Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 juni 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goed Emma. Ik was wat afwezig hier de afgelopen week omdat het erg druk was op het werk. En dan ga ik maar liever vroeg naar bed.
Morgen mag ik (hoop ik) uitslapen.

En jij moet vannacht opblijven voor het vliegen of ga je nog een dutje doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zoals hij ooit zei..Hij is me nog iets schuldig...zou het te bot zijn dit aan te halen ;)
Ach een beetje egoïstisch van tijd tot tijd mag toch?
En een sauna/massage/stoombad klinkt niet slecht toch :)

Hij is te goed van hart om dat te weigeren :). Effe morgen op papier toch maar

Alles ok marika..je bent plots heel stil. Is niet erg hoor..zolang het maar ok is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ongelofelijk mooi Marika, ik ben er helemaal stil van.
het is ook heel herkenbaar.
Dank je voor het delen.

Mupke, nee we gaan om 12 uur weg straks dus slapen komt er niet van. Om half 6 vliegen we dus erg vermoeiend allemaal.
Maar dat is elk jaar zo, ik kan er niet goed tegen om een nacht over te slaan maar ach, als we er zijn slaap ik een paar uur en dan ben ik er wel weer hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika :(...
Dat is echt heel mooi geschreven! Krijg er heus kippenvel van :(
En het is waar dat iemand vaak beperkingen heeft door wat hij of zij zelf hebben meegemaakt als kind. Het is mooi dat je dat kan herkennen en erkennen. Het zou veel gemakkelijker zijn om de schuld volledig op je ouders te steken zonder daar bij stil te staan. Ook al heeft het je getekend. Maar net als mijn ma, deed ook jouw moeder het niet helemaal juist. Het laat zijn strepen na, en uitwissen kan je niet volledig maar ergens ben je de meester van je eigen leven toch?
Zeg het nu wel maar weet dat het zo gemakkelijk niet is.
Je bent je ma niet en dan bedoel ik niet dat je mama slecht was. Je bent al een stap verder in rij..
Had je een kinderwens? Je hoeft niet te antwoorden hoor..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Marika

En dat is dus precies de reden waarom ik geen kinderen wil. Ik weet dat de cirkel van negativiteit nog lang niet doorbroken is. Ook als schreven mijn zusjes en ik dat wel dapper op het rouwkaartje van mijn moeder die vlak na mijn vader overleed.


Er is 1 ding dat ik zeker wist vanaf mijn 18e, ik wil geen kinderen, ik wil dat mijn eventuele kinderen bespaard blijft om zich te voelen zoals ik me voelde. In deze kon ik niet egoistisch zijn. Ik kon het risico niet nemen domweg.



Marika dank je dat we mogen lezen wat je zus voorlas.
Heel mooi.

Wat mij o.a. heel erg raakt is dat jij in een eerder bericht vertelt dat jij de keuze hebt gemaakt geen kinderen te krijgen om de cirkel te doorbreken.
Ik durfde zelf geen kinderen te krijgen omdat ik heel bang was dat ik op mijn moeder zou lijken en dat ik een kind zou krijgen dat net zo ongelukkig zou zijn als ik was geweest.
Tegen de tijd dat ik erachter kwam dat ik niet mijn moeder ben was het (door allereli omstandigheden) te laat.
Heb jij spijt (gehad) van je keuze?
Dat is een heel persoonlijke vraag, ik kan me voorstellen als je daar geen antwoord op geeft hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...