Spring naar bijdragen

vrijdag 16 julie


Madelief

Aanbevolen berichten

nee eks dat is niet erg dat je dat denkt. ook ik denk wel eens waarom is paps gegaan en niet mams ik wou dat ik het kon omruilen. maar als hij zelf geen contact wil wordt het heel erg moeilijk. ik denk dat ik het nog een keer zou proberen, dan weet ik waar ik aan toe ben. wil hij geen contact dan voorgoed afscheid nemen. maar ja ik sta niet in jou schoenen en weet natuurlijk niet hoe jullie relatie vroeger was. en ik ken jou vader niet. ik wens je heel veel sterkte vandaag en hoop dat je zo wat vrolijker wordt.
EN % HELPT NIET DAT WEET JE :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 417
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mijn vader kreeg kritiek van de familie vanwege de manier waarop hij met zijn kinderen omging. Daarom heeft hij ervoor gekozen om het contact te verbreken. Toen hij wilde trouwen en tegen zijn broer zei dat hij dat niet tegen ons mocht vertellen, klapte ook dat contact. Na het huwelijk is mijn oom schoorvoetend komen vertellen dat mijn vader was hertrouwd. Hij was gevraagd als getuige maar heeft vanwege ons hiervoor bedankt. Dat neemt mijn vader hem erg kwalijk.Het ligt allemaal gecompliseerd Borretje...Hoorde ook later dat mijn vader ons de schuld geeft dat hij met niemand contact heeft.
Snap nog steeds niet waarom mijn vader voor de kerk en in vol ornaat heeft willen hertrouwen zonder ons ervan in kennis te willen stellen. De foto's kwam ik later tegen op internet....auw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oom is het komen vertellen. Had de trouwkaart bij zich en was er erg verdrietig onder. De foto's ervan vond ik op haar Hyves account. Mijn vader heeft het contact kort voor het trouwen opgezegd met mij. Het contact tussen mijn broer en hem had hij 2 weken eerder al verbroken. Tegen mij zei hij dat hij rust wilde. Zijn vrouw heb ik 2 keer gezien. Volgens haar accepteerde ik haar niet.
Toen mijn broer probeerde om het contact te herstellen heb ik mijn vader een mail gestuurd waarin ik dit prille contact tussen hen beide toejuigde, maar heb ook aangegeven dat het bij mij tijd nodig heeft om weer vertrouwen in hem te krijgen. Heb op die mail nooit antwoord gekregen. Tegen mijn broer mailde hij dat ik geen contact meer wilde en hij nu dus ook niet meer met mij. En dat was dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Laat ik ook eens vroeg beginnen ;)

M'n vader is al 12 jaar dood maar ik mis hem nog steeds. Dat, terwijl we vaak jaren geen contact hadden. Nu ik ouder en toch wijzer ben zie ik het allemaal wat anders. Met m'n moeder had ik niets. Dat wilde ze ook niet. Ze was jaloers op de band die ik met m'n vader had.

Soms is de dood van je ouders ook een bevrijding maar dat lees ik hier verder van niemand (nog).
Familieruzies, praat me er niet van. Ik weet dat ze er waren en dat ik daar de schuld van kreeg maar ik was er zelf nooit bij hahaha.

Ekster, mis je je vader of het contact zoals het ooit was toen je moeder nog leefde? Je ziet wel vaker dat gezinnen uitelkaar vallen als moeder als eerste overlijdt :(

Heb Lenette voor een deel gezien en vond de muziek zo mooi dus aan het googelen geslagen. Is uit de film 'Heaven can wait' "Memoria" van Dominique Corbiau.
http://www.dominiquecorbiau.be/medias.html


Edith vind steeds betere link ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Borretje...

Soms denk ik wel eens: kinderachtig gedoe allemaal! Ik ben volwassen en ik ga er "gewoon" langs. Maar zo simpel werkt het niet meer. Ik wil terug wat er ooit was en dat gebeurd niet. Dus dan denk ik: ik ga mezelf er teveel mee kwetsen. Ik ga mijn neus stoten en dat wil ik niet meer. Ik voel me zo beschadigd door het gedrag van mijn vader...
Geen contact is dan misschien beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me in de steek gelaten door mijn vader. Dan denk ik: zou ik mijn kinderen in de steek kunnen laten? Ik ben dan wel volwassen, maar ben ook nog steeds kind van...
Ik denk dat dat me meer steekt dan het missen als persoon.
Ik voel me miskend als persoon, als kind.

Dat maakt me verdrietig en boos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ekster: Heb me ook heel vak in de steek gelaten gevoeld door mijn vader. Einde van het 'liedje' was dat ik hém in de steek heb gelaten toen hij stervende was. Daar heb ik altijd nog spijt van en dat zal zo blijven. Daar moet ik mee leven.

Ik weet niet wat voor jou het beste is, dat weet je alleen zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen fransje.

Ik heb ook geweldig genoten van Lennette van Dongen.
Heerlijk grof wijf met ballen.
maar idd ook een traan gelaten, wat een prachtige afsluiting.
Theater maken als therapie.
Geweldig vind ik dat.

Ekstertje,
wat een nare situatie vind ik dat voor je.
Echt verschrikkelijk, heb je als kind twee wortels, waarvan er 1 dood is
en waarvan de ander ontkent dat hij jou wortel is.
Het lijkt er een beetje op dat jou vader niet goed met zn emoties om kan gaan
en dus maar de makkelijkste weg kiest.
Neemt niet weg dat jij op zn tijd het er heel moeilijk mee kan hebben.
Ik zou zeggen, probeer het volgende keer aan te geven dat je getriggert wordt
door deze gedachtes aan je vader, want echt hoor geen 1000 liter likeur helpt dit gevoel
van jou te veranderen, behalve dan heel ff tijdelijk, maar je ziet het gevoel zit er nog.
Lijkt je dat wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgu luitjes.
Lekker bakkie koffie, en eerst even bijgelezen.
Weer hele serieuze gesprekken op de vroege morgen hoor.
Mijn vader overleed toen wij nog jong waren , ik was een puber.
Hij had het altijd heel druk , weinig tijd voor ons, maar we hadden een heel sterke band.
Ik heb hem erg gemist, maar heb (zoals hij me had geleerd) gewoon de draad opgepakt.
Mijn moeder is een jaar of twee overleden.
Liep tegen de negentig.
Haar leven was echt voltooid.
Had een schitterend leven gehad, wel miste ze pa nog elke dag.
De laatste maanden was ze nog maar een schaduw van de vrouw die ze ooit was.
Toen zij , toch nog heel plotseling overleed kwam dat eigenlijk als een bevrijding.
De laatste uren was zijn niet meer in staat te praten, ik moest van ver weg komen, volgens broers was ze heel onrustig tot ik binnenkwam, vanaf dat moment was ze heel rustig alsof ze had gewacht.
We hebben haar verteld dat het goed was en dat ze naar pa mocht, dat hij wachtte.
Binnen een paar minuten was het toen voorbij.
Ik heb die laatste maanden als vreselijk ervaren voor haar.
Vandaar dat ik alleen maar opgelucht was toen ze overleed.
En sindsdien is dat gevoel gebleven, tuurlijk mis ik haar.
Maar het is goed zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet trouwens zeggen dat ik nu voor het eerst met een brok in mijn keel zat.. en er een traantje biggelde.

LIjkt me zo vreselijk als je vader nog leeft en je geen contact meer hebt.
Misschien inderdaad een keer proberen face to face een rustige ontmoeting samen.... proberen uit te leggen dat je hem mist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaaaaren geleden Tas, ergens in de oertijd dus, dacht ik bij sommige mensen 'wow, wat gaan die gemakkelijk, alles zit ze ook altijd mee' .... nou, in de loop van de jaren ben ik er wel achter gekomen dat inderdaad ieder huisje zijn kruisje heeft hoor.
Bij sommigen staat het levensgroot in de schijnwerpers op het dak ( en is het soms maar een klein rotkruisje) en bij anderen zit er een giga kruis goed verstopt in de kelder....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...