Spring naar bijdragen

Zondag 13 juni 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 562
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik wilde goedemorgen zeggen, maar 't is al middag al voelt het voor mij niet zo. :D
Lekker lang geslpaen. Ik was gisteren een dagje in Utrecht maar weer thuiskomen was nog een heel probleem. En laat! Stomme NS. :huh:

Ik moet nog even bijlezen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bekkie heb zelf ook een kat en een hondje maar kan je behangen? Bolleke en ik zorgen wel voor de beestjes. Naja eerst de verkoop maar en zoeken naar een woning. Heb na zolang wachten eindelijk de woning half verkocht. Half omdat het een verlopig koopcontract wordt en daar weet Dar alles van want gaat goed maar ik wil het eerst op papier en dan moet ik er binnen een half jaar uit. Goede nieuws is dat ik eindelijk pleitos ga uit Amsterdam waar ik nooit gelukkig ben geweest. Ik was hier gelukkig in mijn huis omdat ik zoveel van mijn man hield en het huis erg mooi was maar toen ik weduwe werd voelde het niet meer als mijn huis in een stad waar ik nooit heb willen wonen. Druppeltje gaat weg en sluit het af want ook ik moet verder met mijn leven. Toen ik 5 jaar geleden weduwe werd ging ik zwaar aan de drank en ook dat wil ik afsluiten.

Ik moest afscheid nemen van mijn werk en kreeg een hele grote kado-bon. Wist daar heel veel mee te doen want heb een grote gouden armband vol met gouden bedels maar er is altijd plaats omdat het herinneringen zijn die er aan hangen. Ik kocht van die bon een gouden sleutel als herinnering aan mijn werk maar ook nog meer. Die sleutel sloot het af en ook deze woning en mijn drank maar dezelfde sleutel kan nieuwe dingen ook open maken. Heb mijn ex collegae laten zien wat ik voor die dure bon had gekocht en schrokken zich suf want die zagen maar een @ sleuteltje hangen maar ze weten het niet wat dit voor me betekend.

Zo weer genoeg geklaagd want huppeltrutje wil ook uit dus plicht roept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was even in mn tuin.
En bedacht dat ik het misschien anders moet gaan doen. Mn tuin verhuren, met schuur en keukentje met kleine living.
Zou daar animo voor zijn ?
Er zijn toch wel echte tuinliefhebbers die dat misschien wel willen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup je hebt al eerder verteld dat je niet meer gelukkig was in je huis nadat je man is gestorven. En dan ook nog wonen in een stad waar je niet van houdt.
Dat laatste herken ik, ik ben in adam komen wonen voor mijn toenmalige geliefde, die mijn echtgenoot is geworden. Wij komen allebei van het platteland en wilden niet blijven, maar zoals bij zovelen liep het leven anders.
We zijn uiteindelijk gescheiden, na veel moeilijkheden, en ik woon nog steeds in Adam, in een flat.
Ik wou dat ik genoeg geld had gehad om je huis te kopen, want het klinkt wel mooi.

Maar voor jou is het over en dat gun ik je van harte.
Prachtig symbool die sleutel!!!!!
Ik hoop van harte dat je een huis en een plek vindt waar je je weer thuis kunt voelen.
Je verdient het :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje dank voor je lieve woorden en ja ik ga het redden. Duurde ff maar dan schijn je iets goeds te hebben al moet ik nu dringend een woning zoeken. Ja het lijjkt dat ik in herhalingen val omdat ik dit al eerder verteld had en dat is ook zo maar probeer de nieuw aangeslotenen hier het ook te laten begrijpen waar ik het over heb. Zal nooit vergeten toen ik hier ook net kwam en het niet wist waar ze het over hadden en hoe er tussen te komen dus vandaar. Voor de mensen die hier al wat langer zijn val ik in herhalingen maar voor de mensen die hier pas zijn hoop ik altijd wat duidelijheid te scheppen voor zover ik kan.

Ja ben ook gescheiden maar op een heel andere manier. Heb dit ook al vaker geschreven want scheiden doet op beide manieren pijn maar het "voordeel" van weduwe zijn is dat je de mooie herinneringen hebt en na een echtscheiding vele verbitteringen blijven. Praat ik niet eens over het feit dat je als weduwe ook financieel betert af bent vaak. Nee ik gun niemand een scheiding maar als het dan toch moet dan denk ik hier beter mee af te zijn want ik kan afsluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Drup, ik bedoelde echt niet dat je in herhalingen vervalt hoor! Ik bedoelde meer: dat het voor mij daardoor zo duidelijk is hoeveel verdriet je hebt gehad en hebt van het overlijden van je man en hoe gelukkig jullie samen daar geweest zijn.

Ik ben trouwens erg blij met het laatste stukje dat je schrijft: over "het voordeel van weduwe zijn" hoe erg het ook is om dat mee te maken! :brokenheart:
Maar jij hebt kunnen en mogen rouwen, ik niet.
Ik moest "opgelucht' zijn, want het werd tijd.....
Opgelucht omdat ik ging scheiden???:(:brokenheart:
Ik was helemaal niet opgelucht, ik vond het vreselijk, maar dat mocht ik niet zeggen, niet laten blijken.
Jeetje, zit nu opeens te huilen, na al die jaren..............
Ik heb zoveel van hem gehouden en het was zo vreselijk om te zien hoe wij uit elkaar groeiden toen de moeilijkheden kwamen.
Uiteindelijk kon ik niet anders, maar opgelucht..........
Na de Bijlmerramp kreeg ik een onderzoek waarin werd gevraagd wat het meest vreselijke was wat ik ooit had meegemaakt. Iedereen dacht: de ramp.
Nee dus, de scheiding.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik zelf niemand heb verloren en net uit de flat waar het gebeurde was verhuisd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pietje ik dronk maar amper (een roseetje in de maand) maar toen mijn man stierf ging ik zwaar aan de drank. Geen excuus maar wel het besef waar ik in de fout ging dus ook weten waar het aan te pakken en daar ben ik mee bezig. Mijn man is nu 5 jaar dood en heb er dus al die tijd over gedaan om aan de drank te raken wat eigenlijk erg kort is zo te lezen hier maar wat is tijd? Je weet het niet goed. Ik dronk nooit in de ochtend en lustte geen sterke drank maar toen ik mijn man dood vond om 6.30 zat ik om 7.30 aan de jajum en toen ging ik de mist in. Erger nog ik gaf hem de schuld terwijl ik zelf dronk. Hij was degene die me naar de afgrond bracht maar dat ik zelf dat glas tot me bracht stond ik niet bij stil want iets of iemand moest de schuld krigen maar ikke niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannigje zo heb ik het ook niet ogepikt hoor maar probeer altijd duidelijk te zijn.

Tuurlijk mag jij ook rouwen want scheiden doet gewoon pijn. Alleen bedoelde ik met voordeel dat je als weduwe harder mag janken terwijl een echtscheiding nog veel meer pijn kan doen wat opluchting zou moeten geven. Mooi niet dus. Het is gewoon simpel een amputatie want je bent afgesneden van. Maar ook mensen die een arm of been moeten missen zijn ook geamputeerd en rouwen daar ook om. Een verlies van een huisdier doet je ook rouwen en veel verdriet want ook dat zie ik als een amputatie.

Rouwen mag en is nodig want het is zoals jij het voelt en geld voor alles en iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PP dat snap ik ook niet.
Te moeilijk misschien???
Zelfs bij mijn eigen familie kon ik niet terecht, zij hadden allang "besloten" wat "goed" voor mij was, maar nooit aan mij gevraagd hoe ik me nu eigenlijk voelde.

En dan zijn er ook nog de mensen die menen dat zij partij moeten kiezen, die ben je dus opeens gewoon kwijt.
Zoals mijn schoonfamilie, waar ik meer dan 20 jar deel van uit had gemaakt................ weg, over en uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfff alles een beetje aan de kant hier in huis. Zal nooit een poetsprinses zijn vrees ik ;)

Goh drupje..wat erg :(. Maar kan je wel volgen in wat je zei over dat een weduwe zijn misschien soms beter te dragen is. Nu ja, beter te dragen?..je kan ergens in schoonheid die deur toedoen na een tijdje.
Echtscheidingen of breuken in het algemeen kunnen zo een slechte nasmaak hebben. Ben nooit getrouwd geweest maar daar zit het verschil dan weer niet in denk ik.
Probeer nog steeds de deur achter de laatste ex toe te duwen. Denk dat ik ze een keer gewoon dicht moet slaan maar hoe doe je dat dan weer? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe droevig het ook is jannigje..zo gaat het meestal.
Het is triest en dom...maar soms zien mensen niet hoe het ook anders kan. Op je schoonfamilie dan..
Hoe je eigen familie reageerde? Nou...kort door de bocht dan toch? Maar daar heb je weinig aan als je op je eentje verloren loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou moe
Heb een klus gedaan waar ik al weken tegenaan zat te hikken
Een bankje, die in de weg stond in mn keuken, op mn balkon gezet die niet door de balkondeur past
Het ging onverwacht makkelijk
Op zn kant en dan een wipwapplank op de drempel zodat die niet beschadigd.
Verbazend hoe makkellijk dit soort dingen me afgaat sinds ik fit fris en fruitig ben......

Nu op zoek naar een olie in een sprayvorm ofzo. Beetje beschermen tegen weer en wind. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...