Spring naar bijdragen

Zondag 2 mei

Aanbevolen berichten

Fotograaf, ik kan steeds beter tegen conflicten naarmate de drank verder achter me is.
Er is geen ruzie die mij aan de drank zal brengen.
Wat is het nou eigenlijk, zeg nou zelf. Een botsing van meningen. Bekijk dan eerst je eigen gevoel daarbij voordat je dingen gaat doen die je niet bevallen.
Het gaat helemaal niet om de ruzie, want als dat zo is kan je wel blijven drinken. Het gaat om, hoe ga jij daarmee om. Of zie jij dat anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Angst voor ruzie is mijn kwetsbare plek. Komt voort uit een diepgeworteld minderwaarderheidsgevoel vanuit mijn jeugd. Nooit serieus genomen, vaak gepest (zowel thuis als op school).
Ben heel vaak teleurgesteld in mensen.

Ik nam geen glas vanwege de ruzie. Ik nam een glas wijn voordat ik naar bed zou gaan en dat is normaal gesproken geen probleem. Alleen ging ik daarna niet naar bed, maar bleef nog 3 uren lezen.
Dat doe ik dus niet meer.

Em, ben je er nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slapen, Emmaroos! Veel plezier morgen, en als je NOU niet naar bed gaat..... grrrrrr :D

Foto als je zo bang bent voor conflicten, waarom werk je daar dan niet aan?
Ik heb het nu niet over drank, want dat interesseert me eigenlijk niet zo meer.
Ik denk zelf, zonder jouw ervaringen te willen bagatelliseren, dat je verleden geen reden is om nu dingen te doen die je niet wil doen of die nadelig voor jezelf zijn.
Waarom wil je blijven steken in de struikels van vroeger? Waarom ze niet aanpakken zodat je beter voor jezelf kan worden?
:sun: ik bedoel het heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil helemaal niet blijven steken in vroeger. Ik ben ook heel hard aan het werk, maar ben nog maar net met de internettherapie begonnen, zit er middenin. Heb nu al zoveel inzichten gekregen, maar ben nog aan het leren hoe ik mijn gedachten en gevoelens moet ombuigen naar positieve.

Ik las net jouw 'gesprek' vanmiddag met Emmaroos. Daar herkende ik in wat ik pas een paar dagen geleden heb ontdekt aan mezelf: ik hoef niet door IEDEREEN gewaardeerd te worden. Dat weet ik nu, maar het moet nog wel inslijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook weer slapen, welterusten! En Fotograaf, het is nu niet bedoeld om jou in de steek te laten, maar mijn ogen vallen echt dicht.
Zie nu je laatste bericht Foto, ik ga er over nadenken. Zorg je ervoor dat je ook de nodige rust krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schijn iemand aan het drinken te hebben gebracht ah ah dacht het niet, daar ben je zelf partij van, makkelijk gezegd
Ben zelf nuchtter gebleven dus dit vind ik iets te ver gaan,voel me hier erg gekwetst door, vooral omdat ik zo vol zit maar zal het over me heen krijgen hier voor niks. Prima..
slaap lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...