ekstertje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Dhendro:Zie het nu wel als een gevecht..Misschien moet ik ook bij trek meer in mezelf kijken...Natuurlijk pak ik die eerste niet voor niets...Maar de verslaving maakt ook dat die alcohol aan je trekt. Denk ook dat wanneer je iets niet van jezelf mag, datgene ook extra door je hoofd blijft zieken...Een verboden vrucht zogezegd. Daarom zou ik liever "gewoon" met alcohol omgaan, alleen kan ik dat niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ja , Borretje,veel trekmomenten ontstaan, bij mij althans,maae volgens adb ook, als momenten je doen denkenaan soortgelijke momenten waarop je wel dronk,je lichaam herinnert zich dat ahw.Ik zeg nooit nooit,ik hen nu afgesproken om tot 18 augustus niet te drinken,En tegen die tijd kies ik opnieuw.Ik vind wel dat jullie er creatief mee omgaan,PP en Fleur,ook een schouderklopje van mij.Voor mij zou dat niet mogelijk zijn,of iig moeilijker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Misschien moet ik je verhalen maar eens gaan opspeuren PP. Inderdaad leuk om met iemand te 'spreken' die bewust diezelfde keuze heeft gemaakt zonder elke keer over de schreef te hoeven gaan.Ben erg benieuwd naar je ervaringen en je evolutie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 PP en Fleurtje :ik ga ook voor minderen maar eerst wil ik een hele periode helemaal stoppen. Ook om patronen te doorbreken daarna bekijken of minderen nog wel aan de orde is.De therapie gaat me daarbij helpen. Ook het naar mezelf kijken zal aan de orde komen en uit het gesprek van gisteren bleek al dat ze hier heel hard mee aan de slag gaan. Eerst 5 weken orienterend en daarna wordt een persoonlijk plan opgemaakt. Ben blij dat ik de stap gezet heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Wil je het echt samenvatten? Zou leuk zijn! Kan het nu wel effe niet meer lezen want heb zodadelijk een overleg moment op het werk. Maar lees het zeker vanavond! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ekstertje, het is voor mij ook een tijd een gevecht geweest, vervelend, taai etc. Totdat ik wat leerde loslaten, het loskoppelen van de drank en de trek. Het is de verslaving die ze bij elkaar liet horen. Ik heb de eerste 5 maanden ofzo, veel gesnoept en las bijna elke nacht een boek om de trek te dempen. Toen ik het losliet; ik mag wel trek hebben maar ik ga niet drinken, mezelf niet meer op m'n donder gaf omdat ik trek had, toen werd het makkelijker; o daar is weer trek, nou ok, best; hee waarom eigenlijk trek er is toch niets aan de hand etc. Trek verplicht je niet om te gaan drinken, er is altijd keus. Wordt niet boos op je zelf bij trek, wat Kore zegt; benader jezelf en het leven liefdevol, niet als strafkamp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Bor: ik heb niet alles teruggelezen. Is het bij jou mis gegaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Bor, was ook niet bedoeld om je vrolijk te maken,maar wel alert, een gewaarschuwd mens telt voor twee!En Ekster,je kunt er ook voor kiezen, ipv het jezelf te verbieden,is niet zo streng he?En nu ga ik uitloggen, de zon in...dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Dag mensen ben ik weer.Over het algemeen gaat het goed moet alleen echt even wat van me afschrijven waardoor ik al een week knetter chagrijnig ben en niet weet wat ik hier mee aan moet.Een week geleden kwam een vriend van me langs om koffie te drinken, mijn kat nam een rare route over de vensterbank en toen zei die eikel: die kat is precies het tegenovergestelde van wat jij bent, hij neemt altijd de moeilijkste weg.Ik heb maar wat gegniffeld maar van binnen voel ik me eigenlijk gekwetst. Hij weet wat ik doormaak en is al een half jaar getuige van mijn depressies en pogingen met alcohol te stoppen. Die vent woont thuis, krijgt alles vergoed hoeft niets te regelen en hoeft alleen maar een beetje voor zijn uitgaan te werken. De rest gaat vanzelf. Ondertussen trekt hij ook nog een uitkering voor erbij ivm dsb faillisement. Is dit dan de manier waarop vrienden over mij denken? Ik voel me respectloos behandeld en als mensen zo over me denken kunnen ze mooi de moord stikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Heb je het s nachts gedaan zodat niemand er last van zou hebben? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 @borretje, klopt maar om die confrontatie aan te gaan was ik op dat moment niet aan toe. Verder kijk ik absoluut niet tegen hem op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 PP,Ik heb helaas {nog?} weinig zelfvertrouwen,ben ook niet standvastig.maar heb gelukkig wel zelfkennis,dus nee, beter van niet.Heb bovendien een ernstig zieke pc,dus daarom deze late reactie.Borretje, moed houden he?Dhendro Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 @borretje, ja tuurlijk zou ik dat willen. Maar op andere vlakken kijk ik juist weer op hem neer. Moet ik dat dan ook gaan uitspreken? Dat vind ik niet nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 En bij hem gaat het ook niet voor de wind, hij moet het hele proces van zelfstandig worden nog doormaken. Hij is lelijker en dommer maar verstandiger. Moet ik hem dat gaan voorleggen? Dat is toch niet iets waarop een vriendschap rust? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
baklap Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 @borretje, ja dat was ik ook van plan maar ik wilde het wel eerst laten berusten. Het kan ook een overtrokken reactie zijn geweest, en hij bedoelde het vast ook niet verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Marieke je onderschrift vind ik erg goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 goed zo Marieke:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik vind het te warm om te schrijven ...hoi Marieke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hermie Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Middag allen.Bor geniet van elkaar, je kereltje en jij:present:Mupke, te warm? Ik begin het nu pas lekker te vinden:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Oh, hoi ook Hermie. Ik zag je zomaar over het hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Wat me nu is overkomen......Je zou er een fles van opentrekken(doe ik niet hoor, geen zorgen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Hij was vanmiddag al gekomen, alles klopte, perfect hartstikke lekker. Goede klik en midden in het liefdesspel Ging hij even naar de wc en zei dat ie even zn sigaretten moest halen (uit de auto nam ik aan)En hij is niet meer teruggekomenDit is me nog nooit overkomenSnap er nix van, alles was goed en ik had mezelf goed verzorgd zeg maarIk zag er mooi uit, en het was echt heel fijnDus nu zit ik in de ratsMn vriendin gebeld, en lang met haar gesproken. Ongelooflijk zegSta echt perplexedGeen twijfel aan mezelf hoor, maar ik snap het gewoon niet. kan me niet voorstellen dat iemand zóiets doet als geintje. En ik heb toch wel een beetje mensenkennis..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Djiezzz woman, wat een rare kwast zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ja Mupke, ik heb em zojuist een pittige mail gestuurd. Verwacht nix meer natuurlijk (!) maar toch even mn ongerief flink uitgesproken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 25 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2010 Ik kan me echt niet voorstellen hoe ik zou reageren woman. Bizar dit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden