Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 juni 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 600
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Baklap: ja erg is dat hè, verslaving. Ben jij ook zo verslavings-gevoelig?
En dan niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk!
Ik kan werkelijk overal aan verslaafd raken, van pillen, snoep tot en met gezelschap, mensen en dieren.
Ook vaste ritmes horen erbij. Vreselijk. Je voelt je een slaaf van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baklap, waarom worden mensen ziek, raken verslaafd? Daar is geen verklaring voor. Te weinig afweermeganisme? Vluchten? Zwakheid? Gebrek aan een stof in de hersenen? Ik weet het niet. Maar je kunt deze ziekte overwinnen door wilskracht. En acceptatie dat als je stopt, er andere gevoelens los komen die je lange tijd weg gedrukt hebt. Die vuilniszak die je op je schouders draagt te legen. En dat gaat gepaard met angst en onzekerheid. Je moet weer leren hoe bepaalde gevoelens, voelen. En dat brengt vaak angst met zich mee. Maar angst verdwijnt ook als je weet hoe die gevoelens voelen en waar je ze kunt plaatsen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sara Ja ik heb het heel erg, ik kan ook verslaafd raken aan sporten en andere dingen. Maar alles wat ik doe, doe ik te.

Mijn oude huisgenoten waren altijd verbaasd. Op een of andere manier kan ik maar een ding tegelijk, dus of keihard studeren of keihard drinken of keihard sporten maar nergens heb ik een balans in. Erg lastig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drink weer steeds meer en baal daarvan. Was een fles wijn per avond maar zit nu alweer op 1 liter per avond. Vorig jaar zat ik op 1 tot anderhalve liter wijn per dag. Ben er toen met ADB en forum vanaf gekomen.
Dat ik nu weer meer drink komt idd omdat ik probeer niet te roken. Door de alc val ik in slaap en rook dan dus niet. tja.................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij hem gaat kijken zelf je fles cola meenemen, laatst kwam ik bij iemand en die had niets in huis behalve wijn....best nasty als je dan zit met een glaasje water....

quote:


Originally posted by:
baklap

Heb zojuist maar een vriend van me geschreven of we van de week nog voetbal gaan kijken, ik moet mezelf blijven dwingen sociale contacten te blijven onderhouden hoe "eng" dat ook is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sara, herkenbaar. Ik heb dat ook. Eerst een half flesje wijn op een avond, een week later zit ik op een hele maar daarna bedenkt mijn brein zich weer dat 2 flesjes in huis in ieder geval genoeg is. Daar worden de ochtenden niet makkelijker van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Baklap: nou herkenning troef zeg! Ik ben er ook zo een van uitersten; alles of niets en doe ik iets dan geen 100 maar 200% of meer......................

@Bolletje: ja joh, en daar zit'm de kneep. Het vluchten voor gevoelens......... Ben er wel weer goed mee bezig bij de psych maar in het dagelijks leven valt het niet mee.
Cognitieve therapie werkt prima bij het behandelen van verslavingen maar in een rouwproces niet zo erg, daar moeten zoveel gevoelens naar buiten, een plek krijgen, voor je verder kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saar en Bakkie, we hebben een draad waarin je je neg. gevoelens kan omschrijven wanneer je gedronken hebt. Waarin je kunt beschrijven hoe je je dan, of de dag daarna voelt. Ik zal het draadje weer eens naar boven halen. Wanneer je het dan moeilijk hebt met drank, en je leest dan je berichtje daar, kan het je misschien helpen om niet te gaan drinken.:)
Bij thema's enz. heb ik het draadje omhoog gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet heel egoistisch overkomen dus ik zeg 2-1. We moeten die Japannertjes te vriend houden dus laten we er ééntje door. Als we gaan eten bij hun in het restaurant moet het toch blijven smaken hé?
Hé zou het nu al beginnen?
Als we winnen krijgt iedereen van mij een dikke vette knuf.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...