Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 september


Kore

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo lieve mensen...ik ben weer thuis zonder 1 druppel alcohol aangeraakt te hebben...joehoee! Was samen met mijn oudste zus die wijn dronk, ik nam een cola light ze keek me aan alsof ze water zag branden :P ben wel op tijd gegaan omdat de drang te groot werd...

Ik heb sinds enkele maanden grote problemen met mijn oudste dochter...ik heb een sterk vermoeden dat ze verslaafd is aan alles wat maar los en vast zit...in januari studeerde ze nog (ze is 22 jaar) vrijgezel, leuk 2 kamer appartement en een baantje erbij...alles ging voor de wind....totdat ze een wazige gast tegen het lijf loopt van een jaar of 26...ik hoorde niks meer van haar...ze nam haar telefoon niet meer op...tot een maand geleden ik erheen ging...en wat ik toen aantrof...1 grote puinhoop, dit alles heeft geleid tot 2 weken terug ze de sleutels in moest leveren wegens 6 maanden huurachterstand...ze zijn vertrokken en ik weet pas sinds gisteren dat ze samen een kamer hebben gehuurd....

Sinds dit speelt ben ik veel meer gaan drinken...heb pas sinds vorige week het vermoeden dat er harddrugs (cocaïne) in het spel is(dacht eerst enkel weed)...pfffff wat een voorbeeld ben je dan...maar goed dan maar slapeloze nachten!
Lucht ff op zeg...

Truste voor degene die gaan slapen:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan, dank voor je lieve antwoord gisteravond. Wat goed dat je de verleiding hebt weten te doorstaan. Ikke ook dus. Compliment voor ons beiden!!!
Tuurlijk weet ik dat ik mijn emoties moet laten gaan. Ik ben verre van rationeel, zoals jij, maar in wezen juist erg gevoelig, waardoor de dingen er nogal extra hard inhakken. Heb nooit geleerd met gevoelens om te gaan, daar was vroeger absoluut geen ruimte voor. Huilen kan ik niet helaas. Ik wil maar al te graag, het mag ook van mezelf, maar ja, er komt gewoon niets. Inwendig natuurlijk wel, maar het zou, zoals je zegt, een enorme opluchting kunnen betekenen. Eens in de zoveel jaar heb ik wel een huildag of zo: dan kan ik niet meer stoppen. Toch te weinig voor mijn gevoel, zou wat gedoseerder moeten zijn, haha.
Boos worden daarentegen kan ik heel goed. Ben zo nu en dan zeer rebels, want erger me kapot aan al die reglementen en sijkdingetjes die nergens maar dan ook nergens over gaan.
Vind het echter zeer lastig om anderen te confronteren, of om 'neen' te zeggen. Zodoende zit ik vaak met een gefrustreerd gevoel dat ik me weer eens heb laten verleiden om dingen te doen die ik helemaal niet wil, alleen maar uit angst anderen te kwetsen. Oefff. En dat vraagt erom om weggegeten of weggezopen te worden. Tsja.
Dwangmatigheid? Hoe uit zich dat? Tien keer het gas nakijken? Zulk soort vermoeiende zaken? Is toch vooral onzekerheid en angst de controle te verliezen? Geeft houvast en leid je af van jezelf. Ik ken het ook wel hoor. Je kunt jezelf dan haast niet tegenhouden toch? Als ik het helemaal verkeerd heb, dan roep maar hoor.
Vind je een beetje steun hier? 11 Weken is al heel wat, wou dat ik al zover was. Ging het moeizaam, gemakkelijk of van allebei wat?
Sinds dit forum voel ik me toch minder alleen staan in mijn gevecht. Voel me altijd zo'n loser door die rot drank, zo'n slappeling. Omdat iedereen hier hetzelfde heeft, voel ik me wel gesteund. Ben net met de ADB begonnen en loop ook bij een psychologe om al die jeugdtrauma's een plek te geven. Echt erg hoe dat doorwerkt in je hele leven daarna, je keuzes (de verkeerde) beinvloedt, je relaties, you name it.
Ga nog ff hangen op de bank met de katjes binnen aaibereik. We gaan gewoon door, oké? Veel sterkte en voor straks; slaap wel.

Nog ff Leeuw2, neej, ik moet niet voor een ander stoppen, ben je gek. Ik moet het van mezelf, helemaal van mezelf. Geloof niet dat het werkt als een ander je dat oplegt. Het moet toch wel echt vanuit je tenen komen, dat besluit. Jij doet het hartstikke goed:meteen weer de draad oppakken, TOP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee eerlijk is eerlijk kan er niet van slapen...kan het niet verkroppen dat ik nergens geen vat op heb..van binnen ga ik er kapot aan maar ik heb er hier nog 1 rondlopen waar ik aan moet denken...het gaat me lukken ben goed op weg...het is niet iets wat je zomaar tegen iedereen verteld...ga volgende week een afspaak maken met psych...leren loslaten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh lief meissie, Susana, ik zag je berichtje nu pas net. Was als een idioot aan het typen en heb er een opvlieger van gekregen. Pfff... Tuurlijk wil ik heel graag jouw pactmaatje zijn. Zat zelf aan hetzelfde te denken, maar durfde niet zo goed. Heel fijn om een maatje te hebben. Hoop oprecht dat we elkaar heel erg tot steun kunnen zijn en elkaar erdoorheen kunnen helpen. Je lijkt me een gevoelig meisje. Hoe oud ben je? Je lijkt me nog zo jong. Ikzelf niet meer hoor, grrr, 56 , maar wel een onconventionele dan.
Zo, nu Sylke (ook alweer een moeilijke naam, haha) uitlaten en dan ins Bett. Vandaag niet gedronken, jij ook niet he, en morgen zien we wel verder. Slaap zacht. Liefssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...