Spring naar bijdragen

14 juli 2010


Madelief

Aanbevolen berichten

Marieke, ik probeer het me ook niet teveel aan te trekken. Maar ik weet als ze eenmaal zo oud zijn als ik nu ben....ja dan leef ik misschien niet meer, dus dan kun je niks meer goedtrekken en uitleggen enzo. Misschien dat ze dan ooit nog eens aan mijn situatie (alleenstaande 200%werkende moeder) terugdenken. Ach, ik hoef ook geen medaille, maar een beetje begrip soms. En over mn alcohol-strijd...ja daar praat ik al helemaal niet met ze over. Echt niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 433
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
marieke44

Heb trouwens nu ik niet meer drink, veel meer last van boze buien...



BB; Dat herken ik Marieke. De emoties dan. Ik kreeg veel meer last van mn emoties en verdriet. Ik heb een therapeut gezocht en Goddank was het een goeie. Veel aan gehad in mn eerste jaar niet drinken.
Niet drinken is stap 1 maar hoe ga ik om met al die gevoelens en de dingen des levens nu mn verdoving er niet meer is.
Ik vind het de moeite waard dat ik dat pad gegaan ben. Therapie, de AA, medicatie, gesprekken op mn werk, pffffff, veel maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, dat mag:)


Wing, nou schiet ik meteen in een oplossing maar....kun je wel wat korter werken als het zo warm is bv. Dit is toch ook geen doen zo. En de nachten zijn ook vaak nog zo warm, minder goed slapen = meer en meer vermoeid raken.

Leuk is dat he, als je patronen leert herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het niet-drinken houdt voor mij in: NIET SLAPEN, NACHTEN RECHTOP IN MN BED...
Ongelooflijk moe zijn de volgende dag. Soms neem ik een homeopatisch middel....nou ECHT NIET.
Dan weer een halve slaaptablet....echt niet. Dan een hele slaaptablet!! Beter. Dan weer een biertje, of een wijntje. Mn nachtrusten....als dat nu eens gegarandeerd was!! Als. kind was ik al een slechte slaper, het is een crime!! En maar denken, denken, denken snachts om3 uur, 4 uur, 5 uur. Vreselijk.
DAT vind ik het moeilijkste van niet-drinken. Die nachten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
BamBam

Hannah, zoiets maar niet helemaal. Er 'moet' iemand zijn die de veiligheid waarborgt, zoiets.


Kinderen weten vaak veel, heel veel. En ook al zien ze papa als een held, vaak weten en voelen ze dat het niet altijd helemaal zo is. Maar om dat beeld los te laten kan erg beangstigend zijn. Snap je. En dus schelden ze op degene met wie ze zich het meest verbonden voelen.




Daarnaast, en dit klinkt een beetje tegenstrijdig realiseer ik me, onderschat niet hoeveel impact een drinkende ouder kan hebben op een kind. Dit is niet bedoeld om de moeders hier hun drankprobleem te verwijten maar het is wel zo.


Ik heb mijn moeder altijd op een voetstuk gezet, mijn vader was de zuiperd en de e*kel en degene die voor de onveiligheid zorgde. Maar het is natuurlijk niet alleen zijn fout en rol geweest. Maar goed, dat kon ik pas jaren later zien.




Dus als je, jij, een ander, drinkt doet dat iets met een kind. Maar goed, ik ben zelf geen moeder, wel dochter van. En zonder gekheid; als ik zie hoeveel impact mijn boze drankbuien hadden op mijn jongste hond.....dat is een heel gevoelig beest, dan zal de impact op kinderen ook groot kunnen zijn.



Sorry, maar herken hier zoveel in terug dat ik er bijna van moet huilen...
Sla dit even op BB...

Ga trouwens morgen ook even bellen naar de AA-Groepen in de buurt, geinspireerd door jouw verhalen en die van Niwi...
Ja, je hoort het goed !!! Ik vraag hulp, wat jij me al zo vaak hebt aangeraden...
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beate, slecht slapen is een crime. Mee eens en ik kon er behoorlijk wanhopig van worden.
Maar.....ik weet niet of je nu drinkt en/of steeds terugvalt of wat dan ook. Maar trek voor jezelf es een paar weken uit, nadat je niet meer drinkt. Oude patronen laten zich moeilijk doorbreken en dat vraag tijd. Ik sliep wel meteen in als ik had gedronken maar werd meestal tegen 05.00 uur wakker ofzo. Dus ja, daar werd ik ook moe van. Zorg voor een goed boek, een leuke film, ga iets doen maar blijf niet liggen piekeren. Sta na een half uurtje ofzo weer op, zet een kopje kruidenthee of iets.

Ga op tijd naar bed, zorg ervoor dat je voor die tijd niet teveel dingen doet die inspanning van je vragen zoals computeren, moeilijke telefoongesprekken, teveel koffie of eten vlak voor je gaat slapen.
Ga een wandelingetje maken voor je gaat slapen, ff lekker douchen, vijf minuten mediteren of gewoon ff stil zitten, zomaar wat ideeen.


Het aanpakken van een verslaving is hard werken mensen.

Ik kan niet ongestraft mn lijf jaren mishandelen en dan verwachten dat alles in een week of drie, vier weer ok is. Zo werkt het niet, echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een scheeltje. Dat is me vlgs mij nog niet eerder overkomen...tzal de warmte zijn.

Blondie, goed van je. Ik wens je een goeie AAgroep toe die aktief met de stappen werkt.

Ik zal mn eigen adviezen es gaan opvolgen en ga afsluiten. Bedankt allemaal en slaap wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond allemaal.
Inderdaad Beate, Marieke heeft gelijk. Zelf heb ik daar ook last mee gehad. Het is redelijk snel verdwenen. Heb in begin een volle slaappil genomen, nu nog een half. Ik ben van nature al geen te beste slaper, maar het is heel veel verbeterd sinds ik gestopt ben met alcohol.
Het komt allemaal weer goed. Klein beetje geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar wat je zegt wing, met die warmte. Ik slaap of ik werk, ik doe wel meer
maar dat neem ik niet meer op ofzo. Oftewel automatische piloot neigingen, overleven.
Niet zo prettig maar toch zien te doen, het gaat weer voorbij. Wat mij helpt; ergens een
rustpunt te zoeken; hoe kort dan ook, duik in zee, luisteren naar uiltje;
ff pauze, even terug naar binnen, want buiten, tja teveel soms B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hard werken inderdaad BamBam, maar meer dan de moeite waard...

De eerste dag na heftig alcoholgebruik was ik vaak ziek zwak en misselijk... en trillende benen en armen... Kon niet eens een kopje koffie drinken... rinkelderinkel... schaamte alom !!!
En dat slapen stelde ook niks voor, kon niet slapen, bleef maar denken dat ik die rotzooi nodig had om in slaap te komen...
En excuses bedenken dat een wijntje voor het slapen gaan beter was dan verslaafd raken aan de medicatie....
Right !!! Ontkenning van de alcoholverslaving:$ NIET DUS...

Dag 2 zonder gif... Voelde me al beter, al trilde ik nog op mn grondvesten, maar allah...
En wat nu ? Een zee van tijd, maar geen energie om ook maar ergens aan te beginnen...
En dan de gedachte ? Is dit het nu ?
Zou ik dan toch nog ? Eentje maar ? Kan geen kwaad toch, voel me al zo'n stuk sterker...
Right !!! NIET DUS...

Dag 4 zonder gif... Moeilijkheden bij dierbaren...
Pffff, hoe ga ik daarmee om ? Emoties te over, maar ze een plaats kunnen geven ???
Hoe deed ik dat ook alweer nuchter ?
Geen idee, paniek, meppen, smijten, boos worden, heel hard schreeuwen om niks...
Pffff, wat is dit vermoeiend !!! Toch maar effe een drankje om te relaxen ???
Right !!!NIET DUS...

Dag 4 zonder gif... Erger me aan alles om me heen, mn kids mn partner, de instanties... Mn ex, Mn familie die het allemaal beter weet... Grrrrrrrrrrrrrrr........ Inderdaad Emoties komen aan de oppervlakte... Maar wat moet en kan ik ermee ?
Heb ze altijd verdronken, zal ik dan...maar een ?
Right!!! NIET DUS...

Afijn nu dag 5 voor de boeg en ik blijf vechten !!!
Het is hard werken ja, maar als ik bedenk wat ik ervoor aan leven terugkrijg dan alleen in een roes te leven, dan ga ik voor een leven zonder...

Nog een hele weg te gaan, maar ik ga ervoor...
En met de hulp van dit forum en de AA waar ik morgen contact mee opneem gaat het zekers lukken...

Sorry voor deze uiteenzetting, maar moest het effe kwijt...
Zal het ook bij het pact draadje gaan neerzetten...

:sun: Blondie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marieke,
Is hij ooit in therapie geweest voor zn misbruikverleden ?
Ikzelf ook helaas slachtoffer en heb op mn 20e om hulp gevraagd, maar niet de juiste hulp gekregen dus weer weggedrukt...
Dat komt nu in alle hevigheid terug...
AJB, Zoek hulp ,maar betrek hem hier wel bij....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond.

Blondie: er gebeurt heel veel bij jou volgens mij.
Je bent iemand van de heftige emoties, herkenbaar voor mij. Maar nu ik ouder ben hoeft dat niet meer zo en kijk ik terug op... veel drukte die niet altijd nodig was.
Ik zou je soms willen afremmen..... HO of STOP roepen, maar je moet je eigen weg gaan. Ik ken je leefomgeving niet. Hoe ziet die er uit als je nuchter bent. Misschien is het wel niet erg leuk... eigenlijk. Maar even kreeg ik dat idee bij jouw laatste bericht. Het IS niet leuk en jij verzuipt er in letterlijk en figuurlijk.

Het doet me wel enorm goed te horen dat je verdere stappen wilt gaan ondernemen. Doe wat je moet doen.
Ik ben heel benieuwd hoe over enige tijd jouw nuchtere beeld zal zijn.
Blijf ons dat in elk geval vertellen!!

liefs xxx C.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Het lijkt mij belangrijk


in het kind voor alles de eigenheid te respecteren


en waar mogelijk te stimuleren.




Mocht je die boot gemist hebben,


dan konden het wel eens ettertjes eerste klas worden.




Dan kan men alsnog proberen contact te maken


met de eigenheid van het kind.




Uiteraard lukt dat alleen maar als men zelf contact kan maken


met zijn of haar eigenheid.


----

Zo mooi Wing.
Dit is wat ik altijd probeer in mijn werk met jeugd.
Piepjonge collega's zien dat niet, snappen het niet. Het vraagt uitleg.

Ik hamer altijd op eigenheid. Ik zie ook altijd stukjes eigenheid (ook vaak niet hoor).
Vergrootglas erop, zoeken naar. En dat versterken als het even kan.
"belief in yourself"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de indruk dat iedereen een beetje is uitgepraat? = goed.

Met het weer alarm is het gelukkig erg meegevallen.
Althans hier.
Vliegende dakkappelen... etc. hoorde ik. Ik schrok daarvan.
Nog iemand die daarover iets te melden heeft???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...