tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 heee we hebben weer het pillen verhaalOm heeeeeel eerlijk te zijn..........ben ik niet zo een voorstander van allerlei pillenmaar och, ook ik ontkom er niet aan wilhet eigenlijk ook niet promoten, maar goed, tis voor een goed doelWil,waarom probeer je geen naltrexon?wordt je niet ziek van, eenmaal daags een tablet en alcohol wordt verschrikkelijk smerigik zelf gebruik het nog steeds, mocht ik een brainwave krijgen.......dan ben ik met twee slokken klaarbrrr, wat een marteling om dat vieze spul weg te krijgeneen beetje het effect van de vroegere levertraan, heb ik ook nog steeds een trauma van.grrr, toch een kleine promotie voor de pillen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Wat is Naltrexon precies? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Wil weet je hoe ik het vroeger deed? Ik slikte een Refusal, dus kon ik een dag of 5 niet drinken, de 6e dag mocht ik dan los gaan. De dag daarna slikte ik er weer een. Misschien zou jij het met een halve kunnen proberen. Dan kun je de dagen wat korter houden. b.v. 3-4 dagen. Dat zou je eens kunnen proberen. 3-4 dagen moeten te overzien zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Naltrexon ??? Nooit van gehoord, maar je hebt me nieuwsgierig gemaakt . Ga eens googelen. Thnax for the tip Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Wil,ik ben wel een pestkop maar verjaardagen faken????hahaha,lang leve mijn coach!!!Tas, maak je je niet drukje hele leven ben je al zo geweestmet plezier gekwaarom nu veranderen omdat er plotsteling een label erop staat?volhouden, gek blijven,niet drinken en ja blijven knikken.over 2,5 jaar mag je weer doen en laten wat je wilt.pfff, nooit geweten dat het zo makkelijk wasnu nog die 2,5 jaar overbruggen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 naltrexon maakt dat de alcohol smerig gaat smakenje krijgt dan een natuurlijke reactie, net zoals bedorven etendat slik je ook niet zomaar door, je lichaam zegt vanzelf NEEverder doet het niets! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Hoezo Tas 2,5 jaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Ik krijg net de post binnen en heb donderdag morgen om 9.00 uur een intakegesprek voor de dagtherapie. Dat is snel:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Met plezier gekafgestraftNiet helemaal geluktGelukkigIk ga doormijn eigen naltrexonIk weet het het bestIt will come to an endIk moet mijn dochter coachenAl is het niet nodigDus doe ik alsof Mzzl! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 VerslavingDit middel wordt gebruikt om de behoefte te verminderen aan alcohol en opiaten, zoals heroïne, morfine en methadon.VerschijnselenBij de behandeling van een verslaving vindt vaak een ontwenningsperiode in een kliniek plaats. De meeste mensen hebben in die tijd veel last van ontwenningsverschijnselen. Deze verschijnselen kunnen onder andere bestaan uit: rusteloosheid, verhoogde gevoeligheid voor pijn, misselijkheid, krampen, spierpijn, slapeloosheid, angst, pupilverwijding, zweten, kippenvel, versnelde hartslag, hoge bloeddruk, gapen en koorts.Na deze ontwenning, als de ontwenningsverschijnselen over zijn, bestaat er nog wel de behoefte aan de verslavende stof. Deze behoefte is vaak moeilijk te weerstaan.WerkingNaltrexon vermindert het gelukzalige gevoel dat alcohol en opiaten geven, en kan ook de hunkering naar deze stoffen verminderen in situaties die men ermee associeert. Hierdoor is het gemakkelijker te stoppen na het (toch) gebruiken van het verslavende middel.EffectDit middel blijkt niet bij iedereen te werken. Bovendien is de motivatie heel belangrijk voor een goed effect. Bij het gebruik van naltrexon hoort psychotherapie en sociale begeleiding. Ook is het belangrijk dit middel consequent te blijven gebruiken.Een tot twee op de tien mensen met een alcoholverslaving die naltrexon gebruiken, blijken hierdoor beter van de alcohol te kunnen afblijven.Het effect kan binnen vijf minuten optreden en houdt, na inname van de tablet, twee tot drie dagen aan.Klik voor meer informatie over medicijnen bij verslaving.AlcoholontwenningHoe naltrexon bij alcoholontwenning werkt, kunt u lezen in de tekst over verslaving.Klik voor meer informatie over medicijnen bij alcoholontwenning.JeukJeuk kan zeer irritant zijn en u uit de slaap houden. Het dwingt tot krabben en wrijven. Soms is de jeuk zo erg, dat men tot bloedens toe krabt. Jeuk kan onder andere worden veroorzaakt door leveraandoeningen of nierproblemen. Hierbij kunnen bepaalde stoffen in het lichaam ophopen die mogelijk jeuk veroorzaken.Behandeling Naltrexon blijkt jeuk soms te kunnen verminderen. Hoe dit effect precies tot stand komt, is onduidelijk. Waarschijnlijk blokkeert naltrexon het effect van stoffen die jeuk kunnen veroorzaken.Klik voor meer informatie over medicijnen bij jeuk.Terug naar boven 2 Bijwerkingen Op welke bijwerkingen moet ik letten?Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn misselijkheid, gewichtsverlies en duizeligheid.RegelmatigMisselijkheid, buikpijn, buikkrampen. Als u dit middel tijdens het eten of met wat voedsel inneemt, heeft u minder kans op deze bijwerking.SomsMoeheid en gebrek aan energie.Gewichtsverlies, vooral door minder eetlust.Duizeligheid.Slaapstoornissen, onrust, nervositeit en angstgevoelens.Gewrichts- en spierpijnHoofdpijn.Huiduitslag.ZeldenDiarree of juist verstopping.Vertraagde zaadlozing, impotentie.Zeer zelden6 tot 48 uur na het stoppen van alcoholgebruik kunnen epileptische aanvallen optreden bij mensen met epilepsie. Neem contact op met uw arts als u wilt stoppen met het alcoholgebruik.Bij gebruik van opiaten (zoals heroïne, morfine of methadon)Als u veel grotere hoeveelheden opiaat gebruikt dan u gewend was, om zo het effect van naltrexon te doorbreken, heeft u een grote kans op een overdosis.Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.Terug naar boven 3 Hoe, wanneer en hoe lang?Hoe moet ik dit medicijn gebruiken?Kijk voor de juiste dosering altijd op het etiket van de apotheek of in de bijsluiter.Hoe?Zonder kauwen met een half glas water innemen. Als u het tijdens het eten of met wat voedsel inneemt, heeft u minder kans op maagdarmklachten.Wanneer?Soms schrijft de arts een dagelijkse dosering voor, soms een van drie keer per week (bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag, waarbij u dan vrijdag een hogere dosering gebruikt).Ten minste zeven dagen na het stoppen met morfineachtige pijnstillers of heroïne en ten minste tien dagen na stoppen met methadon. Als u eerder begint, kunnen ernstige ontwennningsverschijnselen ontstaan. Soms kan het wel eerder worden gebruikt, maar dan in combinatie met andere medicijnen.Om te bepalen of u niet onlangs een van dergelijke middelen heeft gebruikt, wordt eerst met een injectie van een korter werkend middel (Naloxon) gekeken of ontwenningsverschijnselen ontstaan. Is dit niet het geval, dan kunt u met het gebruik starten.Hoe lang?Verslaving: eerst gedurende drie maanden, vaak langer. Na stoppen met dit middel kan het effect nog vier maanden voortduren.Jeuk: behandeling is meestal langdurig, afhankelijk van de aandoening die de jeuk veroorzaakt.Terug naar boven 4 Dosis vergeten?Wat moet ik doen als ik een dosis ben vergeten?U gebruikt dit middel eenmaal per dag. Neem de tablet dan alsnog in, behalve als u de volgende tablet binnen acht uur moet innemen. Sla in dat geval de tablet(ten) over.U gebruikt dit middel driemaal per week, waarvan de derde dosis hoger is. Neem de tablet dan alsnog in, behalve als u de volgende tablet binnen zestien uur hoort in te nemen. Verschuif in dat geval de dag van de volgende tablet. De derde dosis neemt u gewoon weer op de oude dag. Bent u de hogere dosering vergeten, die u voor drie dagen slikt, en merkt u dat op de laatste dag, neem dan een derde van de dosering en vervolg uw normale schema.Terug naar boven 5 Autorijden, alcohol, voedingAls ik dit medicijn gebruik, mag ik dan...autorijden?Sommige medicijnen hebben invloed op het reactievermogen. Het is dan strafbaar om aan het verkeer deel te nemen. Als u bij een ongeval betrokken raakt terwijl uw rijvaardigheid is beïnvloed, bent u wettelijk aansprakelijk voor de gevolgen. Of dit medicijn de rijvaardigheid beïnvloedt, leest u hieronder.Of u mag autorijden, is niet alleen afhankelijk van het medicijn maar ook van uw aandoening. Bij bepaalde aandoeningen mag u niet autorijden. Overleg met uw arts of u met uw medicijn en/of aandoening mag autorijden.Dit medicijn kan bepaalde bijwerkingen veroorzaken en deze kunnen uw rijvaardigheid verminderen. Deze bijwerkingen zijn duizeligheid en vermoeidheid. Door deze bijwerkingen is de invloed van dit medicijn op uw rijvaardigheid in de eerste week van gebruik groter dan na het drinken van twee standaardglazen alcoholische drank. Het drinken van meer dan twee glazen alcoholische drank veroorzaakt een hoeveelheid alcohol in het bloed groter dan 0.5 promille (‰). Bij meer dan 0.5‰ mag u volgens de wet niet meer autorijden. Na gebruik gedurende een week, raken de meeste mensen gewend aan deze bijwerkingen en kunnen ze wel weer autorijden. Rijd daarom geen auto gedurende de eerste week dat u dit medicijn gebruikt. Beoordeel na een week hoeveel last u van de bijwerkingen heeft. Rijd geen auto als u last van bijwerkingen heeft. Neem, zover dit mogelijk is, het medicijn voor het slapengaan in, dan heeft u minder last van de bijwerkingen.Tips voor als u na een week wilt autorijdenMeent u dat u kunt autorijden, vraag dan iemand om de eerste keren naast u te zitten en uw rijvaardigheid te beoordelen. Voor uzelf is het vaak moeilijk te zien of u minder goed rijdt. Deze persoon kan dan zien of u met wisselende snelheden rijdt, slingert en geïrriteerd reageert op normaal gedrag van medeweggebruikers.Rijd niet als u onscherp ziet.Rijd niet als u duizelig of vermoeid bent, last heeft van psychosen, moeite heeft u te concentreren of wakker te blijven of als u niet weet langs welke route u naar een bestemming bent gereden.Rijd niet als u alcohol heeft gebruikt. Alcohol versterkt de versuffende bijwerking van dit medicijn in belangrijke mate.Rijd niet langer dan één uur achter elkaar, ook al voelt u zich goed.Rijd niet 's nachts of bij slecht weer.Rijd geen auto als u dit medicijn gebruikt in combinatie met andere medicijnen die uw rijvaardigheid kunnen beïnvloeden.alles eten?Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.alcohol drinken?Voor de toepassing jeuk en verslaving aan opiaten zijn hiervoor geen beperkingen.Bij alcoholverslaving: bedenk dat dit middel is bedoeld om de behoefte aan alcohol tegen te gaan. Gebruik dus geen alcohol. Bedenk ook dat gebruik van alcohol de rijvaardigheid vermindert.Terug naar boven 6 WisselwerkingHeeft dit medicijn een wisselwerking met andere medicijnen?Morfineachtige pijnstillers of opiaten hebben minder effect gedurende ongeveer drie dagen na inname van de laatste tablet. Het daarom belangrijk een waarschuwing bij u te dragen als u naltrexon gebruikt. In geval van nood kan uw arts daar dan rekening mee houden. Een dergelijke behandeling vereist intensieve medische controle.Gebruikt u al morfineachtige pijnstillers, heroïne, of methadon, dan hebben deze minder effect, en kan naltrexon onthoudingsverschijnselen geven. Raadpleeg uw arts.Na afloop van de behandeling kunt u gevoeliger zijn voor opiaten. Dus sterker reageren op morfineachtige pijnstillers, heroïne en methadon.Terug naar boven 7 Zwangerschap en borstvoedingKan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?ZwangerschapGebruik dit middel NIET tijdens de zwangerschap. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Als u dit middel gebruikt en u denkt erover zwanger te worden, overleg dan met uw arts.BorstvoedingGebruik dit middel NIET als u borstvoeding geeft, of stop de borstvoeding. Het is niet bekend of het in de moedermelk komt en dan bijwerkingen bij het kind kan geven. Wilt u borstvoeding geven, overleg dan met uw arts of apotheker.Terug naar boven 8 StoppenKan ik zomaar met dit medicijn stoppen?Indien nodig, kunt u op elk moment in één keer met het gebruik van dit middel stoppen. Voor een goed effect is het echter belangrijk dit middel consequent te blijven innemen.Terug naar boven 9 Hoe te verkrijgenRecept nodig en welke toedieningsvormen?Naltrexon is sinds 1985 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar onder de merknamen Nalorex en ReVia en als het merkloze Naltrexon. Het is te verkrijgen in tabletten.Klik hier voor meer informatie over : Nalorex, ReVia, Naltrexon Interesting, indeed !!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 HAPPY BIRTHDAY SUUSJE!!!!!!!!! Kan geen slingers maken . Dus een van mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Ik zit nog 2,5 jaar in de wsnpen van de rechter mag ik na allerlei onderzoeken niet werkende sociale dienst is daar het ook mee eens maar mag ik 4 uur vrijwilligerswerk doentherapie, maakt het geen donder uit, als ik maar rustig aan doeen van de reclassering moet ik therapie volgen en pertinent niet eerder werken voordat mijn borderline is opgelost (of ik daar ooit van afkom).ach nog een jaartje reclassering, dan is er één probleem opgelost en dan over 2,5 jaar..........trekt iedereen zijn handen van me af!dan mag ik het weer alleen doenmaar tja,ja knikken is nooit mijn sterkste kant geweestga toch maar mijn huiswerk doenmisschien valt er nog heel wat te schoppenmoet potverdrie ook mijn emoties kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Ik krijg geen jeukvan mijWat kriebelt er zo?Dat weet ik welHel en verdoemenisHet is afgelopen metdie ellendeForget about it allVergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Wil,je hebt de bijsluiter toch niet voor mij gepubliceerd???ik weet het allang!!!tis inderdaad ook goed voor cocaine, heroine, morfinegelukkig werkt mijn wietje nog wel je krijgt wel een waarschuwingskaartje mee indien je een ongeluk krijgt ofzoietspijnstillers en narcose werkt niet zo goed hierdoormaar ach, hoe vaak wil je op de eerste hulp belanden?**oefff,het stukje zaadlozing en impotentie had ik overgeslagenniet op mij van toepassingen ach, mijn adhd/AD werkt ook op mijn libidoAls dat gevoel dan toch plat moet liggen, dan maar goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Dees proficiat lieverd. Je bent goed bezig meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Nou wil you are on a roll Mijn HA wil geen medicatie voorschrijven..wat ik niet zo supererg vind want uiteindelijk moet er ook wel eens een moment komen waar je ook de medicatie moet durven loslaten dan.Dus doen we het maar in één hap. Niet dat ik volledig gestopt ben hoor...maar dat weet iedereen natuurlijk al Go wil Go wil Go wil..je kan het best. Niet meer in huishalen als je vooropstelt als je toch besluit te drinken. Je mag drinken maar daar moet iets tegenoverstaan dan. Zo doe ik het dan toch en 9 keren op de tien lukt het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Me I'm hungry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 fleur,etenstijd?wat kunnen simpele oplossingen toch goed werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 21 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 nee hoor tas, maar voor de anderen, mits ik dit toch precies wel héééél interessant vind. Je wordt er blijkbaar niet doodziek van, maar alcohol smaakt smerig gewoon ?? Er is hoop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Nope...nog half uurtje wachten...dan maar ff tutteren op een halfouwbakken koekie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Desi,wat lekker!houdt er wel rekening mee dat tussen de intake en het daadwerkelijke starten een tijdje staat.maar het begin is er!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 nee het doet verder niets!maar tja Wil, de oplossing zit niet echt in een pilletjehet is een ondersteuning het daadwerkelijk willen en doen ligt toch aan jezelf!was het leven maar zo makkelijkwe neme een pil, en alles is opgelosthelaas!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Er zijn hier genoeg slikkers van allerlei medicijnen,hoe is het met jullie libido gesteld?vraag uiteraard niet naar privedingenook geen interesse in de aantallen van wel of niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 ja Bor???????is het te vroeg voor deze vraagstelling? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2010 Hahahahah Bor.Libido heeft niks geleden ondanks de hoge dosis AD wat ik erbij heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden