Spring naar bijdragen

Zondag 8 augustus 2010


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ah niet zo goed..
Ben aardig in de war over bepaalde dingen. Plan loopt niet zoals het moet..
Maar ik wanhoop niet. Je kan alleen maar leren door te vallen. Ben een eind verder dan een week geleden. En toch niet echt gelukkig met het resultaat.
:D
Ik vind je aardig knap :). Maar dat wist je al ;).
Zit je nog op vijf uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij met je antwoord Witte. Kan daar wat in vinden. Denk dat met je naar jezelf kijken en het hoe of eerder het waarom drink ik? aan de basis ligt van elke verandering.
Maar als ik naar mezelf kijk weet ik niet goed meer waarom ik ooit begon. Het sluipte gewoon binnen denk ik.
Voor nu..om verschillende redenen wil ik drinken denk ik. Dacht ooit ergens te lezen dat je best eens opschrijft. Je triggers ..ik ben niet zo goed in het neerschrijven van. Het speelt zich allemaal in mijn hoofd af en krijg het dan moeilijk op papier. Voor nu ga ik ze natuurlijk ook te baas in de dagen dat ik niet drink.
Er valt veel te veranderen. Vooral denk en gedragspatronen.

Wat ik me afvraag bij jou. Zit jij nog vast aan een plan? Hou je nog rekening met de gezonde hoeveelheid?
Is het nog geknutseld? Vecht je nog?



Hoi Fleur
Ik ben blij dat ik las dat je iets met mn antwoord kon.
Bij de meeste van ons is het drinken er op 1 of andere manier ingeslopen.
Sterker nog bij mij was het vanzelfsprekend, alcohol was en is altijd overal aanwezig.
Maar op het moment dat ik geen alcohol nam maar de alcohol nam mij, vond ik het tijd om in te grijpen.
Gelukkig kwam ik toen al googelend op de site van adb terecht en kon ik me gratis en anoniem aanmelden.
In het begin heb ik me suf gerekend met de aanbevolen hoeveelheden en gelukkig kwam ik er gaande weg achter dat het rekenen me niet verder zou helpen. Met steeds maar rekenen hield ik de alcohol toch onbewust dicht bij me en verheugde ik me erop er toch op.

Ik moest mezelf aanpakken, zorgen dat ik anders met mn gevoelens om leerde gaan.
Alcohol weer leren zien als iets wat er is, maar wat niet vanzelfsprekend gedronken hoeft te worden.
en niet als een demper van: ik hoef geen gevoelens te voelen, die ik niet wil voelen.

En ja Fleur ik vecht nog steeds, want alcohol heeft een heeeeel vervelend bijverschijnsel en dat is
dat je geweten na je eerste glas verzwakt.
En dus moet ik nooit het stemmetje in mn achterhoofd negeren, want voor ik t weet is t ook pats boem en kan ik zomaar voor de bijl gaan.
Scherp blijven dus!!!

Dat is ook de reden waarom ik het forum zo belangrijk vind. Telkens word ik er hier aan herinnerd
dat alcohol gevaar is.
Ik weet nu wat ik wel en niet moet doen inmiddels en dat gaat goed. Maar verslapping betekend ook voor mij net zo goed als voor een stopper achteruitgang.

Oh en wat je met knutselen bedoeld dat weet ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol weer leren zien als iets wat er is, maar wat niet vanzelfsprekend gedronken hoeft te worden.

Vreemd toch hoe je langzaam van het één in het ander rolt.
Dat je nog steeds vecht..
Maar hoe hanteer je het nu witte? Ga je in cijfers? Denk van niet als ik je lees over het bedenken van de hoeveelheden..
Als je dat eerste glas drinkt, wat denk je dan juist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een grappige vraag, daar moest ik ff over nadenken.
Maar het is zoiets van:
wil je wat drinken en dan geef ik aan wat ik wil drinken
zoiets denk ik?
Het hangt verder helemaal vd situatie af of ik wel of geen alcohol neem.

Terwijl ik deze vraag zit te beantwoorden, bedenk ik mezelf hoe
moeilijk en/of lastig dit kan zijn, voor mensen die bezig zijn te stoppen/gestopt zijn.
Het lastige van dit soort vragen en antwoorden aan minderraars
kan werkelijk een keiharde trigger zijn voor een stopper.

Natuurlijk is dit ook een forum voor mindderraars
en natuurlijk mogen die ook vragen stellen.
Aan de andere kant, kan dit olie op het vuur zijn,
en daar wil ik niet de voorbode van zijn.
Want alhoewel het niet mijn verantwoording is, kan ik er wel rekeningmee houden natuurlijk.

Mocht je dus nog meer vragen hebben, dan vind ik het persoonlijk
prettiger om het op een themadraad te doen.
Er is geloof ik een draadje van PP over minderen.
Dan is het niet zo confronterend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bedankt voor je oprechte belangstelling Fleur
Ik hoop dat je snel meer rust in dat koppie van je krijgt.
want steeds onrust lijkt me zo vreselijk vermoeiend.

Wing jou wil ik ook nog ff bedanken.
Het kwam er vanmorgen niet van.
Ik hoop zeer zeker niet dat je afhaakt en dat zelfde gevoel heb ik bij Dhendro

Ik ben er weer weg van

laterzzzzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo weer terug :)
De was en de plas is weer gedaan..

Ik wist eerder dat je je hier niet echt gemakkelijk om voelde dus vind het des te meer fijn dat je de moeite nam witte.
Ik kan me voorstellen dat het een trigger zou kunnen zijn en toch ben ik dan redelijk egoïstisch en denk ik hey, dit forum is ook voor mij. Alles kan een trigger zijn. Het is maar welk excuus je gebruiken wil. Dit is geen veilige baken zoals wordt beweerd. Dat lees je elke dag..

Vind ik spijtig. Ik lees minderaars die zeggen hoe het moet en welke weg een iemand die echt definitief wil stoppen moet inslaan en toch zou ik op een ander draadje moeten gaan zoeken om net diezelfde info te krijgen?
Vreemd..
Je denkt drank te verheerlijken maar zo is het niet. Ik vecht...net als elke andere 'stopper'.
Ik vind het persoonlijk redelijk beperkend. Ik ga niet op een ander draadje zoeken naar..
Vreemd..

Dus blijf ik hangen :D. Tussen minderaars die zwijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel...het wordt wel besproken op D&D maar in een andere vorm.
Jef komt aan en zegt 'ik heb een alcoholprobleem', 'ik wil minderen en dat ga ik zo doen'. Een deel kijkt en ziet een bepaald gedrag eigen aan een alcoholist en denkt 'yeah right'.
Zegt dit ook.
De persoon in kwestie ondervind dit persoonlijk en komt terug op zijn woorden. 'Ok, ik kan niet minderen'.
Zie je wel!

Ga ik nu kort door de bocht?
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht ff..
Kwam er allemaal misschien niet zo goed uit.
Ik voel me niet benadeeld, ik kan lezen en leren uit. Ik mis wel de interactie met minderaars en alhoewel ik in eerste instantie de redenen wel begrijp, mis ik het wel.
Het onderscheid is voor mij gemaakt, niet ik maakte het onderscheid (klinkt knap toch? :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook van niemand een minderaar maken niwi..dat is niet mogelijk.
Ieder zoekt zijn eigen weg. Zoals gezegd werd, ook iemand die besluit definitief te stoppen ging eerst het pad op van minderen. Sommigen wagen zich er niet aan en stoppen punt uit.
Maar er blijven verschillende wegen en maar één weg wordt duidelijk besproken. Ik hoef niet constant imput maar van tijd tot tijd zou het fijn zijn. Op D&D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...