Spring naar bijdragen

Vrijdag 18 juni 2010


smart

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
woman

Voor wie het wil zien:




Even de dag van vandaag aanklikken en doorspoelen.



Ik heb het gezien woman. Ik blijf bij mijn eerdere standpunt. De bedoeling is dus dat de mensen - doordat ze minder achter hun drank aan hoeven jagen - beter voor zichzelf zorgen.
Ik denk wel dat daar wat in zit.
Mijn 1e partner waar ik 5 jaar mee getrouwd ben geweest gebruikte alles waar een mens maar aan verslaafd kan zijn. Heroïne, coke, drank en gokken. Dat was zijn leven en niets of niemand zou hem daar ooit vanaf houden. Hij is nooit dakloos geraakt omdat er altijd wel vrouwen waren die hem uit de echte goot hielden. Maar eigenlijk lag hij er wel in. Zijn dag begon met bier en eindigde ermee. Het is uiteindelijk ook zn dood geworden. En hij wist dat dat zo zou gaan en dat was voor hem acceptabel. Denk ik dan maar.
Was het niet zo geweest dat hij altijd wel een vrouw had gehad, dan was hij ook eerder overleden. Denk ik. Omdat hij dan alles op alles had moeten zetten om aan de drank te komen. Eten, onderdak, het zou allemaal niet belangrijk zijn geweest.
Nou ja, nu spreek ik eigenlijk de hele intentie van dit project tegen want de conclusie (mijn conclusie) is dan dat sommige mensen niet te helepen zijn en dus vroeg of laat eraan onderdoor gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even: Tactus zegt dus in het programma dat ze tegen zijn omdat het opgevat kan worden als goedkeuring voor het alcoholgebruik. Dat vind ik een beetje een vreemd argument. De gebruikers weten vast zelf wel datr het niet goed te keuren is. Toch?


En nu ben ik weg. Ik lees morgen nog wel even bij maar mn luikjes vallen dicht.

Trusten! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke
Ik weet van mezelf en ik denk dat dat bij andere alcoholisten ook zo is, dat als ik drink, ik alles drink wat ik voor handen krijg.
Ik begrijp niet zo goed hoe alcoholisten gereguliert kunnen drinken als ze elk uur bier krijgen, en tussendoor zelf, zoals gewoonlijk, hun eigen fles drinken. Die ze even verstoppen als ze een biertje gaan halen bij de deler.
Bij Junks is er nog een kwestie van schone naalden en misdrijven, maar voor die 40 cent halen alcoholisten net zo goed een biertje bij de supermarkt.
Hoe meer ik er over nadenk hoe dommer ik het vind.
Je zuipt toch alles wat je voor handen krijgt ??? je gaat er echt niet minder door drinken. drink till you drop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan op dit moment die uitzending niet zien met m'n internetsnelheid, ik kwam wel dit tegen
http://www.novatv.nl/page/deta...n+dakloze+alcoholisten

Ik ben het met Woman eens dat ik ook alles dronk wat ik kon krijgen en daar niet minder
door ging drinken, eerder meer. Maar ik neem aan dat er een groep verslaafden is, aan welk
middel dan ook, waar de hulpverlening geen vat op kan krijgen. Op deze manier proberen ze
die groep te bereiken en daar heb ik wel begrip voor. Met gratis heroïneverstrekking was
er 15 jaar geleden ofzo al veel discussie over.

Als de gedachtegang er achter is; eens verslaafd altijd verslaafd dan ben ik het er niet mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...