Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 mei

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 504
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,

Een mooi mens voel ik me al lang niet meer, je hebt je eigen leven in eigen hand zeg je. Maar hoe??????
Als ik dat nou eens wist, als ik nu wist waarvoor ik het allemaal zou moeten doen. Denk niet dat ik het kan uitleggen een bordie (zo noemen we onszelf) ziet het anders.

En ja eerlijkheid duurt het langst waarom zou ik liegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hier liegt dan lieg je maar tegen 1 persoon bekkie en dat ben jezelf.
Goed dat je dat in ieder geval niet doet...

Wat ben jij toch een lieverd he Bol, alle beesten zijn welkom bij jou.
Ik heb geen huisdieren maar als ik er 1 had en ik zat omhoog zou ik m zeeeeer zeker bij
jou brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry daar ben ik weer.
Het was wat zoeken, maar ik heb de link:

Nieuwslicht over alcohol, extra lange uitzending

Het was een herhaling van 8 april, daarom kun je het al bekijken.
Aan de orde komen: waarom raak je verslaafd, hoe groot is de hersenschade, dat soort dingen.

@Bekkie,

Ik ben ook 99 gestopt met drinken of zeg maar 999 keer en pas de 1000e keer is het gelukt
(let op: tot op heden zaterdag 8 mei 20.43 uur.....).
Ik heb de internettherapie gedaan, en die heeft me doen inzien waar ik de denkfouten maakte
om naar deze harddrug (zie programma) te grijpen.
Ik zou je mee willen geven om het (gratis en anoniem) te proberen. Baat het niet (wat het bijna
altijd doet) schaden doet het ook niet, en blijven drinken is erger.

Uiteindelijk KUN je anders met tegenslag, stress, depressie en borderline leren omgaan.

Voor je Borderline kan ik je ook nog tippen: de online behandeling van Annazorg.nl.
Nadat ik uit de fles ben gekropen, werd ik keihard met mijn depressies geconfronteerd, en dáár
heb ik nóg meer helpende gedachtes geleerd. EN omgaan met je gevoelens, was best pittig,
maar heeft me geen cent gekost en ik heb er super veel aan gehad.

t Is maar een tip hè. Je zult zelf je keuze moeten maken, voor hoe je de rest van je leven door
wilt brengen.

Ik vind het een stuk leuker geworden (het leven) dan mét alcohol. Echt de moeite waard.

En vind je het leven zonder alcohol een drama, zeg na een half jaar, nou ja, wat let je.....
(je zou de eerste zijn die dat vind dan die ik ken, maar goed, het zóu kunnen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekkie dat gevoel ken ik nou enorm goed, waar doe ik het voor.
Ik weet het ook niet. Word ik nou zo enorm gewaardeerd door mezelf?
Eigenlijk best wel door anderen, maar ik sta me niet vaak toe om dat te ervaren.
Misschien wordt het tijd om jezelf net dat tikje meer waard te vinden om in therapie te gaan. Ik zeg het omdat ik het om die reden ook doe. In een van mijn voorbereidingsgesprekken zei een psychologe: jij bent eigenlijk veel aardiger dan je zelf denkt.

Bol, dan ben ik geruster op die drama-aanvallen. Overgang! Moet er wel een beetje om lachen. Dankjewel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte:heart:

Bekkie ik moet je eerlijk zeggen dat ik een fles per dag erg veel vind, maar dat komt ook omdat ik nu zelf al een lange tijd niet gedronken heb. maar als je denkt dat je het daar mee redt moet je het zeker gaan proberen. Wat drink je nu zo al dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip houtje, ik ga er zeker naar kijken heb hem opgeslagen in mijn favo's

Doe nu wel adb, en ook daar ben ik eerlijk, valt niet mee om nu in te moeten vullen dat ik heel ver over de grens ben gegaan, maar moet leren om niet bang te zijn voor de reacties van een ander, leren om mezelf weer terug te vinden. de gebruiksaanwijzing is sinds mijn geboorte al spoorloos zeg ik altijd.

Dank je wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: bekkie

Als ik dat nou eens wist, als ik nu wist waarvoor ik het allemaal zou moeten doen. Denk niet dat ik het kan uitleggen een bordie (zo noemen we onszelf) ziet het anders.

Hoe zie jij jezelf dan Bekkie? En hoe zou je dan graag willen zijn?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zoon word in september 16, houtje. Het rpobleem is dat ik geen urgentie krijg ook al heb ik een brief van de longarts dat ik ergens anders moet wonen in de buurt van mijn broer ivm mantelzorg. wat dat betreft is nederland maar een piep..... land.

Een fles is inderdaad veel, maar voordat ik hier aan begon zat ik op anderhalf. Nu met tijd en wijle ook, en aangezien ik ook longemfyseem heb en weinig tot nauwelijks eet pfffff. klaagliederen zo voel ik het.

Misschien moet ik inderdaad maar eens gaan denken aan opname, eerst detox en dan weer verder, wat heb ik te verliezen ja mijn anti kraak huisje waar ik nu met veel tegenzin zit. Mijn katje en mijn zoon die ik dan niet meer te zien krijg omdat zijn vader dan eindelijk zijn zin heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Emmaroos

Vie, zullen we ook een draadje openen voor de overgang?
:D
:angry:

Ja lach jij maar Em. Moet jij ook nog? Ik ben er van af hoor, en ik moet zeggen dat ik er, met alleen de opvliegers, verder helemaal geen last van heb gehad. O ja ik ben veel haar kwijt geraakt. Dat vond ik wel erg jammer. Had vroeger een bos waar je U tegen zei. De overgang zelf heeft bij mij ongeveer 5 jaar geduurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje,

Ze willen me niet helpen voordat ik van de drank af ben. Dus zal eerst van de drank af moeten en dan gaan kijken wat voor therapie er is. Heb wel eens eerder intensieve therapie gehad 3x in de week, maar omdat ik nu ergens anders woon moeten ze alles opnieuw bekijken en de therapie die ik volgde is nog niet overal bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het hem juist, ik weet niet of ik er in zit, ik denk het wel.
Ik heb al 20 jaar geen baarmoeder meer dus ik kan het niet aan de menstruatie meten.
Ben vaak voor bloedonderzoek geweest en dan zeiden ze dat ik wel aan het beginnen was, inwendige echo gehad, ja, minder eitjes.
maar wel stemmingswisselingen, soms een keer een opvlieger, drogere huid, vaak geen zin in seks.
Geen idee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...