Spring naar bijdragen

Zondag 2 mei

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Misschien eens over denken om haar een kokertje om te doen, ze heeft wel al en glitterbandje om, zodat mensen weten dat ze hier hoort....
Glitterbandje is voor het verkeer, dat ze gezien wordt op de weg. Geniale uitvinding van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff over partner, mijn partner leest het forum niet; ik heb m wel, toen ik nog veel
op het forum zat, gezegd: wat heb je liever dat ik forum of zuip. Dat was simpel hij had liever
dat ik forumde. En eigenlijk pakte dit wel goed uit, want doordat we niet meer samen dronken
en ik forumde, pakte hij andere bezigheden op; zappen, tekenen en lezen. Wij hadden het wel
nodig om een tijdje langs elkaar heen te leven in het droog staan gedoe. Het heeft maanden
geduurd voordat we een beetje normaal, zonder drank, een gezellige avond konden hebben.
Nu is er een redelijk evenwicht, geen 7 avonden samen maar ook niet meer 7 avonden solo bezig.

Het hele niet-verslaafd - zijn is wat mij betreft een enorm intern gebeuren; het veranderen
in denken is in mij, het veranderen in beeld van mezelf en omgeving is in mij. Niet omdat
ik egoïstisch wil zijn, niet omdat ik het niet wil delen, maar probeer maar eens uit te leggen
wat ikzelf soms nauwelijks snap. Hierdoor is het voor mijn partner ook moeilijk te begrijpen
hoe ik verander; het is een verandering van ik en mijn kijk op leven. Ik laat m weleens lezen
wat ik schrijf; als ik een zoveel-stop-maanden-verhaal schrijf ofzo. Dat vindt hij leuk om te lezen,
maar begrijpen is lastig omdat de veranderingen in mij, niet zijn veranderingen zijn.
Dit is geen onwil van hem, maar het is gewoon niet zijn proces.

De veranderingen die voor hem duidelijk zijn liggen op het gebied van actie; iets wat ik
onderneem wat ik met drank niet deed. Maar dat ik na 14 maanden drankvrij echt nog wel
eens in oud denkgedrag terugval ziet hij niet (ik zelf soms ook pas na een dag of 3)
omdat het voor hem niet herkenbaar is, zou ik dit duidelijk willen maken dan zou ik
een borrel moeten pakken. Dat doe ik niet, dus ik stoei dan maar weer ff intern in mij
of ik forum of wat dan ook ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed verhaal Dhendro.
Het is ook moeilijk voor een partner om de veranderingen te zien.
Een heleboel speelt in jezelf af en vooral dan het anders denken. Uit leggen is bijna niet te doen.
Hier op het forum hebben mensen hetzelfde proces en dat praat gewoon makkelijker. 14 maanden vind ik trouwens ontzettend knap:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook moeilijk en ik ben er ook nog lang niet hoor. Wat dacht je.
Soms gaat het weken of maanden goed en dan ineens gebeurt er iets en ben ik er helemaal van af.
En ik denk ook dat dat bij mij hoort, ik heb altijd wel periodes dat het wat minder met mij gaat.
Ik heb er altijd tegen gevochten, vond mezelf labiel maar ik probeer steeds meer te accepteren van mezelf. Het is een cliche maar ik vind dat bepaalde trekjes van mij er ook gewoon mogen zijn.
En dan wordt het anders denken een stuk gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie, ik moet al lang en breed in mijn bed liggen want om 6 uur gaat mijn wekkertje. Maar zit zo heerlijk wat tv te kijken, forummen enz.
Hoe komt het dat je niet kon slapen?
Ik zie ineens dat er nog meer ingelogd zijn. Zo zijn er nog maar twee, zo komen er meer bij, gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmaroos dat komt, ik lag eigenlijk al te pitten en toen belde mijn lief vanuit Frankrijk wat ze deze dag allemaal gedaan hebben en toen vond mijn katje dat er eens even gespeeld moest worden en daarna las ik dat jij eens gezellig twee goudvisjes wilde nemen en daar schoot ik van in de lach. Klaarwakker dus.

Wat triggert jou zo Foto om toch te drinken? pardon, misschien heb ik niet zo heel goed gelezen maar begreep dat je toch die trek blijft houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Emmaroos, mijn echtgenoot heeft eens vier dagen niet met mij gesproken toen mijn kat zijn parkiet als presentje dood voor zijn voeten neerlegde. Dat was vlak voor ons huwelijk, het is nog een wonder dat ik getrouwd ben geraakt.
P.S. het was een pratende parkiet die zijn naam kon zeggen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij kan zijn naam ook zeggen Vie, daarom is hij met je getrouwd ;)

Mijn streven is niet stoppen met drinken, maar geconroleerd, minder drinken. En dat lukt al heel aardig en volgens mijn hulpverlener in mijn geval zeer goed haalbaar.

Ik heb net vorige week bij mijzelf ontdekt waar voor mij de valkuil zit: boosheid en irritatie. En ja hoor, toch tuinde ik er gisteren in. Net na zo'n leuke avond, voor het eerst op een feest zonder alcohol, 3 uur gedanst op sinas. Thuis nog even bijlezen en ja, dat had ik dus beter niet moeten doen.

Weer wat geleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek jij je dat dan zo aan Foto, wat er hier soms voor ruzietjes zijn?
Trouwens, ik zeg het je eerlijk, ik vind het een beetje een slap excuus. Je drinkt omdat je wil drinken. En als je niet uit de bocht wil gaan zorg je er voor dat je niks in huis hebt. Of vind jij dat te hard?
Vind het wel jammer voor je dat je over je eigen gestelde grenzen heen bent gegaan.

Emmaroos moet in haar bedje storten, het klokje tikt door.... :)
Ik hoef morgenochtend niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet bedoeld als excuus Vie, ik gaf alleen maar de oorzaak aan, daar vroeg je toch om?

Ik kan heel slecht tegen ruzie, als mensen in mijn ogen onterecht de wind van voren krijgen. En vannacht verviel ik in een oude gewoonte, de fles binnen handbereik, op mijn bureau, dus zonder erbij na te denken glas steeds bijgevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...