Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 augustus

will

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 188
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Lieve Saar het doet altijd veel pijn als er dierbare herinneringen naar boven komen. Die komen vaak als je het niet verwacht. Maar ga maar lekker tegen je lobbus aan hangen hij zal zeker aanvoelen dat je het nu moeilijk hebt. Kruip er maar lekker tegenaan.
En zeker kun jij de fles laten staan daar heb je de kracht voor hoor. Geen twijfel mogelijk.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu ik niet drink ben ik er wel over aan het nádenken natuurlijk.. zoals wij allemaal, maar ik bedacht vandaag ook iets heel anders...

Drinken is zo ongelofelijk "normaal" in de maatschappij. Ooit opgelet hoeveel er word gezopen op TV? zelfs GTST is doorspekt met drank... iedereen zuipt er lustig op los. De HELE jeugd is t weekend laveloos, (althans dat merk ik in de vriendenkring van mijn eigen kinderen) en dat vind iedereen normaal, als er maar een Bobje word aangewezen, en zelfs dat gebeurd volgens de krant niet eens.

Het is zo'n "normale" opmerking: "zeker teveel gezopen?" of "katertje op maandag"

Ik denk lieve mensen, dat er veeeeeeel meer mensen serieus een drankprobleem hebben, alleen vinden zij het zelf geen probleem. m.a.w. als echt iedereen die verstandig met drank om wil gaan en dat niet helemaal goed kan kanaliseren zich hier aanmeld hebben we een servercrash!!

Hoe komt het toch dat sommige mensen echt zeer zwaar aan de drank zitten, dat helemaal niet vinden? en waarom vinden wij dat wel? Hebben wij de rem eerder gevonden.? Onze problemen zijn toch niet groter of kleiner dan die van hen?!

Natuurlijk bedenk ik ook wel, waar houd ik me mee bezig? maar aan de andere kant, ik ken iemand hier n de buurt, die spot ik dagelijks bij de super, met elke dag een krat bier. Daarna gaat ie naar t cafe.. waar ook word gezopen. En als je aan die man zou vragen of hij een drankprobleem heeft, zegt hij volmondig "IKKK???"neeee hoor!"
Ik denk dat het in den lande een veel groter probleem is dan iedereen beseft....

Gelukkig zijn wij bij elkaar in de tent gekropen en hebben onzelf bij de kladden gepakt!
Ben zo blij en trots met en op jullie!

Liefs!
dune

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune, ik denk inderdaad dat sommigen het besef niet hebben dat ze alcoholist zijn. Ze hebben geaccepteerd dat ze drinken en wij, ons besef is in opstand gekomen.
Ik denk ook dat er mensen zijn die weten dat ze zoveel weg gedrukt hebben, en dat ze zo bang zijn voor wat naar boven komt, dat ze toch besluiten te blijven drinken.
Ze beseffen het niet. Ik denk dat wij stil zijn blijven staan wat drank voor 'n schade het kan doen, op ons lichaam en de geest.
Sommigen hechten geen waarde aan het leven. Hebben alle hoop opgegeven en drinken zich vaak kapot.Ze kunnen niet meer van de drank afblijven.
God zij dank zijn wij wel tot het besef gekomen. En mogen we blij zijn dat we de kracht hebben gekregen om er iets aan te doen.
Hoeveel daklozen weten helemaal niets van internet, en dat zulk soort forums bestaan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha igor, en ik maar denken dat ik zo'n schip aankan ;)

Het valt allemaal wel mee hoor, en dat schip wat je ziet op de foto is dan nog bijlange de grootste niet.
Ze noemen ons niets voor niets de cowboys van het water.

Rowhide B)

Ik leef met je mee sara, en ik vind het ijzersterk van je om die fles toch maar niet te nemen. Ik zou het zelf misschien niet kunnen :huh:

Dunetje, ik ben helemaal met je mee hoor. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi loi, daar ben ik weer.

Lieverds, bedankt voor jullie hartverwarmende reacties.
Tranen zijn gedroogd, honden tevreden en ik heb iets meer gegeten dan normaal maar ben wel over de trek heen gekomen.

Wimmelt, heb een accountant maar moet wel allerlei stukken uitzoeken, kopiëren enz. maar heb t nu wel klaar voor 2009. In 2010 heeft mijn moeder maar 13 dagen geleefd maar ja.....da's toch weer een ander jaar he dus..... Wat jij omschrijft herken ik wel van toen mn vader stierf, toen woonden mn ouders nog zelfstandig. Mijn mams is in een verpleeghuis terecht gekomen.

Blondie: top hoor, de eerste dag volbracht en fijn dat je je begrepen voelt daar. Nou en zoals je het omschrijft lijkt het me idd niet te combineren met werk nu. Lukt t wel om je kindjes op te vangen enzo?
Meid je gaat goed :present: en rust nu maar uit.

Nu ff peukkie roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dune
Ik kan mij nog goed herinneren toen ik net stopte met drinken dat ik precies
dezelfde gedachten had als jij nu opschrijft.
Ook zag ik iédereen die drank kocht in de winkel vergroot op mijn netvlies zeg maar.
Ook de mensen om mij heen die veel dronken maar ook zag ik ineens de mensen
die niet dronken en die waren er echt wel maar waren mij nooit zoveel opgevallen,
daar had ik immers niets mee want ik wilde drinken en stond altijd bij de drinkeboeren
waar ik deel van uitmaakte.
Een feestje waarvan ik wist dat er niet of weinig dedronken werd vond ik niets aan.
En inderdaad, er zijn veel mensen die veel drinken en het niet als een probleem zien.
Ook zijn er vermoed ik veel mensen die het wel als een probleem zien maar het
nog niet kunnen of willen aanpakken. De wil om te stoppen of iets aan het drankgebruik
te doen moet er wel zijn. Of er gebeurt lichamelijk iets wat niet goed is waardoor men
gedwongen is te stoppen.
Na een tijdje gaan deze gedachten echter wel verder naar de achtergrond en liep
ik ook makkelijker langs de drankafdeling, zag m zelfs niet meer. Geblokt denk ik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sara, dat kan nog wel even duren, ik heb net 2010 de deur uit, en inderdaad ook met accountant blijf je zoeken naar papieren Mijn moeder woonde in hetzelfde gebouw als ik en soms moet ik daar nog iets opzoeken, ik vind het nog steeds moeilijk en geloof het eigenlijk nog steeds niet. Je bent ook in één keer wees, ook zo gek. Ik merkte dat na haar overlijden de remmen bij mij los gingen, vroeger hield ik me qua drank vaak in om haar niet te confronteren met mijn probleem, ze wist het wel maar ze zag me nooit aangeschoten. Als ze er eenmaal niet meer zijn merk je pas dat je toch nog veel voor ze deed, voornamelijk voldoen aan hun behoeftes, een braaf kind zijn, hoe oud je ook bent. Ik wist niet meer waarvoor ik het nog langer deed totdat ik me realiseerde dat ik haar daar geen goede nagedachtenis gaf, toen kwam ik tot bezinning. Ze wilde ongetwijffeld dat ik goed voor mezelf zou zorgen en verder ging met goed leven. Daar ben ik nu godzijdank weer mee bezig. Ik doe ze geen recht door te gaan zuipen, ook niet één fles. Sterkte, ik weet ongeveer wat het is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Coco, heel herkenbaar en duidelijk omschreven.

Maar Dune: ik vind die tent van jou wel heel erg leuk :D Gezelli!!!:D

Bol da's waar, veel weten het niet eens, triest genoeg.
En ja; soms wordt er geen waarde aan t leven (meer) gehecht.
Ook ik wilde eigenlijk wel dood toen het drinken uit de klauwen begon te lopen tot ik me realiseerde dat ik weliswaar dood wilde MAAR NIET OP DIE MANIER. Vanaf dat moment begon ik er anders over te denken. En moet je me nu zien: ik wil helemaal niet meer dood nu! Als dat geen winst is....

Hoe was het trouwens bij Jos, Bol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey maatje dan word je geheid zeeziek hoor. Flink olijfolie drinken en niet in de spiegel kijken. Denk je dat je van mars komt.;)

Saar geweldig meis. Je bent serker dan je zelf denkt liever.

Will ga je een nieuwjaars tocht organiseren, DEHAAAWWWOOOEEHHAAAAA. En dan naderhand in de sauna en lekker gemasseerd worden, door een langharige bink met een baard tot op z'n buik, van zo'n jaar of 35 strak in het leer
Hé Coooo:P Poeh he'ff buiten gaan staan mensen, krijg het hier wamme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara ik ben blij dat het weer beter met je gaat.
Dood willen heb ik gelukkig nooit ervaren, wel heel depri geweest in een diepe
put maar gelukkig er weer bovenop gekomen. Heeft wel een aantal jaren geduurd
was meer een burn-out.
Het is goed te merken dat drank absoluut verkeerd is bij een depressie en ik begin
meer en meer te vermoeden dat de depressies daar zelfs vandaan kwamen.

Heeeeeeey Bollie de Bol, maatje uit duh haagh
hoe was het bij je kaboutertje? of mag ik m zo niet meer noemen?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wimmelt: thanxxx!
Heel herkenbaar en invoelbaar wat je vertelt! Ook ik had gek genoeg ineens dat "wees"gevoel, terwijl moeder bijna 90 is geworden en dement was (herkende mij tot het eind trouwens). Toen zij stierf had ik geen vader meer, was ik weduwe en had ik ook geen moeder meer. Broers en zussen heb ik niet dus kwam het, net als jij schrijft, keihard aan. De vlucht in de drank is dan gemakkelijk. Maar nu heeft mn leven nieuwe vorm gekregen, weer onder de mensen gekomen, nieuw huis en straks een baan!
Nou, daar doe je het toch voor, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...