychologen van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Diverse eerstelijnspsychologen hebben daarnaast ook een andere kwalificatie. Ruim een kwart van hen is bijvoorbeeld ook geregistreerd als gedragstherapeut en rond de 17% is ook geregistreerd als psychotherapeut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat een discussie over ' de vrije wil'
hier niet zou misstaan
aangezien velen met de drank
willen stoppen
of minderen
maar het niet goed voor elkaar krijgen
Hoe vrij is de wil?
Maar dat gaan we niet doen
ik zeker niet
Maar ik denk er wel over..

Ik ga ermee stoppen denk ik
voordat er ongelukken gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf dat hoeven geen 10 personen te zeggen hoor, mogen er ook 5 zijn.
Maar als je het hebt over persoonlijke veranderingen gebeurd dat toch ook. De mens verandert toch ook voordurend? Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk? En natuurlijk is die verandering voor ieder persoontje anders maar ook de mens is van nature een individu die konstant verandert, wil zichzelf verbeteren, en is bezig zich te vervolmaken. En ik denk dat er een soort bewustzijn is wat ieder mens in zich heeft, dat verbonden is aan elkaar, waardoor wij met z'n allen veranderen. We zijn misschien toch meer aan elkaar verbonden dan dat meeste mensen beseffen. Een mens is niet alleen voor zichzelf aan het veranderen maar altijd gericht op zijn omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf

Suus




Eerstelijnspsychologen hebben een opleiding gevolgd tot GZ-psycholoog en zijn aanvullend gekwalificeerd voor het leveren van psychologische zorg in de eerstelijn. Om de eerstelijnskwalificatie te krijgen moet een psycholoog 1.395 uren in de eerstelijn werkzaam geweest zijn en 45 uren begeleide intervisie gehad hebben. Eerstelijnspsychologen zijn dus zowel opgenomen in het BIG-register voor GZ-psychologen en in het register voor eerstelijnspsychologen van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Diverse eerstelijnspsychologen hebben daarnaast ook een andere kwalificatie. Ruim een kwart van hen is bijvoorbeeld ook geregistreerd als gedragstherapeut en rond de 17% is ook geregistreerd als psychotherapeut



Jippie daar hoort mijn eigen kabouter ook bij.:rose::) Hier zit toch ff een trotse Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf als de mens geen vrije wil zou hebben geloven ze in het lot. Ja m'n neus zeg, dat zou betekenen dat je zelf geen verantwoording hoeft te dragen over je leven. Dan kan ik net zo goed weer aan de zuip gaan.
Nee ik geloof in een vrije wil, zelf verandwoording dragen over je leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Alf dat hoeven geen 10 personen te zeggen hoor, mogen er ook 5 zijn.


Maar als je het hebt over persoonlijke veranderingen gebeurd dat toch ook. De mens verandert toch ook voordurend? Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk? En natuurlijk is die verandering voor ieder persoontje anders maar ook de mens is van nature een individu die konstant verandert, wil zichzelf verbeteren, en is bezig zich te vervolmaken. En ik denk dat er een soort bewustzijn is wat ieder mens in zich heeft, dat verbonden is aan elkaar, waardoor wij met z'n allen veranderen. We zijn misschien toch meer aan elkaar verbonden dan dat meeste mensen beseffen. Een mens is niet alleen voor zichzelf aan het veranderen maar altijd gericht op zijn omgeving.



Bol
Ik kan het niet beter en duidelijker verwoorden. Er is persoonlijke en dus ook collectieve verandering
En dat in relatie tot elkaar. elke verandering leidt tot nieuwe problemen/uitdagingen, collectief, en dat vraagt weer om aanpassing. en zo steeds een level hoger..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Alf als de mens geen vrije wil zou hebben geloven ze in het lot. Ja m'n neus zeg, dat zou betekenen dat je zelf geen verantwoording hoeft te dragen over je leven. Dan kan ik net zo goed weer aan de zuip gaan.


Nee ik geloof in een vrije wil, zelf verandwoording dragen over je leven.



Hierover zijn de meningen sterk verdeeld Bol
Alleen al bij de rechtbank komt men er soms niet uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor Sjaak tuurlijk red ik het maar nu gewoon moeilijk, dinsdag mijn 1e gesprek met de psychologe, hmm die vuilniszakken openmaken oke maar wat komt eruit is waar ik zo bang voor ben!
Maar hoe gaat het met jou schat?
Droog gehouden en uitgerust van de nachtshift?

Ik lees zo weer even mee mensen, ik ga eerst eens even wat te eten zoeken, want ik heb de hele h.a.l.t trigger in me nu haha, hungry, anger, tired en de L vergeet ik steeds weer verdorie!

Bol en Alf ik wil graag meediscusseren maar ben leeg qua gedachten momenteel, Wil er wel even bij vermelden dat manneke pangafilet ging halen voor me vandaag en de grootste hoeveel heid lekkere etens dingen die er maar zijn,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil daar best eens goed over praten hoor. Maar ook ik ben een beetje erg moe. Misschien kom ik er wel achter wat er allemaal speelt aan vrije wil, een collectief bewustzijn, onderbewustzijn veranderingen enz. Maar mijn onderbewustzijn zegt nu"Hup hup, stoppen ook horizontaal gaan". Dus wens ik iedereen een hele goeie nachtrust en tot morgen weer.:sun::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bol
lieve schat
droom lekker.
Het is je eigen vrije keuze
of niet?
Je hersens zeggen: je moet gaan slapen...:D

Suus
Ik zou niet teveel op het sleeptouw nemen
maar je meer op jezelf richten voorlopig
en je ' vuilniszak'
Heb je je psych al ontmoet
Klikt het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Bolletje. Suus, we nemen elkaar op sleeptouw. Net als bergbeklimmers. We zekeren elkaar zodat er niemand helemaal naar beneden kan vallen. En als er dan ooit iemand een stukje valt, dan hangt diegene nog aan het ouw vast en wordt weer omhoog getrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...