bolletje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Nee hoor Saar, ik niet maar ik ben grondkabel aan het leggen dus af en toe kom ik ff om het hoekie kijken. Bovendien gaat mijn verbinding erug t........r...........a..............a..............g. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Ha Bol! Grondkabel voor verlichting bij de vijver of zoiets?Je hebt er in elk geval goed weer bij, tis nu niet meer zo warm, lekker.Gistermorgen heb ik weer een deel van de voortuin gedaan, niet dat die zo groot is maar vorige bewoners hadden er jaren geleden TIG zakken houtsschors op gegooid, nu niet meer goed en ongelijk verdeeld dus ben ik dat stukje bij beetje aan het verwijderen, mijn hemel wat een hoeveelheid komt daar uit pffffff heb er nu al 2x een groenbak mee gevuld.Kga es ff strijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Oké Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 @saraIk sluit niet uit dat ik nog ooit een keer een biertje zal drinken.Het gaat er vooral om op welke manier...Roken ben ik wel helemaal klaar mee trouwens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Allo allo! Kore, Woman, Moontje (ken ik je ergens van nog?), Valentine (!)en Wijfielunch voorbij of hebben jullie iets lekkers voor me bewaard Nee hoor, geintje, ik doe niet aan lunch, jaja wéét ik heeeeeel ongezond :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Voel me niet zo goedTeveel hooi op mn vorkVandaag een verjaardag van een dierbare en vanavond dansen in AmsterdamMorgen voorbereidingen voor zaterdag, krijg ik vandaag een smsje, herrinnering, morgen 13.00 een afspraak bij de uithuilpsych. huh ???Nooit wat gehoord, met niemand gebeld of gsproken ... Nou ja straks maar bellen dan want dat gaat morgen dus niet gebeuren zo vlak voor mn feestje een beerput opentrekken. oooooh ik voel nu al dat het allemaal teveel is. Nou ja, volgende week een korte fijne vakantie in het vooruitzicht. En gelukkig hoef ik niet mn huis daarvoor op te ruimen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Frans: hoeft ook niet immers? Ik zeg ook nooit meer nooit trouwens, heb al te vaak ondervonden dat ik dan bedrogen uitkom. Bij mij is het overigens niet gelukt om het bij 1 te houden zoals je begrijpt, maar wie weet..........ooit? Geen idee. Wel knap dat je een definitieve streep onder het roken zet. Zou ik ook moeten doen maar ik kan geen 2 tegelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Borrie:heart:Saar ik ben kabel aan het leggen voor de pomp voor mijn vijver dadelijk. Ja en verder moet ik een kraan verleggen AAAAAALLLLLLFFFFFFF:sun: Dan kan ik dadelijk met grondwater mijn terras afspuiten.Hé maar die houtsneppers verteren toch? Kun je dat niet in de grond spaaien?Frans, de tijd zal leren joh. De een komt er achter dat drinken niet meer kan, NOOIT meer. Een ander kan wel soc. drinken, wie zal het zeggen. Ikzelf dacht toen ik in het begin hier kwam, ik wil nog niet stoppen met drinken maar voorlopig drink ik niet. Ik slik Refusal, jou misschien wel bekend. Nu ik wat langer op het forum ben, en ik zie wat drank allemaal teweeg kan brengen, hoeft alcohol voor mij niet meer. Maar niets is zo wispelturig als het gevoel van de mens.Voorlopig hoor jij bij de kanjers hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Euh Bolletje, ik heb de alcoholist die sociaal kan drinken nog niet ontmoet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Slow down, woman Bel die afspraak af en zak ff onderuit om rustig je planning te overzien.Je hebt t ook wel druk, dat klopt. Wat geeft de paniek?Heb je hulp bij je voorbereidingen voor zaterdag?Helpt de gedachte aan krullemans? Kun je met hem bellen of sms-en ofzo?Keep it cool, meid, komt goed, nu ff time-out! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Goeie middag die Woman. Nou hier zitten toch ook mensen die minderen? Die het wel bij een of twee glaasjes kunnen houden? En dat is toch soc. drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Frans, ik wil je toch nog even met klem adviseren om 1 verslaving tegelijk aan te pakken. En ik wil je ook met klem feliciteren dat het je gelukt is gisteravond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 FF zomaar een vraagje n.a.v. Woman " ooit een alcoholist gezien die sociaal kan drinken?":eigenlijk vind ik het maar raar dat alcoholverslaving pakweg een halve eeuw (begon bij mij pas rond 50) niet aanwezig kan zijn (of was het er dan latent?) en je daarna (als je voor de bijl bent gegaan) nooit meer terug kunt naar de situatie daarvoor? Is dat zo? Zo ja: hoe komt dat dan?Vraag ik mij zomaar af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 @womandank je wel! Ik zie wel waar het schip strandt. Ben nu supergemotiveerd. Heb in het themagedeelte ook een topic aangemaakt waar ik verslag blijf doen van mijn vorderingen en gebeurtenissen Dat zal voor mij wellicht ook (samen met jullie schatten) een enorme steun zijn...De eerste stap is al gezet doordat ik het beschamende verhaal van dinsdag op woensdag open en bloot in dat topic heb gezet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Wie dan, Bolletje ??? En dan heb ik het over the long run....Ja Sara, je hebt gelijk, nee voorbereidingen doe ik zelf. Ik wil altijd alles zelluf doen. Kan moeilijk dingen uit handen geven. Contole freak. Slaat nergens op, i know. Voor 12 mensen buffet maken. Echt te gek hoor, doe het graag en met veel liefde. maar dan moeten er geen rare dingen tussendoor gebeuren. Ik proef ergens een groen pilletje. mezelf aangeleerd als er maar een ietsjepietsje van drankgedachte in de verte aan komt sluipen, de kop in drukken met een groen pilletje. Vanavond maar even doen dan. Niet vergeten ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 ok quote: Originally posted by: pietjeparelWoman, Ik blijf er eindeloos (hoewel???) op hameren. Dit is geen forum voor alcoholisten alleen maar voor alle mensen die een alcoholafhankelijkheid ervaren en die daarmee aan de slag willen op welke manier dan ook. Ik drink verantwoord maar was een poos geleden echt wel afhankelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Saar, misschien is er toch een verschil tussen probleemdrinkers en acoholisten. Als het probleem van probleemdrinkers weg is, misschien kunnen die dansoc. drinken. Ik denk dat een echte alcoholist dat niet kan. Misschien mist die toch een stofje in de hersenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Inderdaad Woman, ik doelde dus ook op Pietje P. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Bolletje ik wil niet zeuren hoor, maar PP noemt zichzelf een alcoholafhankelijke en geen alcoholist .....you snap ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 BrainwashIk hoef nietste bewijzen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frans Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Vanavond ben ik net als gisteren bezig met het opschonen van mijn laptop.. En ik heb nog wat filmpjes liggen die ik wil zien (shrek 4, Unthinkable o.a.).. Dus dat gaat wel goedkomen..En zonder geld kom ik niet ver Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Heb al strijkend ook al enkele mogelijkheden de revue laten passeren (daarom vind ik strijken zo fijn: lekker denken!). Kan alleen voor mezelf spreken: ben mijn hele leven wel erg verslavingsgevoelig geweest en aan de zotste dingen verslaafd geweest van zeer onschuldig tot ronduit gevaarlijk (laxeermiddelenmisbruik waardoor ik bijna mijn darmen verloor).Misschien zit daar ook een factor: de verslavingsgevoeligheid?Maar, sociaal drinken heet denk ik niet voor niets SOCIAAL drinken, d.w.z. het drinken van alcohol in gezelschap. Voor mij gaat dat in elk geval helemaal op; ik kon (kan?) ingezelschap van familie/vrienden heel goed een glaasje meedrinken maar thuis, alleen...............noway! dan gaat de hele fles leeg!Had die ervaring in mei nog toen ik notabene nog niet weer hier was gekomen en thuis nog volop dronk; ben toen 5 dagen bij familie geweest en NIET gedronken, rarara.............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Herkenbaar Sara, maar zou dat dan toch niet die sociale controle zijn die je dan ervaart...???Woman : Kan me voorstellen dat je een beetje overloopt... Wat een druk leventje zeg !!!Zou zeggen : Pas op de plaats en rust !!! Fijn genieten van de leuke dingen nu zoals je party en vakantie !!! .................Kanjers, ik ga hier weer even wat doen...Kids gaan morgen voor 3 weken naar hun vader toe... Bah, wat zal ik ze gaan missen zeg !!!Laters................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Maar mocht het je nou helpenom jezelf het stempel alcoholistmee te geven om je doel te bereikenDan moet je dat gewoon doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 Zo, ben uitgestreken (hahaha letterlijk dan want mijn rimpels krijg je met geen mogelijkheid meer weg !) ga zo met de honden wandelen, lekker relaxen nu met dit weer en de honden hebben het ook weer makkelijker.Iedereen een goede middag gewenst!Good goan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden