Spring naar bijdragen

Maandag 26 april 2010


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 423
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het verhaal gaat over een oude man die onnoemelijk rijk is, gelukkig en wijs.
Op een zekere dag wordt hij aangesproken door een jonge man die hem vraagt hoe hem het gelukt is om deze staat van zijn te bereiken. De oude man zegt: naturlijk wil ik mijn geheim met je delen; kom morgen om 7 uur naar het marktplein en dan ben ik daar ook.
Die nacht slaapt de jongeman nauwelijks en om 6 uur staat hij al op het marktplein, vervuld van zijn verlangen om te horen hoe ook hij succesvol zal kunnen worden.
Dan komt de oude man naar hem toe en tekent op het midden van het marktplein een groot wit kruis. Hij zegt: zorg dat je elke 365 dagen van het jaar hier om 7 uur staat: daarna kom ik je mijn geheim vertellen.
De jonge man zakt de moed in de schoenen. Hij gaat op het kruis staan en realiseert zich dan de moraal van het verhaal: enthousiast zijn om je doelen te halen en je plannen uit te voeren, dat kan 3 seconden, 3 minuten of 3 dagen duren.... Maar vol overtuiging werken aan je doelen en enthousiast blïjven... die motivatie heb je álle dagen van het jaar nodig! Wát je ook wilt, of het om geld verdienen gaat of om emotionele balans.... Pak Jezelf Bij de Kraag en zet jezelf telkens weer op dat witte kruis van het marktplein!!
---------

Wat zo fijn is aan dit verhaal: ik hoef enkel maar aan een wit kruis te denken op het marktplein en dat is een symbool voor waar ik naar toe wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo mensen de Bol gaat naar de tandarts met een paar klauwen waar de honden geen brood van lusten:wacko:
Heb m'n voortuin van een halve mtr. breed en over de lengte van het huis, uit gebaggerd en nieuwe aarde erin gedaan. Gelijk maar wat bloempies er in gepleurd dus het ziet er weer op en top uit.
Na de tantarts weer naar mijn schatje toe. Kijken hoe het is gegaan.
Dus mensen genieten van de zon en tot later.:):rose:

Goeie morgen knuffelbeer Alf.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb daar dan gelijk een beeld bij, bij die voortuin....
idd een baggerput, met hier en daar verspreid een bloempje?
Zal wel wat meevallen hè Bolletje?
En ik denk niet dat de tandarts op je klauwtjes let. Hopelijk let ie op je bekkie?:D

Yvon, is alles goed met je? Altijd leuk als je er bent!
Valt er tenminste weer wat te dominoooooen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goeiemorgen Cathy...
alles goed, ben tussendoor ook bezig... binnen nu op orde.
straks lekker de tuin weer in. Alle spieren doen zeer van het werken in de tuin gisteren, maar wil de boel op orde hebben. Vandaag vrij , rest van de week weer naar werk dus.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja leuke mail ook nog. Hij wil volgende week afspreken.
Prima. Take it slow. Als ik weet dat het goed zit krijg je van mij alle vrijheid.
Kan ik me concentreren op mn eigen zaakjes deze week.
De aanvang begint met 'lieverd' dus dat is prettig :):):)
xx
Vandaag werken aan mn buikdanstop en nadenken over koninginne dag of ik dan met mn atelierboeltje buiten ga staan. En ik moet de We.Wi. bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Yvon
een schrale troost
maakt het nog droeviger
te weten dat iedereen
met iets rondloopt.
Weet ook niet of mn onderschrift klopt
Er is vast wel iemand die volkomen gelukkig is
Woman misschien?

Kom je nog wel toe aan je 41 sit ups Woman?
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Alf, ik denk dat als je permanent compleet gelukkig bent ... dat je dan niet gelukkig bent, want dan realiseer je je dat niet.
Pas als je weet wat het is om ongelukkig te zijn, verdriet of tegenslag te hebben, pas dan kun je volgens mij genieten van echt gelukkige momenten.
'Gelukkig' is volgens mij ook niet een constante, gelukkig zijn momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik ook veel over nagedacht, wat is geluk.
Maar het klopt precies wat Yvon zegt, het zijn momenten en idd kun je niet altijd maar gelukkig zijn.
Ik heb wel het een en ander beschreven gisteren.
Misschien is tevreden een goed woord? of genieten?
Maar ook dat zijn momentopnames.
Ik weet het ook eigenlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...