Spring naar bijdragen

maandag 14-6

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cathy ik zit aan je te denken; je gevoel lijkt wel wat op mijn gevoel nu denk ik;
je zit ergens heel dichtbij maar krijgt er net geen vat op. Ik ben er trouwens niet
depri onder maar meer stand neutraal. Ik krijg zo'n gevoel meestal door toch niet naar
mezelf te luisteren. Ik ben in mijn drankperiode zo hopeloos ver weg van mij geraakt
en ik ben nu nog steeds bezig om dat te vorm te geven. In mijn huppelfase zat ik wel lekker
bij mezelf; in die zin dat ik beter over mezelf ging denken. Maar m'n huppelfase is al weer
een maandje voorbij; nu is het tijd om met hervonden mij, wat te doen en dat geeft wat onrust.
Maar ja, eigenlijk is het nog steeds puinruimen van alles wat ik heb laten liggen.
Ik heb zo'n gigantisch stuk eigenwaarde altijd maar weggeven ipv aan mezelf te geven.
Gelukkig zit de eigenwaarde er nog wel, dat is fijn om te ervaren. Maar m'n leven omgooien
naar goed voor de mij in mezelf te zorgen vind ik niet zo simpel; m'n automatische piloot
heeft dit jaren niet gedaan. Bij alles wat ik nu doe zit ik soms raar te kijken; hee dat is oude mij
(te ver van mijn gevoel), dat is nieuwe mij (dichtbij mijn gevoel).
Het liefst had ik een nieuwe automatische piloot maar ik vrees dat ik die
zelf zal moeten creëren vanuit de mij met eigenwaarde ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Woman, ik vind dat zo apart een kamptrauma, 1 van mijn broers schijnt dat ook te hebben.
Totdat ik dat van hem hoorde, kende ik dat alleen van mensen uit een concentratiekamp
of eventueel de kinderen van ouders uit een concentratiekamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhendro,

Hier ook nog steeds hetzelfde

inderdaad, de huppelfase voorbij
en nu serieus aan de slag (bleeehhh)
lijkt wel of de fases niet voorbij gaan
fases van leren, overgeven, vechten, jezelf leren kennen en ga maar door!
ik ben wel toe aan de simpele gelukkige fase

ook bij jou hoor!
het gaat komen! moet gewoon
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er moe van Tas, van mij mag er wel pauze zijn. En bij pauze denk ik aan drank,
niet dat ik wil drinken, het bevalt me best zonder drank en ik weet dat als ik zou gaan drinken
ik weer wegloop voor mezelf. Maar voor de pauze; ja, ff alles stil zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Caro wat een naar nieuws over je hondje. Gelukkig dat je niet het idee hebt dat hij pijn heeft maar is wel zeer vervelend voor hem (en jou natuurlijk).

Nee Dar zo'n curretage is normaliter maar eenmalig. Ze schrapen dan je baarmoeder schoon zodat je niet meer zo hevig vloeit. Leuk is het nooit maar geeft heel vaak verlichting want elke maand die ellende is ook niks toch? Dus ff die drempel over is beter want 4 weken zijn altijd weer heel snel voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, ik sta weer es ingelogd terwijl ik rustig sta te tuinieren.
Dhendro, ik zal eens nadenken over wat je schrijft. Heb daar nu zo gauw geen antwoord op.

Dat je even een pauze in wilt lassen... alles wilt stilzetten, dat snap ik.
Wat ik dan soms doe?
(omdat ik denk dat je ook bedoelt: het hoofd stilzetten)
ik duik dan in een "moeilijk boek", zodat ik effe uit mijn eigen wereld ben. De biografie van van het Reve vind ik daar geschikt voor; erg gedetailleerd en absoluut niet bedoeld om allemaal te onthouden, maar met genoeg "spannende" details om wel verder te willen lezen. Ach arm, die man had het ook niet gemakkelijk, denk ik dan...
Maar enfin, dat haalt me even bij mezelf vandaan. Soms ben ik domweg ook teveel met mezelf bezig.
Tijd kan soms ook heel wat doen..... ik weet niet hoor. Hoop maar dat ik nu niet naast hetgeen zit wat jij bedoeld?
(misschien dat ik de dingen voor me uitschuif door zo'n boekleesactie...?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjo
Net terug van yoga
Was fijn, niet zo zwaar als vorige week.
Ging wel even door een zwarte tunnel tijdens een ademhalingsoefening, maar kon me gelukkig herstellen. Kreeg beetje paniekaanval brrrrr.
Vanavond maar weer eens heel rustig aan doen dus ...

Ja een kamptrauma is heel heftig. Daarom heet het ook kamptrauma. heb wel emdr gehad ervoor, dus dat verlichtte wel iets. Het is puur fysiek, dat je lichaam reageert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro kunnen ze die spijker er niet uit halen? En ja met goede voeding kan je veel. Weet zeker dat ALAS dit ook niet geweten heeft want garanties van dieren uit zo'n land zijn er nooit al doen ze hun best. Toch vind ik het erg triest maar ben blij dat hij bij jou is want beter had hij het niet kunnen treffen.

Mijn Banjootje heeft kromme pootjes omdat ze een jaar opgesloten zat in een veel te kleine kooi. Zal ook snel arthrose worden maar gelukkig ook geen pijn en rent happy door het leven. Ze krijgt ook speciale brokjes en van belang is op te letten dat ze niet te zwaar worden maar ook het gebit erg goed in de gaten houden. Maar dat hoef ik je allemaal niet te vertellen want je hebt er veel verstand van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Dit is de eerste keer dat ik meedoe aan ditjes en datjes, ik spring er maar gewoon tussen in. Als het anders moet, dan hoor ik het wel.

Ik heb me op 17/5 aangemeld en ben daarna vrij snel met vakantie gegaan. Afgelopen weekend waren we terug en ik heb niets gedronken! Ben daar heel trots op, ik kan me niet meer herinneren wanneer het daarvoor de laatste keer was, waarschijnlijk toen ik nog piepjong was! Vandaag sta ik dus precies 22 dagen droog. In de eerste week had ik wel een uitglijder, maar gelukkig bleef ik daar niet in hangen. Het slapen gaat inmiddels wat beter, alleen ben ik nu soms een beetje depri en dat was ik eerst niet. Is het nog steeds de ontwenning of kan het komen door de tranxene die ik nog ong. 3 x per week gebruik? Ik hoop dat iemand hier iets uit ervaring over kan zeggen. Of zal ik een oproep plaatsen bij de Thema's?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Anika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gifted bij ons, schrijf maar gezellig mee.
Hoi Anika, wat goed dat je al 22 dagen droog staat, petje af hoor.
En heel fijn dat je ook hier mee schrijft.
depressief kun je worden als je van de alcohol af bent. Dat kan nog wel een poosje duren hoor.
Maar schrijf lekker op het forum, dat helpt echt heel erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anika, 22 dagen
dat is een fantastisch aantal
zeker als je daar je vakantie in meetelt zeg
gefeliciteerd.
Dat depri voelen ken ik ook, en meerderen hier
de gevoelens die je eerst wegdronk, zijn er nog, en de
redenen waarom, waarschijnlijk ook.
Het is nu de kunst om die aan te gaan zonder drank.
En dat is niet gemakkelijk. je dronk niet voor niets.
En je bent niet voor niets gestopt. Mijn ervaring is dat het beter slapen,
het sterker worden, concentratie die terugkomt, de trots omdat ik het
toch maar doe zo, zonder drank, maakt dat ik het aankan allemaal.
En ook mensen die nooit probleemdrinker zijn geworden kunnen ook depri zijn
en hebben tegenslagen. Dus het is niet reeel om te verwachten dat het leven rozegeur en maneschijn wordt. Wel dat je die weer af en toe gaat tegenkomen, en ervan kunt genieten. En dankzij die tegenslagen ze ook weer kunt waarderen (:present::lips::rose;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je gelijk in Jane Gif is wel een tikje nare naam maar gift is kee lijkt me.

Huh ik had altijd geld voor drank want dan at ik maar wat minder.

Anika ook welkom maar zoals ik lees ben je goed van start gegaan. Zelf heb ik nooit las van ontwenning gehad, lichamelijk dan. Wat ik psygisch erg moeilijk vond was het patroon te doorbreken. Gatver ik zat aan de koffie maar wilde jajum. Koffie eruit voor een tijd en thee erin, nog erger maar werkte wel om het patroon te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...