Rachel Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Sterkte blondie! Zit net de dagdraad te lezen en begrijp inmiddels dat je het even hebt gehad. Wonderlijk genoeg heb je tussendoor ook nog gereageerd op mijn 'ff voorstellen'. Dankjewel hiervoor. Maar soms mag en moet je echt even lekker alleen aan jezelf denken. En dat is niet egoistisch ofzo. Dat beschermt jezelf ook soms om niet over te lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Bor, Er is ook nog zoiets als een gewone telefoon ? Of bijt die ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Thnx Rachel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Zo ff vertellen hoe het bezoek aan Jos was. Moeilijk:angry: Ik kwam binnen en kreeg meteen te horen dat hij vreselijk depri was. Daarna werden het verwijten, over en weer, en daarna werd het geklaag. Ook begon hij over de erfenis. Ik heb daar geen recht op omdat ik nooit voor hem iets doe. Ik vroeg hem of hij wilde kijken naar de afgelopen 10 jaar maar hij is er van overtuigd dat hij gelijk heeft.Ik heb hem gevraagd waarom iedereen zegt dat ik hem moet laten vallen, zelf z'n eigen kinderen, waarop hij zei "die weten ook allemaal niet hoe erg het met me is." Goed nu zit ik echt niet op zijn geld te wachten, en heb er heel lang over gedaan om te geloven dat ik het wel verdien, maar de rede waarom, heeft me weer ontzettend in mijn ziel geraakt. Wat is het toch een #$%$%$Grrrr.Ik bemerkte bij mezelf dat ik tijdens de rotte momenten dacht "Ha fijn dadelijk weer thuis, en jippie, vanavond weer een mooie film". Toch weer een soort vluchten uit de situatie.Ook ben ik op het verwijt van hem terug gekomen. Heel voorzichtig maar heb hem wel gezegd dat het me pijn deed. Hij kon zich daar niets bij voorstellen.Maakt niet uit maar ik heb het wel durven zeggen, iets wat ik vroeger niet deed. Zo nu gaat deze dame zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Nu dan Bor, wat houdt hem dan nu tegen...Afijn, je hebt ook wel gelijk dat ik alleen mezelf heb met mn boosheid nu...Kan er nu toch even niks mee... Mezelf dan maar voorbereiden op een heftige discussie vanavond als ie thuiskomt...Nu effe tijd voor Jimi, ga effe knuffelen...Hij is zo zielig nu !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Bol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Bol, heb je ook gevraagd naar waarom hij vind dat jij niks voor hem doet ? Niet alleen naar de effecten die het op jou heeft, maar puur basic "Waarom" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Zo, en nu effe tijd voor MIJ !!! En Jimi !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 4 op een rij !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rachel Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Blondie, Ik pik er één dingetje tussenuit: Als je een sterke vrouw bent met veel doorzettingsvermogen dan krijg je van je omgeving een reactie daarop. Je 'krijgt' wat je aankunt. Heb mijn partner weleens gemeld dat ik niet van steen ben ofzo, ondertussen met mijn knokkels slaand op de betonnen muur. Ik krijg ook veel, maar geef hem dat niet te kennen. Totdat ik niet meer kan. En heb vervolgens mijn emoties niet in de hand. Sinds kort ga ik schreewend naar boven. Dat lijkt allemaal overdreven, maar op dat moment flip ik echt. Gewoon omdat mijn emmertje overvol is geraakt. Sinds een half jaar ga ik naar een maatschappelijk werktster om 'grip' te krijgen op mijn leven. Alcohol wordt wel besproken, maar is niet de hoofdmoot. Die is dat ik niet voor mezelf op kom. Over mij heen laat lopen en niet assertief ben. Ik relativeer mij suf en kan altijd wel een reden/oorzaak vinden waarom iemand mij iets aandoet, zegt of in betrekt. Ik ben sterk en kan het handelen... Ten koste van mezelf. Ik houd eigenlijk altijd rekening met iemand zijn gevoelens. Als ik betaalde oppas heb voor mijn kinderen, dan denk ik zelfs dat die meid liever zelf uit had gegaan met haar vrienden. Crazy he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Bor : kan me niet voorstellen dat hij een gegronde reden heeft... Het is ook zijn hond entrekt zich al genoeg terug van zn verantwoordelijkheid... En wat kost een telefoontje in zn pauze...Nee, nu kalm aan !!! Ga mezelf weer even toe spreken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Rachel, zo herkenbaar!!!Alles kan bij mij, iedereen kan op me terugvallen, maar waar is mijn vangnet ?Denk altijd eerst aan anderen en dan pas voor mezelf...Tijd voor therapie, maar die laat ws nog maanden op zich wachten...Oke, maar nu weer positief !!! JIMI !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Bor : Dat gesprek is er al meerder keren geweest hoor...Rustig, maar ook hoogopgaand... roodharig he, dus kan af en toe wat heftig reageren...Maar dan nooit langer dan een dag of 2 beloftes en zich daar swaswa aan houden, net wat hem uitkomt...Maar ga kalm wezen hoor !!! Heb nog 2 uurtjes om kalm te worden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Komt goed Bor !!!Ga nu eerst effe proberen tot kalmte te komen...Geen zorgen, dag 18 is mijn dag !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rachel Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Ik lees ook iets over communicatie... Sinds kort praat ik met met mijn partner. Lees: gooi ik alles voor zijn voeten wat mij niet zint. Oke, niet altijd even mild maar moet het nog leren. Het lucht wel op. Ben erachter gekomen dat ik voor de goede lieve vrede mijn mond altijd maar hield. Heb ook nog niets gezegd over gisteravond. Ik heb het recht om boos te zijn (zie ff voorstellen). Toch vond ik het ongezellig om hem dat vanmiddag voor zijn voeten te gooien. Ook voelt het nutteloos. Het lokt ruzie uit. Maar... toen hij net even iets verkeerds zei ging ik weer flippend de trap op. Dus komt de frustratie er vanzelf uit. Alleen heb ik mezelf voor schut gezet. Hij is nu weg met zoonlief, het is vakantie... Papa en mama maken dan geen ruzie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rachel Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Algemene vraag: Vandaag drink ik dus niet en morgen ook niet. De voorraad is op. Ik hoef niets meer te kopen. Zal ik mijn partner het gewoon laten merken... of kan ik beter helderheid geven en zeggen dat ik ermee stop. Ik ben vandaag wel erg prikkelbaar.Hij denk ik ook, want we hadden al ruzie net. Misschien beter wachten tot morgen? Kijk uit naar mijn bedje. Als de kids slapen wil ik heel graag boven zijn. Alleen, tv, boekje, geen mensen, geen drank. Rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Rachel, ben blij dat mijn kids nu bij mijn ex zijn... Alhoewel ik ze ook mis !!!Maar die discussies/ het praten gaat bij mij vaak net eender... Ook omdat ik het gevoel heb dat hij mij niet begrijpt en ook niet wil begrijpen...Als ik me goed herinner uit je wie is wie is jouw partner ook niet vies van een drankje, nu die van mij is niet vies van een jointje van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat...Bevorderd ook niet echt de communicatie !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 verklaar je nader PP,Zie dat namelijk niet zo... Wat is er dwingend aan mijn berichtjes ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Juist Bor, maar wat is er dan dwingend ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Rachel : Als je duidelijkheid wil dan zou ik zeggen...Vertel hem dat je stopt of een stopperiode wil inlassen...Aan hem dan om daar verder op in te gaan of niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Doe maar Bor !!! Kan wel wat hebben en misschien hebben de anderen er ook wat aan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rachel Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Klopt Pietjeparel,Ik weet idd hoe het niet werkt. Ik moet stoppen met drinken, want anders werkt het nooit. Als ik prikkelbaar ben weet hij mij ook uit te dagen. Dus eerlijk is het niet altijd. Of: ik láát mij uitdagen. Akkoord, ook waar, maar ik ben slap met die rommel in mijn bloed en makkelijk te vangen. Dus zit ik in een cirkeltje. De confrontatie aangaan doe ik wel al. Ook op milde wijze. Heb overigens het gevoel én dat tegen mijn partner gezegd dat hij mij er altijd uit l*lt. Hij zeg dan dat het geen wedstrijd is. Ik ben niet op mijn mondje gevallen en sterk in mijn woorden. Maar hij is nog heftiger. Ik heb het gevoel niet tegen hem op te kunnen. Hij blaast mij omver. Keurig, mild en zonder schreeuwen. Nu ik mijn drankprobleem heb gedeeld met lieve mensen om mij heen, krijg ik steeds vaker te horen dat ik sterker ben als dat ik denk. Dus eerst dit begin met een alcohol vrije dag. Hopelijk werpt het zijn vruchten af binnenkort! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Hannah1 : durfde het niet te zeggen, maar dacht hetzelfde...Bol, lieverd, je weet dat ik het goed met je voor heb...Jos manipuleert je nu !!! Hard, maar wel waar...Als ik de situatie goed heb ingeschat...Virtuele communicatie..... Niet alles !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 ha Blondie,dat is een verdedigingsmechanismeik ben bezig met anderen, dan hoef ik niet over mijzelf na te denkenik voel de gevoelens van anderen, dan hoef ik me niet bezig te houden met mijn eigen gevoelenslastig......vooral als jezelf ook altijd op de voorgrond staatof wilt staanje wilt alles geven, behalve jezelfdie heb je op slot gedaanmisschien wel helemaal vergeten dat jij nog in de kast staatjarenlang niet erg...............want je bent bezig met anderennu gaat de wereld even om jou draaienen dat ben je niet gewendikzelf val in een slachtofferrolniemand die me hoort, serieus neemt, niemand die voor me zorgtik vergeet alleen dat ik gewoon kan vragen om al die dingenmaar dat durf ik niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 28 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2010 Oke, dat was me nog niet opgevallen, Bor...Sorry, een leerpunt wat ik mee wil nemen... Niet zo bedoelt trouwens... Wil hier leren en verder komen in mn ontwikkeling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden