Spring naar bijdragen

Maandag 22 maart 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
druppeltje

Oww ja recept voor de sambalboontjes:




sambalboontjes is geen klap aan als dat het sjiek klinkt en je het erg aan kan kleden hahaha



Nee, Drup! Da's geen sambalboontjes, da's boontjeprut!

Men neme:

-paar ons sperzieboontjes
-handje kleingesneden rundvlees
-paar rooie uitjes
-teentje knof
-beetje trassi udang
-stukje verse gember
-blaadje daun salam
-beetje goela djawa of bruine suiker
-1/2 blok santen of cocos
-kleine paprik
-DIKKE eetlepel sambal

Dan:

Ui, knoflook fruiten, vlees, sambal en trassi erbij, ff rustig doorbakken. Heet water rustig an bijvoegen met wat zout, gember, blaadje salam, gula djawa of suiker, lekker late smoren, LET WEL: niet roerbakken, smoren in de wadjan. Is de boel half ingekookt, paprika erbij. Aan 't eind, als er nog wel wat nat is, de santen of cocos erbij, evt. nog beetje water bijvoegen, wel lekker laten inkoken.
Rijst erbij en smullen maar.

De lekkere vreter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu wel Haddock, zeker nu ik uit mijn slaap wordt gehouden door een Altijdlam, die blijkbaar wel de pb, maar niet de dagdraad kan vinden :(

Ik wil donderdag wel mijn eigen klapstoeltje meenemen en indien nodig heb ik nog wel meer klapstoeltjes, ik begin me al stiekum te verheugen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt nog druk! Ach, we hebben grote tassen.

Babble, ik heb jouw verhaal ook ff gelezen op "wie is wie". No light shit. Als je de boel bij mekaar wilt houden weet je wat je moet doen. Maar je weet vast ook dat het geen "moeten" moet zijn. Doe het voor jezelf, voor wat JIJ wilt.

De 53 jarige ouwe ***.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarde Triphonius,

je verhaal opnieuw, nu wat rustiger, gelezen. Zou het niet tijd zijn wat andere bakens te verzetten, 'n roer om te gooien m.b.t. andere dingen? Werk, waar je woont, weet ik veel? Je geeft veel om je gezin, maar je doet het niet voor niks.

De rechtlijnige schuimer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staan er nog 2 ingelogd, na 't antwoord zijn ze weg. Die offtime minuten, ADB, Bah!! Nou jah, ff Capricorne One op de Beeb uitzien, en dan weet ik zeker dat ze nooit op de maan geweest zijn. Of toch wel? En zijn ze nu straks wel echt verzekerd?

Rattler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...