Spring naar bijdragen

14 juli 2010


Madelief

Aanbevolen berichten

nou, ik heb nog niks gelezen van vandaag, maar voorlopig zit ik er helemaal doorheen.
En dat vanwege mn volwassen kids he. Ze weten nog niets van het leven, helemaal niets!!! Ze denken dat je als moeder stom bent/achterlijk.een ouwe zeur... Verheerlijken hun vader!! (mn ex). Ik ben dan nog zo netjes om niet een boekje open t4e doen over deze man. Ik trek het boetekleed dus maar weer aan. Zoiets dus. Ik ben zo triest. Ze weten niet half hoe zwaar het is om je kids zonder vader en alimentatie groot te brengen. Ze hebben harde woorden tegen me uitgesproken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 433
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Drup: de tip van Wing heeft bij mij wel gewerkt hoor, zijn berichtje daarover heb ik als laatste ontvangen dus is het nu ok. Ook proberen?

Haha Wing, geweldig, heb het hele filmpje uitgekeken.
Wat zou de goeie man denken/voelen/zeggen?
Maar achjee Bach............pure hogere wiskunde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah 1, dan denk je toch: ik zal jullie eens vertellen hoe je vader was. Maar dat doe je dan weer niet, je hebt je fatsoen. Mijn god, wat heb ik gejankt in mn leven, om mn ex, mn kids en ook om mn huidige partner. Houdt het dan nooit op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt helaas bekend, Beate...

Ook ik hier zo'n ex die niks overheeft voor zn kids en die zijn nog jong !!! Ook continu mij in een kwaad daglicht stellen, echter ik weiger mezelf te verlagen tot zijn niveau !!!

Trek niet het boetekleed aan hoor zoals jij zegt, maar ik laat het... En zeg geen onovertogen woord ten nadele van mn ex...
Merk nu dat mn kids steeds vaker over hun vader klagen en mij vaker gelijk geven...
Niet dat ik dat wil hoor gelijk hebben, maar op een normale manier en met respect voor elkaars overtuigingen met elkaar omgaan dat is toch wel het minste wat je van elkaar kan verwachten

Afijn, kan me wel voorstellen dat jij je er vervelend bij voelt, maar verlaag je ajb niet tot zijn niveau...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dankjewel jullie, mn kids zijn al meer dan 10 jaar het huis uit. Omdat ik ziek werd destijds, hebben ze meer met dr vader opgetrokken. Ja, een zieke moeder is nooit gezellig. Als ze zelf nu eens "ziek" zijn, zeggen ze: dat heb ik van jou!! bedankt!!!

Nou ja, ik zit te klagen, vele moeders begrijpen mij gelukkig. Het lijkt alsof je als moeder verantwoordelijk bent voor al hun tegenslagen in hun jonge leventje. Altijd hoor ik: dat heb ik van jou!! Als een verwijt. Natuurlijk heeft dat kind het van mij! Ik ben de moeder! Positieve dingen schrijven ze echter aan hun vader toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, wat een kind niet meegekregen heeft kan hij ook niet doen of in zich hebben.
Ik weet hoe moeilijk je sommige zaken vindt maar...
Is je zoon ook niet een product van jullie opvoeding?
En ik draag je geen kwaad hart toe Marieke maar toe... Jij bent al jaren aan de drank. Hij ziet je worsteling maar ziet ook dat je het niet vol kunt houden. Hij ziet het verdriet, de spijt en voelt zich daar wellicht machteloos in. Net zoals jij je vaak machteloos voelt. Hij ziet dat jullie in een huwelijk zitten waar jij in ieder geval al jaren niet meer echt gelukkig bent. En dat je misschien wel weg wilt maar het niet doet/durft/wilt. Hij ziet een vader die ook niet veel actie onderneemt, zoals jij dat soms schrijft.
Wat moet zo'n kind dan?

Hij ziet dat jij veel moppert op anderen maar ziet ook dat jij niet in staat bent de regie van je leven in eigen handen te nemen, voor zover we daar als mensen regie over kunnen voeren.

Ik heb gemerkt dat zaken pas veranderen als IK verander. Als IK begin met mezelf. Ik verwacht en verwachtte altijd veel teveel van anderen. Ik heb geen controle over anderen, die kan ik niet sturen. Hoe graag ik dat soms ook wil. Voor alles begint het met MIJ en MIJ alleen.

Marieke, ik wens je kalmte, moed en wijsheid.
Je hebt een tijd gehad dat je veel meer de controle over je leven in handen had Marieke. Dat wens ik je weer toe meid. Take care.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt niet fijn Beate. Ik wens voor je dat het anders wordt, some day.


Soms kunnen kinderen ook niet anders. Ze 'moeten' zich ergens tegenaf zetten. Dat doen ze het meest bij de persoon bij wie ze zich het veiligste voelen, gek genoeg misschien maar ook weer logisch. Ze voelen dat jullie niet los laten. Dat is belangrijk voor een kind, hoe oud en jong ze ook mogen zijn.

Schrale troost wellicht maar ja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik ga mn tranen maar weer eens drogen. Maar ze zijn ongelooflijk hard tegen mij. Soms denk ik: en NU ga ik alles vertellen over jullie "lieve" vader!! Dan zul je wel anders piepen.
Toch doe ik het niet. Ze leven in een droomwereld, laat ze maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K..dagen horen erbij Wing. Zo is het nu eenmaal. Als je je kunt bedenken dat het ook weer anders wordt vind ik ze wat makkelijker te dragen.

Huwelijkse staat is fijn. Het gevoel van zeker weten, wat er voor die tijd al was, is er nog steeds. Het is geluk te voelen wat ik voel. Dat is fijn. Het was een prachtig feest. Jammer dat het zo snel voorbij was.
Moest vandaag wel thuis blijven. Mn vrouw had ff genoeg BB aan haar hoofd gehad. Nou vraag ik je:o

Hahaha, heerlijk dat we zo eerlijk naar elkaar kunnen zijn.

Voor de rest ok. Moe van alle beslommeringen, mn werk, hoofdpijn en de warmte. Doe rustig aan. Ik begin langzaam te accepteren dat dit rustige tempo goed voor me is. Lukt ook nog vaak niet maar ik ben lerende en dat is goed. Vandaag op de tuin geweest en lekker niets gedaan. Veuls te warm. Paar x met de hondjes gewandeld, gelezen, tukje in de hangmat, patatje gegeten en nu weer thuis. Straks ff lekker douchen en dan mn mandje in. Het koelt alweer lekker af. Heerlijk.

Was er een aanleiding voor de K dag of zomaar? En buiten dat, hoe vaar je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee Hannah, mn ex speelt altijd "mooie weer". Dat is wel zo geriefelijk voor de kinderen.
Ach, het ergste is dat hij tegenover de kids doet alsof hij nog VRESELIJK veel van mij houdt, en hoe VRESELIJK jammer het was dat ik destijds de scheiding aanvroeg. Dat soort spelletjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, zoiets maar niet helemaal. Er 'moet' iemand zijn die de veiligheid waarborgt, zoiets.
Kinderen weten vaak veel, heel veel. En ook al zien ze papa als een held, vaak weten en voelen ze dat het niet altijd helemaal zo is. Maar om dat beeld los te laten kan erg beangstigend zijn. Snap je. En dus schelden ze op degene met wie ze zich het meest verbonden voelen.

Daarnaast, en dit klinkt een beetje tegenstrijdig realiseer ik me, onderschat niet hoeveel impact een drinkende ouder kan hebben op een kind. Dit is niet bedoeld om de moeders hier hun drankprobleem te verwijten maar het is wel zo.
Ik heb mijn moeder altijd op een voetstuk gezet, mijn vader was de zuiperd en de e*kel en degene die voor de onveiligheid zorgde. Maar het is natuurlijk niet alleen zijn fout en rol geweest. Maar goed, dat kon ik pas jaren later zien.

Dus als je, jij, een ander, drinkt doet dat iets met een kind. Maar goed, ik ben zelf geen moeder, wel dochter van. En zonder gekheid; als ik zie hoeveel impact mijn boze drankbuien hadden op mijn jongste hond.....dat is een heel gevoelig beest, dan zal de impact op kinderen ook groot kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, dit is nou een reaktie die ik bedoel. Je betrekt het meteen negatief op jezelf. In plaats van goed te lezen, het es ff in je om te laten gaan en te voelen waar een kern van waarheid in zou kunnen zitten en waar niet.

En nee, ik geef je niet de schuld. Van schuld geven wordt het niet beter. Ik zeg alleen dat als een kind iets niet geleerd heeft hoe kun je dan verwachten dat hij of zij wel ergens naar kan handelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He verdikke Beate was blij wat van je te lezen maar dit is niet best meid.

Sjonge ik had altijd zo graag kinderen gehad maar vraag me hier vaak af wat me gespaard is gebleven.

Begin echt te geloven dat buurmans gras altijd groener is.

Huppeldetut moet uit en ik erg vroeg naar de tandarts. Blijf er bang voor maar zoals altijd red ik het wel (extra inleggertje hahaha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, grenzen aangeven is belangrijk, en idd, zeker bij pubers. Als ze je willens en wetens kwetsen met dingen die ze zeggen mag je ze daar op aanspreken.
Wat moeilijk blijft is als ze de andere ouder op blijven hemelen terwijl jij weet dat het vaak toch anders in elkaar steekt. Jij wilt soms ook waardering en een aai over je bol en iemand die zegt dat je zo goed je best doet.
Ik zie die worsteling bij mn zus, het is moeilijk, pijnlijk en verdrietig. En soms is het zoals het is en is er even geen oplossing. En om daar dan in te berusten lijkt me soms een haast onmogelijke opgave.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Hannah1

Dus eigenlijk moet ik blij zijn dat ze zich afzet tegen mij.




Daar mag alles namelijk.


Home alone...





BB says: Tja Hannah, leg je puber maar es uit dat alles mogen uit gemakzucht en verantwoordelijkheid nemen voor de opvoeding van je kinderen niet hetzelfde is...haast niet te doen.

Probeer ook een beetje vertrouwen te hebben in je kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...