Spring naar bijdragen

Donderdag 29 juli 2010

tasseke

Aanbevolen berichten

Niet te bescheiden hé borretje, niet te bescheiden ;)

Hiersé, als dat mijn :rose: nie is ?? Bedankt voor je mailtje, ben er met T nog over aan het praten hoe we juist verder gaan, met of zonder. Ik zal je vandaag nog reply'een hoor. Toch al heel erg bedankt voor de moeite. We zijn zeker en vast nog niet "te" ver, mag ik hopen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 514
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb met mijn pactmaatje afgesproken dat ik een lijst ga maken met de negatieve en positieve aspecten van drinken.. Dit zet ik in een excel lijst en print ik uit. Ik zorg dat ik hem ergens thuis neerleg op een plek waar ik hem vaak zie..

Op dit moment ben ik echt enorm chagerijnig. Vooral boos en teleurgesteld in mezelf.

Ik zorg er ook voor dat mijn collega's me niet al teveel lastig vallen vandaag...

Gelukkig heb ik bij jullie steun :--)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke:
Jee, wat was jij vroeg vanmorgen en als ik het goed begrijp zijn dat normale tijden voor jou! Ik ben momenteel helemaal niet uit bed te krijgen nu ik geen wekker hoef te zetten...Ben net pas wakker:$

Igor:
Vandaag je intake toch? Heel veel succes meis:present:

Madelief:
Vandaag gaat 17.00 uur wel lukken hè, echt! Ik stuur wat kracht en moed jou kant op...

Borretje:
Goedesmorregens:) Heb je a;l een datum voor je opname?

Dar:
Opgeruimd als altijd!

Yvonne:
Klinkt goed...alles behalve dan dat peukje:D

Will:
Nu in je 2de maand:) Klinkt net of je zwanger bent zoals ik het nu zeg;) Hi hi...

Tatum:
Hoezo maak je jezelf kapot hier? Begrijp je niet helemaal vrees ik. Iets dat we voor je kunnen betekenen?

Frans:
Wat jammer nou...Waarom had je ze vooraf niet weggeknikkerd? Nou geen nieuwe weer meer in huis halen hè? Vandaag weer dag 1 en gaan met die banaan! Succes:present:

Blondie:
Alles goed afgelopen neem ik aan met je hondje? Heb nog niks teruggelezen....

Bolletje:
Ook goedesmorregenes!

Tortilla:
Succes bij je afspraak!

Emmaroos, Hannah en Zonnetje en alle anderen ook goedemorgen! :)
Ik ben helaas al meteen weer weg. Mocht van zoonlief even tussendoor op de computer. Het is wat die schoolvakanties...We azen met z'n vieren op 1 computer:(
Ik ben later wel weer terug.
Hier alles goed verder. Vandaag dag 14:)

Laterzzz.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bol:rose::heart:
als een blok geslapen, eindelijk ... even geen gepieker, angsten,...;voor wat komen moet
en gisteren wijselijk niet op internet zitten zoeken naar alle zaken die ik nog in orde moet brengen voor mijn vertrek:(en de prijzen van studio's in jeruzalem:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry dat ik deze opm maak frans maar klinkt nogal vaag
wat bedoel je juist met "fors minderen" over hoeveel eenheden hebben we het dan dagelijks, wekelijks?
welke periode heb je vooropgesteld in je afbouwprogramma?
en ... als einddoel stoppen... mooi idd ... maar waarom dit besluit? of weet je al dat minderen, gecontroleerd dringen geen optie is voor je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
akelei

Weet je wat ik zelf gemerkt heb is dat als je 1 of 2 glazen op hebt je inschattingsvermogen al een stuk minder wordt. Ach die derde is het verschil niet bijvoorbeeld. Met als gevolg een rot gevoel over jezelf de volgende dag.

Het helemaal niet drinken, voor een wat langere periode, kan je heel sterk maken. En van daar uit maak je dan weer nieuwe keuzen.

Helaas ook weer foute, maar hey, ik blijf leren.

Precies Akelei zo voel ik dat ook. Als ik maar een beetje de touwen laat vieren, gaat het hier fout. Het voelt een beetje aan als wanneer je als je gaat zeilen, en je hebt het ff niet in de gate je zo stuurloos rond drijft. Het is dan veel moeilijker voor mij om weer op koers te raken.

En heu dank iedereen voor de felicitaties.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

Het heeft toch iets raars hoor, op de vroege morgen al praten over A...... brrr. De gedachte alleen al kan me soms beroerd maken. Goed teken?
Maar ja, hoort erbij natuurlijk.

Bolletje: wat gaat ie goed zeg! Je bent een echt diehard! Is dit voor het eerst? Zo'n lange periode??
En hoe gaat het met het minderen van het roken?

Hier heeft het ook zo hard geregend. Het gras staat 12 cm hoog... kan ik wéér niet maaien!
Misschien kan ik wel verder met kruisbessen plukken, hoewel... dan word ik wel nat.
Maar goed, het moet er af, voor die lekkere jammm....

Akelei, alles goed daar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy dit is eigenlijk de eerste keer in m'n leven dat ik zelf gestopt ben. Ik had het ook niet verwacht hoor. Kwam hier op het frum met het idee, we kijken wel waar het schip strand. En nog durf ik mezelf niet te beloven dat ik voor altijd droog blijf. Ik kan door de Refu. alleen zeggen ik de eerste 5 dagen niet kan drinken. Meestal kwam bij mij de zucht opzetten zo rond een uur of twee. Dus neem ik s'ochtends een refu in. Dan ben ik het sterkst. Of eigenlijk het is een beetje een automatisme geworden. Het is een deel van m'n leven.

Bor. Ja ik ben zelf ook niet zo van dat strafferige. Dat heb ik al zo lang van anderen gehad. Het werd tijd dat ik mijn gevoelens serieus nam. En het forum geeft me echt zo veel kracht om door te gaan.
Hier heb ik m'n leven naar gezocht. Het delen, het gevoel serieus genomen te worden, m'n warmte kwijt kunnen, en belangrijk, hier mag ik mezelf zijn. Dus waarom zou ik nog drinken????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Bor, érgens moet je toch kracht uit halen, hoe dan ook.
En die kracht zit ergens diep in jezelf.
Volgens mij heeft dat ook niks met straf te maken, eerder met gezonde levenslust.
Kunst is om die omhoog te halen.
Je kan toch niet op de hulp van een ander gaan zitten wachten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...