Spring naar bijdragen

zaterdag 12 juni 2010


igor

Aanbevolen berichten

Vie, hoi!

Mijn hele sociale leven bestaat uit studentenleven, er zijn praktisch geen mogelijkheden om naar een activiteit te gaan zonder dat daar drank bij aanwezig is.

Als ik wat met vrienden afspreek is het altijd: Hey baklap, zin om een pilsje te drinken?

Wat ik moet leren is dat ik ook normaal met mensen om kan gaan zonder drank.

Wanneer ik dronken ben heb ik tijdens het stappen de mooiste tijd met mijn vrienden en vrouwen en alles lijkt top. Als ik nuchter een bijvoorbeeld date heb dan sla ik gewoon dicht en heb ik zulke angst dat ik ineens een heel ander persoon ben. De makkelijkste weg, de weg die ik altijd genomen heb is dan om toch maar wat te drinken, want dan is het ineens wel leuk en kan ik soepel praten met onbekenden.

Het is niet mogelijk een leven lang dronken te zijn en zo mijn angsten te verbergen, niet meer naar de kroeg gaan zou voor mij een sociaal isolement betekenen. Ik wil zo graag ontdekken dat ik ook leuk ben zonder alcohol, maar dit besef is er niet bij mij en daar handel ik nuchter ook naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 395
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
Marika

Bolletje wat moeilijk voor je en wat dapper dat je voor jezelf een leefbare tussenweg zoekt.


Ben er een beetje stil van en wil je een dikke virtuele knuffel geven.



Dank je wel lieve Marika. Voor jou een :heart: en een knuffel terug hoor.


Baklap, hey hallo. Ook weer terug van weggeweest? Wat knap van je om de draad weer op te pakken zeg.
Ja toen ik dronk nam ik de volgende ochtend al refusal in. Ik heb daar nooit iets van gemerkt.
En dan wachtte ik een dag of 6 en dronk dan weer. Zo heb ik het een hele tijd vol kunnen houden tot ik ook daar weer genoeg van had en op dit frum belandde. Dit forum heeft me door moeilijke periode's heen getrokken en ik hoop dat het jou ook mag lukken. Blijf maar lekker veel komen en je zal zien dat het allemaal een stukje makkelijker wordt voor je.
Nogmaals welkom terug.:):heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darretje eerst voor jou een heleboel :sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun::sun:
Ben jij trouwens zo'n voetbalfreak?
Ik denk dat ik alleen kijk naar wanneer Ned. speelt. Sommige mensen houden alle wedstrijden in een schriftje bij. Jos deed dat vroeger met schaatsen. Maar dan uit z'n hoofd. Ik vond dat altijd zo ontzettend knap.
Baklap houd jij ook van voetballen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaaa, Dar, ga je zo naar je werk? Heb je gaatjes in je oren? Dan kan je die beessies daar in hangen.

Ja Baklap, niet geheel en al onherkenbaar. Laat ik zeggen, je bent slimmer dan ik in die tijd was, want toen dronk ik me het apenzuur en had nog niet eens in de gaten dat het wel eens een probleem zou kunnen zijn.
Misschien is refusal niet de oplossing voor jou, maar wellicht, ik zeg het heel voorzichtig, therapie om je minder onzeker in contacten te voelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens nog iets wat jullie misschien ook kan helpen.

Een paar dagen terug kwam ik Baclofen tegen, een spierverslapper welke als bijzondere eigenschap heeft het de zucht naar een roes compleet weg te werken. Dr Ameisen was zelf alcoholist en wist dat hij zou overlijden als hij door zou gaan met zijn gebruik. Hij is medische studies ingedoken en heeft ontdekt dat baclofen op labratten de zucht weghaalde en is op zichzelf gaan experimenteren. Hij heeft de dosis flink opgeschroefd tot 270mg en merkte op dat hij niet eens zin had in alcohol en roken.

Nu zit ik wat ervaringen door te lezen en merk ook bij Nederlanders dat het uitermate goed werkt en weinig tot geen risicos met zich meebrengt en minder schadelijk is dan paracetamol. Meer informatie hier: http://baclofen.nu/

Dit is een site van iemand die het middel wil promoten omdat het hem geholpen heeft zijn verslaving te bedwingen. Het schijnt dat de farmaceutische industrie dit middel niet door wil ontwikkelen of testen ivm alcohol omdat hier geen patent meer op rust en er dus niet genoeg op te verdienen valt.

Ikzelf ga dit zeker voorleggen aan mijn verslavingsarts en vroeg me af of meer mensen dit al geprobeerd hebben? Het schijnt dit jaar een beetje in de bekendheid te raken. Die dokter heeft er ook een boek over geschreven welke ik eigenlijk vandaag in de bieb wilde lenen maar daar ben ik nu al te laat voor ;)

http://www.bol.com/nl/p/nederl...04006847949/index.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje, voetbal ben ik niet heel erg van, ik kan het wel kijken en dat doe ik nu ook ;) maar ik heb nooit ontdekt wat ik wel leuk vind, behalve drinken dus ik kijk het maar gewoon ;)

@vie Donderdag heb ik mijn eerste gesprek met mijn psychotherapeute gehad, ik loop nu al een half jaar bij tactus een een eerstelijns psycholoog die me nu eindelijk doorverwezen heeft. Ik ga inderdaad mijn onzekerheid aankaarten, maar zolang ik alcohol gebruik kan ik nooit die therapie doen, ik moet mezelf hard aanpakken en mijn angsten onder ogen komen. Daarom ga ik refusal slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die baclofen is al eerder besproken Baklap, en er zat toch een luchtje aan, kan ik me herinneren. Het was in ieder geval niet alles goud wat er blonk.
Maar goed van je dat je nuchter je therapie in wil gaan. Inzicht heb je kennelijk voldoende.

Dar ik heb mijn nagels oranje gelakt..... Jawel, alle twintig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil tegen Baklap zeggen dat alcohol ook juist je angsten in stand houdt: je word er wiebelig en labiel van
en blijft maar denken dat je dat met alcohol opheft.
Wanneer je zonder alcohol oefent en je angsten aanpakt zul je zien dat je óók zonder drank heel goed een social talk kunt hebben. Het duurt misschien even, dat oefenen, en het is eng natuurlijk (...) maar eigenlijk voel je je veel meer jezelf dan.

Dat je het kunt: social talk,.... het zit kennelijk wel in je!!:)
Nu nog zonder alcohol nodig te hebben.

Ik heb jaren gewoon doorgedronken, werd fobisch, panisch etc. Ik hield dat zelf in stand!

Good luck!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Carolien, bedankt voor de steun! Ik ben niet die groepsgenoot van je ;) maar ik vind het fijn dat ik nu een verhaal kan lezen over iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt. Ik ben ook een dagboek aan het bijhouden omdat ik van voorgaande pogingen weet dat er dingen verbeterd zijn, maar wat precies kon ik niet zien omdat het wat vertroebeld was. Ik zal eens typen wat ik voel over alcohol, brand me maar niet meteen af ;)

quote:


Het gaat beter dan een uur geleden. Gisteren toch weer te veel gezopen, maar dat mocht. Nog een keer de achtbaan in waarvan ik wist dat het doodeng was om op die hoogte uit te stappen en het afschuwelijke trapje naast de baan, naar beneden te wandelen.


Het liefst stap ik weer in, veilig in het karretje, lekker een ritje maken. Maar dit kan niet, ik weet het. Er is geen ritje. Deze achtbaan gaat alleen maar omhoog en hoe hoger hij gaat des te langer en enger de weg naar beneden is.


Ik besef het nog niet, maar weet dat als ik weer veilig beneden sta en ik naar het karretje kijk de zin om een ritje te maken al veel minder is.


Nog 30 uur kijken naar de achtbaan. De veilige achtbaan waarvan ik weet dat als ik beneden gekomen ben, en naar het ding kijk, mijn gevoel van veiligheid eigenlijk een illusie is.


Roestige wieltjes, gaten in de baan en tiewraps houden het gevaarte bijeen. Hoe kon ik dit nou veilig vinden?


Nog 30 uur, zowel verlangen als afschuw en angst voor wat komen gaat. Over 30 uur slik mijn eerste refusal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@cathy56 bedankt! Ergens zit het zeker in me, en het gevoel dat ik leuker ben met alcohol schijnt op anderen averechts te werken. Zo heb ik mij laten vertellen. Nu moet ik dit nog zelf beseffen. Ik ga het diepe in.

Het refrein uit What If van Coldplay duwt me vaak over dit soort strepen.

quote:


Ooh ooh-ooh, that's right

Let's take a breath, jump over the side

Ooh ooh-ooh, that's right

How can you know it, if you don't even try

Ooh ooh-ooh, that's right



Niet denken, maar doen. Waag de sprong hoe eng hij ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje inderdaad daarom ga ik dit ook voorleggen, het schijnt ook angsten te onderdrukken. Mensen die het gebruikten en soortgelijke klachten als ik hebben zeggen dat ze ook makkelijker in sociale situaties zijn.

@vie, wat waren de valkuilen dan? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat wanneer je een onderhoudsdosis nodig hebt, je 3 euro per dag aan zo'n pil kwijt bent. Drank kost me een tientje per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet zo hoor Caro, dat het alle lichaamsfuncties ontspant. Je lever en hart maken overuren, de nieren vinden het ook niet echt fijn en wat te denken van al die hersencellen die het over moeten nemen van die je doodgedronken hebt?
En beter, een betere manier... ja wat is beter nou helemaal?
Dat zou ik niemand gaan voorschrijven hoor.
Ik vind niet meer drinken zelf ook prettiger, maar het is geen criterium.

Zit zelf ook nog te twijfelen over oranje haarlak of niet, Dar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dar, op internet staat voor refusal 12 uur nuchterheid. Maar inderdaad de arts heeft gelijk, ik kijk morgen als de 30 uur erop zitten wat ik ga doen, 18 uur erbij plakken geeft nu nog te veel angst maar misschien dat dit morgen wel helemaal weg is.

Maar over de baclofen, is daar misschien een linkje van dan of iets dergelijks? Ik zou graag weten wat hiervan de pro's en cons zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bolletje, Vie, Dar, baklap, Carolien, lieverds, mag ik even binnenspringen tussen het vele werk door ?
Thuis deze maal tussen de pc's, veel werk in te halen, pfffff.
Hoe gaat het met jullie in deze stralende zaterdag ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holland, 'olee, Holland, 'olee...
Volgens mij is dit de eerste keer dat we met elkaar het WK meemaken. Veel hebben we al gedeeld, kerstmissen, oud-en-nieuwen, maar nog niet eerder een WK.

Het interesseert mij overigens ook geen klap, maar vind de gekte eromheen wel erg leuk.
Morgen ga ik naar sotE Dar.

Caro geen probleem hoor. Ik dolde ook een beetje half-om-half.


Wilrijk goedenavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihi moet wel lachen om de dames die zich op het voetbellen voorbereiden!

Aan de ranja met zijn allen!!!!!!

Hoi allemaal, hoi Wil.
Ja, ik lees jullie allemaal hoor, ook Hannah en PP, Caro, Dar en Vie etc etc....

Moet nu eten en straks aan het werk.
Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smakelijk Cath :sun:
Dar, bwa, terug van weggeweest hé, enkele mooie herinneringen en prachtige foto's, maar al erg gauw terug ingewerkt hoor. Waarom België niet meedoet. Omdat het een bende sukkelaars is. Ze zijn gewoon niet goed genoeg en spelen barslecht. Daarom dus ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dar, ik ga er nog maar goed over nadenken, ik heb geen zin om na 30 uur ineens doodziek te zijn voor de resterende 18 uur ;)

Googlen ben ik al dagen mee bezig en kom eigenlijk alleen maar positieve reacties op baclofen tegen, voor een enkeling werkt het niet tegen roken en de ander heeft het nog moeilijk de pavlovreactie te doorstaan maar bij allemaal merk ik dat de dwangmatige gedachten over alcohol en bij velen zelfs het zien van een drinkend iemand of een fles gewoon totaal onderdrukt worden.

Ook heb ik een reactie van iemand gelezen die van plan was 6 blikken bier te drinken, er aan het eind van de avond erachter kwam dat hij/zij ze nog had liggen en er niet eens aan gedacht had. Wel heeft deze persoon zich gedwongen om er een te drinken, of dat nou zou verstandig is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, hoe lief toch weeral :heart:
Belgie is het momenteel echt niet waard, maar de hollandse ploeg vind ik super. Spectakelvoetbal, snel en aanvallend ! We zouden er beter wat van leren. En hoe heel het land meeleeft, the maxx gewoon. Soms en beetje er over, maar och, wat een voorbeeld tegenover ons. Komende woensdag supporter ik in elk geval deftig mee. Na al die jaren verdienen jullie echt eens de werledtitel. Ik denk dat het dak van holland er af gaat dan ;-)) Zooo gegund !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...