Spring naar bijdragen

Woensdag 21 juli 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 491
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ook.
Zit zo tussen alles door ook nog even over je meiske te denken ivm die therapie.
Ze liet het woord er zomaar uitvallen zei je.
Misschien niets anders dan EEN manier om te zeggen dat ze haar eigen schrik ook niet begreep.
Ik kan van hieruit niet zien of het inderdaad raadzaam zou zijn haar therapie te laten geven.
Als vriendin weer weg is eens goed met haar praten over haar gevoelens naar haar vader, en met haar praten over het hoe en waarom haar vader zo doet,
Uitleggen wat de alcolhol met hem heeft gedaan, dat hij vroeger niet zo was.
ik heb ergens het idee dat jullie samen al een heel eind kunnen komen om haar angst de baas te worden hoor.
Maar... ik zit een paar honderd kilometer verderop.... hier op het forum kunnnen wij geen van allen zeggen of het wel of niet nodig is.
Ik denk dat jij de enige bent die dat kan: jij maakt haar dag in dag uit mee.
Jij kunt bepalen of haar angst dusdanige vormen aanneemt dat professionele hulp nodig is.

Pfffffffffffffffff , hoofd begint wakker te worden, nou de rest nog.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of ze het echt zou willen jane..
Ze is twaalf en wil haar daar ook zelf een keuze in laten maken. Wil het haar wel eens voorleggen..
Het is ook moeilijk in te schatten.

En weet niet goed hoe ik het moet overbrengen hier maar misschien ben ik ook ergens bang dat daaruit blijkt dat ik het niet goed doe met haar. Niet dat dat me zou tegenhouden, echt niet..
Nee ik weet dat ik het niet altijd goed doe met haar maar het te horen zou me breken..zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat inderdaad om het feit dat ze zelf niet goed weet waarom ze bang is.
Heb het er met haar al héél lang over gehad. Denk dat ze zich ook schuldig voelt naar mij toe..kan wel lastig worden op haar als ze als een angstig kippetje wegloopt omdat ze haar vader ergens ziet. Ik begrijpt het tot op een hoogte wel maar soms heb ik er ook genoeg van.
Maar soms wordt over de braderij lopen een lelijk iets. Wat prettig moet zijn is niet omdat ze dan altijd op haar hoede is. En dan stopt ook soms het begrip van mijn kant en heb ik zoiets van. Komaan meid! Genoeg nu..als we hem zien gaan we gewoon weg. Loop nu al niet te panikeren.
Het was nooit eerder zo toen ze klein was. Heb ook nooit kwaad gesproken over hem. Ze vind het ook héél erg voor hem, maar ze vindt hem in eerste instantie gewoon eng. Daar komt het op neer denk ik...Ze vindt hem eng.
Weet wel ongeveer waar het keerpunt was..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur het kan iets heel simpels zijn dat hij haar heeft gezegd
toen hij dronken was. Niets boos misschien, maar onduidelijk,
eng, jankerig. Kinderen willen duidelijk zien wie de ouder is en wie het kind.
En iedereen weet hoe kinderachtig iemand kan worden die teveel gedronken heeft.
Het klopt wel dat je hier je eigen angst tegenkomt van hoe zit het nou met mij dan?
En dat is wel eng, maar kan je ook helpen op jouw pad met de drank. Jij komt hier ook
niet voor niks. Mijn dochter is nu 14 en ik ben hier gekomen n.a.v. een ruzie met haar toen ze
13 was. ik had toen vóór het eten al gedronken en deed dat nooit. Mooi vergeten te koken dus.
Het leek een ruzie van niks, maar haar veiligheid was ook ff weg en na het prutje ging ze mooi
bij een vriendin slapen en ik naar de appie voor meer bier. Ik wist dat ik een grens had overschreden en zij was op de leeftijd dat ze met vrienden steeds vaker met drank in aanraking kwam.
De volgende dag heb ik dit forum ontdekt en me aangemeld bij ADB. 4 aug. dus. Half november kwam
dochter dronken thuis van een feest. Ik was zo blij dat ik haar nuchter op kon vangen, er voor haar kon zijn, niet boos werd, maar wel duidelijke maatregelen kon nemen, en zelf voortaan het goed voorbeeld kon geven. De jouwe gaat ook snel puberen en met drank ben je zelf ongeduldiger dan ze verdient.
Kinderen zijn ook een kans om van te leren Fleur, en ze neemt me sinds die datum steeds vaker in vertrouwen, ik kan voelen dat ze meer vertrouwt en dat is een van de grootste kado's sindsdien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag te doen:
enkele tuintegels leggen
schuurdeur schuren
wachten op leverancier van nieuw 2zitsbankje
niet te veel aan de knoop in de keel denken
tuinfeest voorbereiden zoon S.(17 jaar)
M. extra verwennen want die is jarig (53)
brief schrijven verz. maatsch. snorfiets die niet willen uitkeren

Genoeg te doen dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo dames..

Fleur, het gaat goed las ik
mooi zo..
Harig? Scheer me laatste tijd alleen
als het echt moet. Boel is nog gevoelloos
en dat scheert heel onprettig.
Dus ben idd wat hariger dan anders.

Jane
ja dat kan ook
doe ik ook
zodra dat kan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor?
Ben je niet bang dat je een enorme kans laat laat lopen dan?
Maar ..... voel je niet geroepen om het uit te leggen hoor, de enigen aan wie je het echt uit MOET leggen zijn je gezin en jezelf... als jullie het erover eens zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Yvonne
Alf, doe dat ding nou het eerst, blijft anders als een molensteen om je bevallige nekkie hangen hoor....


Nee hoor, heb al genoeg aan mn nekkie
was het eigenlijk al vergeten, die kraan
en buitenwerk gaat nu echt voor
want droog weer....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...