Spring naar bijdragen

maandag 9 augustus

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ohw voor ik dadelijk weer ff van het scherm verdwijn..

Ik vond het een beetje vreemd dat ik ze kreeg maar bedankt aan al diegenen die mij roosjes gaven en me goed vonden gaan!
:heart:

Dus hiermee ;).
:present: knap van je Mups! Je staat al, zoals je zelf aangaf, een stuk verder en dat verdient ook wat :present:
Melig hé :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
fleurtje

Wat houdt je juist tegen om te stoppen?

Hetzelfde als jou tegenhoudt, als ik je goed lees. Ik krijg het benauwd van het idee: nooit meer. Tegelijk geeft dat ook wel de afhankelijkheid weer misschien.
Het liefst zou ik terug naar de oorsprong. Een drankje op een feestje, in gezelschap en verder niet. Dus ook niet in mn eentje in het weekend. En aangezien ik wel een beetje (:D) zelfkennis heb, denk ik dat ik daar de discipline nu nog voor mis. Misschien is het minderen door middel van niet meer door de week drinken wel het hoogst haalbare voor mij. Voorlopig dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm je bedoelt net hetzelfde als ik denk ik :)
Ben hier eerst gekomen met de gedachte ok ik drink niet meer. Dat ging zo'n twee weken goed en toen dacht ik owww dit wil ik echt niet.
Ik las wel, neem het dag per dag..maar ik zag geen dag per dag. Totaal niet..
Toen ben ik drie weken in de week geheel droog geweest. En in de laatste week had ik zoiets. Pff eigenlijk hoef ik die pint niet op vrijdag. Maar was bang dat plan los te laten..had toen al moeten schuiven.
Ik proefde in die week van een drankje van een vriendin en stond er helemaal niet bij stil. Voelde ook geen trek ofzo. Twee minuten later schoot er door mijn hoofd. Hey Fleur dat was niet het plan. Stom eigenlijk want er vloeide geen ander gevoel uit voort.

Waarom probeer je het anders niet met een periode te stoppen. Geen nooit meer maar bv zolang als je kan en zien hoe dat voelt? Jezelf die vrijheid geeft in je hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: fleurtje
Kan ik me voorstellen!

Voor mezelf vind ik de gedachte aan stoppen héél moeilijk. Ik hou er niet van om te denken dat ik iets nooit meer zou mogen en dan gaat het niet enkel om drinken.

Voor mezelf lagen de hoeveelheden ook te hoog van het weekend dus probeer ik dat volgend weekend weer aan te passen. Voor mezelf weet ik dat dat me lukt, want heb het eerder gedaan.

Fleurtje ik denk dat heel veel mensen hier het erg moeilijk vinden om te denken dat ze nooit meer mogen of kunnen drinken. Hoeveel nieuwe mensen die zich aanmelden schrijven, ik wil proberen te minderen maar wil niet stoppen. Het is toch een middel waar je je jarenlang aan vastgehouden hebt. Jij en je grootste (vriend.) Dat is ook moeilijk om daar afstand van te moeten doen.
Ikzelf weet ook niet of ik nooit meer ga drinken. Ik ben op dit forum gekomen met het idee, ik kijk wel.
Bij mij was het de eenheid die ik toen voelde, het samenzijn met geweldige mensen. Waarom ik nog steeds niet gedronken heb dat weet ik niet, de behoefte is nog steeds niet zo sterk dat ik er voor kies.
Ik wens jou ook zo veel kracht dat daar kan komen waar je wilt zijn. Dat je je einddoel kan berijken want dat verdien je. :present:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste week scroll ik weer eens wat vaker door het forum heen.
Waarom weet ik niet goed, net zo goed als ik niet precies weet waarom ik hier na jaren intensief schrijven nog maar zo weinig ben.
Het is iets van alles al een keer gelezen en gezegd hebben denk ik.
En geen zin meer in eindeloze discussies over een thema dat al honderd keer aan de orde is geweest.

Ik las Francesca's berichtje, en het verwoordde precies mijn gevoel.
Ik las vervolgens ook een aantal reacties op haar bericht, van mensen die zich kennelijk op de een of andere manier door haar woorden aangevallen voelden, terwijl die volgens mij nou juist géén aanval bevatten.
Maar goed, waarschijnlijk lees ik anders.

Normaal gesproken reageer ik niet op dit soort berichten, omdat ik vaak meegemaakt heb dat dit uitmondde in een eindeloze stroom welles/nietes berichten die nooit tot een of andere vorm van overeenkomst leidde.
Waarom doe ik dat nu wel?
Ik weet het eigenlijk niet goed.
Misschien omdat ik een beetje moe wordt van die eindeloze discussie over stoppen dan wel minderen,
waar het iedereen vrij staat te doen wat hem of haar gelieft.
En misschien ook omdat ik me afvraag, waarom minderaars zich in vredesnaam altijd aangevallen voelen als iemand over stoppen met drinken praat?
Want daar voel ik me dan weer niet prettig bij.

Ik ben ook een minderaar geweest. De laatste twee of drie jaar dat ik nog dronk was ik voornamelijk bezig met minderen.
Vaak lukte dat, enkele weken tot soms zelfs enkele maanden.
Maar steeds opnieuw kwam er een dag dat ik opstandig was, de kont tegen de krib gooide (excusez le mot) en compleet doorzakte, om vervolgens weer weken of maanden veel te veel te drinken.
En weer helemaal opnieuw te moeten beginnen.
Het was een gevecht dat ik langzaam maar zeker verloor.
Een gevecht dat me bijna al mijn energie, mijn laatste restje zelfvertrouwen en zelfrespect heeft gekost.
Ik kon het niet.

Het heeft lang geduurd voordat ik voor mezelf de conclusie kon trekken dat ik niet kan minderen.
Pas toen ik dat voor mezelf kon toegeven, was ik in staat te stoppen met drinken.
En dat lukte ook nog niet meteen.

Let wel, ik zeg alleen dat IK niet met mate kan drinken.
Daarmee beweer ik niet dat een ander het ook niet kan.
Als Francesca zegt dat ze hier vaak genoeg mensen heeft gelezen die na minderen of herbeginnen de weg niet meer terugvinden, dan klopt dat. Ik heb ze ook gelezen.
Als PietjeParel het heeft over mensen die wél met succes die weg bewandeld hebben, dan moet ik bekennen ze hier op dit forum nog niet gelezen te hebben.
En dan bedoel ik niet de mensen die enkele weken of maanden met mate drinken, maar mensen die na jaren van overmatig drankgebruik nu al jaren met mate drinken.
Ik ken ze niet, maar natuurlijk is het mogelijk dat ze er wel zijn.
Dus ben ik, net als Francesca, benieuwd hoe het degenen die minderen, en degenen die na een stopperiode weer met mate willen gaan drinken, vergaat.
Niet omdat ik zelf weer zou willen drinken, maar omdat ik benieuwd ben of het kan.
Mijn internetbehandelaar heeft mij eens verteld dat de kans op succes samenhangt met leeftijd, het aantal jaren van teveel alcoholgebruik, overige problemen en dat soort factoren.
Wat voor mij in ieder geval verklaarde waarom het mij nooit lukte.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PietjeParel, ik heb net je berichtje bij Wie is Wie gelezen.
Jij blijkt dus een succesvolle minderaar te zijn.
Gefeliciteerd!

Dat de aanpak niet erg verschilt van stoppen weet ik,
ik ging destijds ook voor minderen tijdens de behandeling.
Maar mij lukte het dus niet.

Wat ik me afvraag is, wat het drinken van een of enkele glazen jou brengt?
Ik ging altijd voor de roes, dus ik denk dat ik een enkel glas niet eens lekker zou vinden.
Voegt het voor jou iets toe?
En heb je na een of twee glazen niet het gevoel dat je door wil drinken?
Blijft het een gevecht, om na dat glas te stoppen?
Of ebt dat weg, zoals de trek na een poos stoppen met drinken wegebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer. De wandeling was heerlijk. :) Vaker doen!

Anna, ik heb je betoog gelezen. Wat ik niet zo goed begrijp is dat je zegt moe te worden van de eindeloze discussies over stoppen c.q. minderen.
Voor jou ligt dat al achter de rug, maar gun ons, die nog aan het begin staan, dan ook onze eigen 'discussies' daarover. Hoewel ik het geen discussies wil noemen, maar eerder overwegingen. Ik zelf ben nog volop aan het uitvogelen hoe ik het kan aanpakken. En wat wil ik nu eigenlijk? Terwijl ik best weet wat ik wil, maar de vormgeving is nog niet rond en mijn onzekerheid groot. Snap je?
Vóór jou waren er vast ook al ergens hele groepen mensen bezig met praten over stoppen dan wel minderen. En nu doen wij dat, hier. Is geen aanval naar jou maar wel een verzoek om het ons dan nu ook te laten doen. Op onze wijze, met onze twijfels en eigen strijd.
Overigens herken ik jouw stukje over aangevallen voelen wanneer iemand over stoppen begint totaal niet. Als iemand daarover naar mij een opmerking maakt zal ik toelichten waarom me dat (nog) niet lukt.
Strijd of onenigheid hier op het forum zie ik ook niet zo aanwezig. Eerlijk gezegd weet ik van de meeste oudere forummers (zij die hier voor mij waren) niet eens of het stoppers of minderaars zijn.

Tikfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plons er even in.

Hier alles kee en spannend. Deze doos zit nu toch echt tussen de dozen hahaha. Waar ik zo van baal is dat ik zo en het inpakken ben en strakjes alles er weer uit moet. Pppppffffffff raar tijdverdrijf vind ik het maar. Geen idee wat ik met mijn sigaretten doe want zo steek ik er een aan en als ik me ff omdraai is hij al weer opgebrand. Elke dag 2 pakjes en ik rook nauwelijks hahaha. Ben nog steeds tegenstrijdig of ik blij moet zijn of niet maar vertrekken doe ik want zet nu door. Trouwens kan niet anders want heb al gekocht dus dat dwingt me door te zetten. Inmiddels loop ik op mijn tandvlees en probeer mezelf moed in te zingen met het kabouter Plop dansje: van Brabant naar Noord Holland en nu naar Zuid Holland maak ik er maar van want een mens moet wat om de moed er in te houden. Komende weeked komt er een vriend voor de apperatuur en lampen. Nou dan is bijna alles ingepakt op wc papier en een schone handdoek na. Maar een gezonde meid is op haar toekomst voorbereid hahaha. Uiterlijke datum is 3 september maar wordt waarschijnlijk eerder. Zie je me aankomen in een plaatsje waar ik nog nooit ben geweest? Moet zeggen dat ik wel lef heb want weet niet eens of er een Chinees zit.

Sorry, weet niet wat hier speelt maar wilde even wat van me laten horen en iedereen sterkte wensen. Weet dat ik heus wel aan jullie denk en hoop dat het goed gaat met allemaal.

knuffel van de enige echte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik grappig vind? :D

Anna stelde net de vragen die ik al een tijdje aan meerdere mensen vraag :D.

Wil zelf nog één ding kwijt over het gevoel dat ik kreeg over het berichtje van Fran. Ik voelde me niet aangevallen, ik voelde me eerder geklasseerd tot een 'you gonna feel the shit someday, and I know it'.
Verder kreeg ik door dit blok,

"Als PietjeParel het heeft over mensen die wél met succes die weg bewandeld hebben, dan moet ik bekennen ze hier op dit forum nog niet gelezen te hebben.
En dan bedoel ik niet de mensen die enkele weken of maanden met mate drinken, maar mensen die na jaren van overmatig drankgebruik nu al jaren met mate drinken.
Ik ken ze niet, maar natuurlijk is het mogelijk dat ze er wel zijn"

het idee dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die maar een aantal maanden bezig zijn en een aantal jaren bezig zijn. Ik vind dat vreemd...want zoals men weet zullen de valkuilen er altijd zijn. Of ze beter te herkennen zijn al je een paar maand of een aantal jaren verder bent weet ik niet zo goed.
Het kan je in je gat bijten ook al sta je 20 jaar droog. Maar weet wel wat je bedoelt, vond het alleen frappant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...