Spring naar bijdragen

drinken

TILLO1953

Aanbevolen berichten

Hoi Leo,

Volgens mijn bevindingen ben ik een alcoholist en blijf ik dat. Ik kan niet meer drinken, niet eentje. Kan wel maar ik wil niet meer. Ik heb zoooo vaak geprobeerd minder te drinken en het is nooit gelukt. Ik merk dat ik ook vaak onmatig ben met andere zaken. Balans vinden is lastig. Lukt wel, met vallen en opstaan. Met behulp van dit forum, de AA, het aktief werken aan de twaalf Stappen die mij een leidraad geven.
Een alcoholist mist iets in z'n fysiologische systeem waardoor er geen 'rem' opzit. Na dat eerste glas wil ik altijd meer. En kan ik niet zoals anderen dat wel kunnen, zo nu en dan een glas drinken.

En na 3,5 jaar zonder drank kan ik zeggen dat het goed bevalt, niet drinken. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar t'is zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Leo,
Welkom hier ten eerste.
Goede vraagt die je stelt?
Heb je zelf een idee?
Wanneer ben je van je verslaving af?
Als je geen alcohol gebruikt? Of dat je er mee om kan gaan?

Ik spreek voor mezelf als ik zeg: ik kom nooit van mijn verslaving af, ik kan alleen de
eerste niet nemen, en dat iedere dag opnieuw. Ik ben een alcoholist. Ik kan niet met alcohol
omgaan want als ik de eerste neem, kan ik niet meer stoppen en ga ik door met innemen.
De rem is weg, die is er niet.
Ik ben in de veronderstelling dat zodra iemand bij zichzelf constateert dat hij/zij een probleem
'heeft met alcohol dat het antwoord dan is: Ik kan er niet mee omgaan dus kan het beter niet
gebruiken.
Het is een ziekte. Een alcoholist mist een stofje, een gen in zijn hersenen waardoor er geen
rem is maar juist een trigger bij het eerste glas alcohol om meer te nemen, en steeds meer
en er geen stop is.
Je kunt er wel iets aan doen. Ermee stoppen. De eerste niet nemen.

Leo, je kunt je voorstellen op het draadje bij "Wie is wie".
Daar reageren dan meer mensen op je verhaal ok.

Ik wens je wijsheid en succes!
groeten
Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is moeilijk te zeggen Leo,
ik denk dat je nooit van de aanleg afkomt
maar er op je eigen tijd mee om kunt leren gaan
ze zeggen dat als je een jaar niet hebt gedronken
je de meeste omstandigheden en moeilijke momenten een keer zonder
alcohol hebt meegemaakt. En dat het dan steeds gemakkelijker wordt.
Of dat ook zo is als je hebt leren minderen, misschien kan iemand met die ervaring
daar iets over zeggen.
Hoe lang den jij nu bezig? En hoe gaat het, heb je hulp (gehad?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...