Spring naar bijdragen

zaterdag 7 augustus 2010

ferry

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Natuurlijk ging ik met een reden op zoek. Niet gedacht dat ik een forum ging vinden. Ik zocht informatie over hoeveel eenheden men mag drinken. Daarom kon ik ook zo goed die link voor je plaatsen. :D En ik wist heel goed dat ik veel te veel eenheden tot me nam.
Wat klinkt dat keurig niet? Ik was gewoon een dagelijkse drinker en in de weekenden ging ik echt los.
Ik ben nog steeds een minderaar, maar ik wil verder. En ik zou wel graag een stopper zijn ook, maar dat durf ik nog niet aan. Ik bedoel, durf niet te zeggen: ik stop! Want dat lijkt me vrijwel niet haalbaar. Zelfkennis heb ik nl. voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je was op zoek naar de eenheden en kom je hier terecht :D
Bedankt voor de link btw ;)

Ken het gevoel wel ergens. Niet dat ik een stopper wil zijn. Totaal niet..Sommigen denken dan een alcoholist te horen die het beter wil weten maar Fleur don't mind :D.
Misschien kom ik daar ooit..who knows.

Misschien wil je gewoon hetzelfde, nl het niet afhankelijk zijn. En daarmee bedoel ik, voor mezelf, niet dat ik nooit wens mijn zorgen weg te drinken. Maar geen strijd meer te voeren.
Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Misschien wil je gewoon hetzelfde, nl het niet afhankelijk zijn. En daarmee bedoel ik, voor mezelf, niet dat ik nooit wens mijn zorgen weg te drinken. Maar geen strijd meer te voeren.

Zoiets.

Ik weet niet hoe het voor jou is Fleur. Ik wil rust in mn hoofd. En die vind ik maar niet.
Het forum helpt daar trouwens ook helemaal niet bij. Dat is geen verwijt, naar niemand. Slechts een constatering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een niet-alcoholist denkt niet na over :D

Ik ben benieuwd naar welke doelen je uiteindelijk voor jezelf kiest mups..
Ik vind het heel knap hoe je naar jezelf kijkt alhoewel het vast de normaalste zaak in de wereld hoort te zijn.
Tijd voor bedje hier..
Het was echt heel fijn en gemakkelijk praten met je. Zonder melig te zijn..

Breek het een beetje af naar mij gevoel nu maar dat is de bedoeling niet
Slaap zacht mups

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, gaat eigenlijk wel heel prima hier, ik was mijn favorieten bestand aan het bijwerken en kwam dit forum zodoende tegen , en dacht ach eens even kijken.
toen ik de site aanklikte zag een stel onbekende namen maar ook jou dus vandaar die directe vraag.
dus nog steeds hier? en bevalt het nog steeds?
ik heb op een gegeven moment bewust afstand genomen omdat een aantal mensen wel heel erg tegen mijn minderingsbeleid waren, (alle totale stoppers), en ik niet meer zo de behoefte had om met hen in discussie te gaan, wat steevast uitmondde in ruzie`s en dergelijke.
ik voel mijzelf een stuk rustiger sindsdien, dus is dat voor mij de betere weg, zelfreflectie en innerlijke rust opzoeken in plaats van de discussie aangaan met anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even met de hond uit.
Het was weer een plezierige dag vandaag :) het leven wordt steeds leuker :)
Maar ik hou ook altijd erg van de nazomer en de herfst. Mijn favoriete jaargetijde. En ik voel de nazomer al een beetje. Hopelijke een lange, mooie Indian Summer. Lage zon, mooi licht :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja wing het gaat redelijk goed hier, ik blijf volharden in mijn minderingsbeleid en dat pakt nog steeds goed uit voor mij.
ik drink in het weekend alleen s`avonds nog, dus die middagsessies tijdens het eten koken zijn er ook af.
ik lijk wel een sociale drinker zo langzamerhand Ha.Ha,
alleen wordt ik zo langzamerhand een fantaholic en dat is minder goed voor mijn suiker dus wat te doen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, precies ,als mijn dochter van drie aan mij zegt, papa ik heb dorst.
dan vraag ik aan haar, wat wil je drinken dan?
zegt zij doe maar water, dit is op een tijdstip van de dag dat zij best van ons wel wicky of zoiets mag, maar ze wil dan toch liever gewoon een beker water.
kijk zo zien het graag niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond,

ik was even elders op een draad druk doende.
Wing, maar je blijft toch wel steunen hier?
En er zijn - los van ons - zoveel meer mensen (1300) !! Ik heb er vertrouwen in dat het wel weer zal gaan lopen hoor.
Misschien een vakantiedip? En mensen die zich bezinnen, na lang droog staan... of terugkomen nu en dan... Herman zei het ook: die wilde het liever alleen doen. Om redenen.
Ik voel me niet persoonlijk verantwoordelijk voor het reilen en zeilen hier.
Op een oproep van vanmiddag krijg ik geen enkele directe reactie. Nou, jammer ja.
Maar ik ben heus niet gelijk weg. Ik ben veel te veel begaan met een aantal die zo hard bezig zijn met de worsteling!
Maar ook voor mezelf: ik blijf wel zoeken naar inzichten, contacten en invalshoeken.
Scherp willen blijven.

Nou ja. Persoonlijk ben ik ook de meer inhoudelijke kanten wat kwijt hier.
Of misschien was alles al eens gezegd? Dat kan ook. Voor mij dan.
We zien het wel.

Voor nu welterusten in elk geval, late aanwezigen

:heart: van mij.

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...