Spring naar bijdragen

wat heb ik toch zwakke wil

antje

Aanbevolen berichten

Heel herkenbaar. Ik heb ook zo vaak geprobeerd om te stoppen. Ik hield het ook nooit vol. Hooguit een paar dagen. Was die goeie moed nergens meer te bekennen. Pakte ik weer naar het bier. Tot de dag dat ik er echt klaar mee was. De zoveelste keer werd ik wakker met blauwe plekken omdat ik van de trap af geflikkerd was en een flinke kater. Zo kan het niet verder meer. Ik heb mijn behandelaar gebeld en een dag later ben ik met refusal begonnen. Zonder refusal zal ik er ook niet vanaf kunnen blijven. Het is zwak maar wel de waarheid. Denk is over medicatie na, het kan ondersteuning geven. Het is dan nog steeds erg moeilijk. Alleen het is een goede stok achter de deur om echt van de alcohol af te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antje,
om 18.51 schreef je bij wie is wie:
ik voel me al helemaal thuis.
een half uur later dat je gedronken hebt.
Heb je enig idee, wat er in dat half uur
jou heeft getriggerd? En wat maakte dat je daaraan toegaf?
Als je inzicht krijgt in je drinkgedrag kun je er ook op
anticiperen. Bijv. door op de dagdraad te komen. Afleiding te zoeken,
jezelf te belonen met iets gezonders dan drank. Een gedachte of aktie
te zoeken die bij jou past en jou helpt. Je zult zien dat de trek sneller weg gaat dank je misschien bang voor bent. Desnoods zet je een keukenwekker voor 1/2 uur, of gaat vroeger koken, er zijn mogelijkheden. En wat mij hielp en nog helpt is gewoon niets in huis halen, dat maakt de drempel ook hoog.
En morgen de dag beginnen met het besluit: vandaag neem ik die eerste NIET!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Antje,
Je bent alweer uitgelogd zie ik maar je leest vast later wel bij.

Zwakke wil? Ach, ik weet niet of je dat nu al zo over jezelf moet zeggen. In je voorsteldraadje lees ik dat je tegen de avond begon te drinken? Zo ergens na je werk, bij thuiskomst. Deed ik ook. En velen met ons hier denk ik.
De truc is om dat moment anders in te richten denk ik. Ennehhh, geen rose in huis te hebben helpt ook wel.
Mijn 1e horde na een werkdag is dus het drankschap voorbij lopen in de winkel. Dan ben ik bij thuiskomst een beetje onthand want ik kan mijn ouwe gewoonte niet uitvoeren. Dus dan zet ik de pc aan en lees hier even bij op het dagdraadje. Of ik ga nog even wat in de tuin doen
Het is best heel erg moeilijk om je gewoontes te doorbreken. Dat heeft niet zoveel met zwakke wil te maken maar misschien wel meer met alternatieven voor die momenten waarop je anders met een glaasje zou gaan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...