Spring naar bijdragen

zaterdag 22 mei

Houtje

Aanbevolen berichten

Fleur zullen we het vandaag droog houden?
ook ik ben op m'n snufferd gevallen de afgelopen 2 dagen. jammer stond 4.5 week droog.
oude wonden werden opengehaald en ik had ze zo 'goed' weggestopt. ik wil het gewoon vergeten en iets van m'n leven maken en ja drinken helpt niet ik weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 440
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ach zonnetje was pure pech zoals ik later begreep. Toen ik hevig verliefd was op een Jood (sorry voor dat nare woord maar weet het even niet anders) en vergat mijn voeten te wassen bij de synagoge kreeg ik zo op mijn kop dat ik er genoeg van had en besloot naar huis te gaan. Wandelen met vriendje mocht toch niet want altijd waren er 2 militairen om ons heen dus aan wat anders hoefde je niet te denken. Miss een groot cultuur verschil of we waren niet voor elkaar bestemd.

Fleurtje wat een triest verhaal dat je niet de goede/voldoende hulp krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, heb jij wel eens van De Hulk gehoord? Een tamelijk tamme serie van vroeger, maar wel met een achtergrond.
In ieder mens zit wel iets waar kennelijk niet mee om te gaan valt. Dan gaan we drinken, of andere middelen zoeken.
Maar je kan ook denken: ik ga de Hulk in mezelf leren kennen en haar de hand reiken. Misschien kan het "kwade" in jezelf wel eens iets heel goeds zijn.
Je hoeft niet te blijven steken in frustrerende gevoelens over jezelf.
Misschien druk ik het niet goed uit, maar ik meen het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

het is nog net ochtend... hier bewolkt en overal grasmachinegeluiden om me heen.
Dat ga ik zo ook doen: de tuin flink aanpakken!!

Ik ben helemaal uit mijn gewone bioritme. Dat komt van die verdr... onregelmatige diensten en aanverwante middagslaapjes. Bahh. Mee aan de slag dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor je bent niet slap want je beseft dat het niet goed is en dat is al een hele stap. Vallen kan altijd gebeuren hier maar weer opstaan ook. Vind het altijd een mooie opmerking van de Belgen onder ons. Gevallen? Knietjes kuisen en weer opstaan. Lang geleden dat ik dit weer gelezen had maar ben het nooit vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doei Igor, doei ER.

Ik ben van gisteren nog niet goed bijgelezen, maar moet dat ook maar zo laten.
Wel Jane even zeggen dat ik het jammer zou vinden jouw bijdragen hier te moeten missen! Heel fijn dat nu jouw zoon een goed onderkomen heeft!

Oh ja, ik ga nog wel 2 mopjes van gisteren kopiëren...
Ik heb zelf ook nog een leuke (speciaal voor Jane ...)

.........
Is er een vrouw die bijna dood gaat en in haar bijna doodervaring God hoort zeggen: Jij hebt nog zeker 30 tot 40 jaar te leven.
De vrouw krabbelt weer op, maar aangezien ze al ver in de veertig is bekijkt ze haar spiegelbeeld en realiseert zich dan dat ze, als ze nog 40 jaar mee moet, er wel iets met haar uiterlijk moet gebeuren.
Dus ze laat zich wat botoxen, her en der oprekken; ze wil een andere cup, en coup. Ze verft haar haar en voelt zich na een aantal operaties zo goed als nieuw en in staat om nog wel 40 jaar mee te gaan.
(ook stopt ze met drinken en roken.... cathy)
Maar na haar laatste huidoperatie komt ze het ziekenhuis uit en loopt zó onder een aansnellende ambulance.... Dus staat ze even later voor God en zegt: mijn Heer, ik zou toch nog 30 of 40 jaar hebben?
Zegt God: maar Sientje.... ik had je helemaal niet herkent!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ga er ook vandoor naar de weet ik wat maar word stapel van die wond of erger dat verband om mijn voorhoofd. Kan er dan wel netter uitzien maar een klem op je voorhoofd is ook maar niks en toen ik probeerde mezelf wijs te maken dat het een soort zweetbandje is begon het nog te jeuken ook.:angry:

Cathy heb er gelachen op het kookdraadje om jou. Ik had het helemaal verkeerd begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen
witte, kruimel, druppeltje, isa, wilrijk, cathy56, niwi, Dar,
Groetjes hier vanaf de camping
Zo voelt het een beetje zo zonder water.
Geeft nix, is te doen. Paar keer per dag even de hoofdkaan aanzetten.
Ik ga pas loodgieteren als ik me daar fit voor voel. Mijn week is overvolgeboekt al, dat is al eigenlijk te veel voor me, dus daar kan ik geen loodgieter tussen proppen.
Dan maar een weekje camperen.
Misschien dat ik de buurman nog tegenkom, die is ook boilerexpert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Belg en een Nederlander zaten in de trein.
De Nederlander stak zijn hoofd uit het raam en de Belg zei, hee joh, dat moet je niet doen!
Waarom niet, zegt die Nederlander.
Nou zegt die Belg, omdat er op dit traject drie Btom-Btom-Btom-betonpalen staan.

Nou ja, snapt iemand het nog?

Ik heb een andere vraag aan mensen die al langer niet meer drinken. Vergeven jullie het jezelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Dar
Goedemiddag...

Ojee, 2 met problemen met het water of de afvoer...

die in de douche loopt bij mij ook weer nauwelijks door. Komt door het scheren! Al dat zeep ed. koekt lekker aan...

Darretje. Ik heb vaak gehoord dat je leidingen het best schoon kan maken met gewone soda. Die koekt niet aan, alles wordt schoon en het kost niet zo veel.;)

Zo broer is weer weg. Ja er wordt dan altijd gesproken over vroeger en alle onduidelijkheden. Nu hoorde ik weer dat mijn vader chemisch analist was. Wist wel dat hij bij T.N.O gewerkt had maar dat hij het zo ver geschopt had wist ik niet.
Verder kwam mijn broer, zoals gewoonlijk, met veel raad. Ook over de vijver, en dan denk ik vaak, och dat weet ik al lang maar laat hem, al zijn wijsheden nog maar ee keertje vertellen. 't Kan nooit geen kwaad.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb het daar namelijk wat moeilijk mee momenteel, of ik het mezelf vergeef. Niet alleen tegenover anderen, maar ook tegenover mezelf.
Vergeef ik me dat, al die jaren dat ik er niet voor een ander was? Gelogen en bedrogen heb?
En ook niet voor mezelf, want ik was er niet eens voor mij.
Is overigens geen hot item, maar ieta waar ik mee bezig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Dat is een interessante vraag die hier al vaker voorbij gekomen is.
Ik kan deze vraag alleen voor mezelf beantwoorden.
Tapas et moi hadden er ooit een discussie over hier, en kwamen samen tot de conclusie dat je,
als je jezelf niet kunt vergeven en vol wrok blijft over wat je jezelf én vooral anderen hebt aangedaan,
je geen stap verder komt.

Je kunt alleen maar proberen "om te zien in mildheid" en je realiseren dat wat je niet goed gedaan
hebt door overmatig drankgebruik, niet meer te herstellen is.
Maar het leven gaat vérder en er komen véle gelegenheden om je gedrag te veranderen, en het wél
goed aan te pakken.

Ik heb dat gemerkt, gevoeld en ervaren.

Dus mijn antwoord is JA, ik heb mezelf vergeven, en ik doe elke dag mijn best niet meer in die valkuil
(of een andere) te stappen. Waarbij ik, al doende, weer hele ándere fouten maak!
Zo is ieders pad nou eenmaal.
Maar ... ik ben het niet vergeten wat ik anderen en mezelf heb aangedaan, en dat houdt me toch wel
scherp.

Snappie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy dacht aan sojasaus i.p.v. sojamelk met bananen hahaha. Tikje gek ben ik dus wel.

Hhhmm Vie moeilijke vraag. Ben erg veel gaan drinken toen mijn man stierf en zocht geen excuus want daarvoor dronk ik nauwelijks. Hij was net 52 en ik net 46 dus te jong maar geen excuus om te gaan drinken wat ik wel ben gaan doen. Iedereen was zo aangeslagen door dit plotselinge gebeuren dat ik door middel van de jajum probeerde sterk te zijn voor anderen. Is me gelukt maar ging er ondertussen zelf aan onderdoor. Nee vergeef het mezelf niet want was slap en wilde sterk zijn naar anderen toe terwijl ik eigenlijk de weduwe mocht zijn maar weggespoeld met drank. Geen zielig verhaal maar een eerlijk antwoord. Dus nee ik kan mezelf dit niet vergeven al denk ik vaak dat ik hem achterna wilde gaan maar had sterker moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje, Hannah1, Kore, isa, houtje, Vie, Dar, Yvonne, marieke44, Alf, witte, een prachtige middag vanuit het prachtige A.
Laatste uurtjes voor vertrek, alles staat bijna al klaar. Eerst ff bijlezen en middageten. Voor iedereen deze prachtige :present: recht uit mijn hart :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjuliewel voor de antwoorden. Dat geeft weer stof tot nadenken.

Traantjes, Dar? Dat zijn goede traantjes. Ook jij gaat door een heel proces, lijkt het wel.

Houtje, ik zat even te denken, nu ben ik al zo lang op dit forum, maar die discussie herinnerde ik me niet. Maar het is denkelijk zo dat je pas iets oppakt als je er aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...