dymph Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Hallo mensen, mag ik ook zo nu en dan eens inbreken? Heb soms ook het gevoel dat ik dat doe. Dat iedereen iedereen kent, en dan durf ik me ik er niet zo in te mengen. Ook omdat ik niet van alles op de hoogt ben en ook omdat ik denk dat ik als newbie niet zoveel recht van spreken heb. Ik weet het, dat hoef ik niet te hebben, het zal MIJN gevoel wel zijn, maar toch. Dit issue is trouwens is waar ik in RL ook nogal eens tegenaan loop. Draai het gesprek vaak gauw naar de ander en zit dan daarna te balen dat er niet naar me geluisterd wordt. Erg he, (krijg het accent niet voor elkaar), ik doe het namelijk helemaal zelf.Word dan heel onzeker, zeker als ik mensen niet erg goed ken.Maar ja, dat heb ik hier dus ook een beetje. Terwijl ik jullie echt nodig heb. Vandaag dag 7. En Beth, zondag had ik een mega trek, zowat de hele middag en avond: een en al onrust, grrr, wat een k* gevoel. Toen ben ik veel gaan lezen op het forum en heb ik de zit maar uitgezeten. Niet gedronken. Maar weet je wat dan zo raar is bij mij. Voel ik geen enkel sprankje trots, terwijl ik toch bijna de mist in was gegaan. Stom niet. Toen ik heel veel tig jaren geleden mijn diploma kon ophalen, deed het me helemaal niets, terwijl ik daar jaren bloedig op gestudeerd had. Over laag zelfbeeld gesproken.....Pfff. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Beth blijf a.u.b. vanavond in onze huiskamer. daar heb je toch wat afleiding, en we kunnen je helpen als je wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Het was een oprechte vraag van mij. Weet het nl. echt niet of alles ermee vergooi. Ben nog nooit zover gekomen en ik ga nu met mezelf in discussie of het niet weer kan voor af en toe. Maar voor mensen die al langer zijn gestopt en hier ervaring mee hebben klinkt dit misschien belachelijk. Maar ik weet het allemaal echt niet. Daarom stel ik mijn vragen. Heb in boeken en op internet gezocht over hoe het proces van afkicken gaat naarmate de dagen en weken vorderen en wat gevaarlijke momenten zijn zeg maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Beth van 2 glazen worden het er meer. Misschien nog niet vandaag maar je verzet tegen alcohol wordt minder.Je bent niet voor niets hier gekomen. Dat was toch niet voor 2 glazen per dag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Dymph, 'inbreken in het gesprek is de enige manier om er hier tussen te komen. Wij kunnen niet zien he dat iemand anders ook iets wil zeggen. Het forum is trouwens wel een mooie oefenmogelijkheid om dit te doen als je dat in het echt ook lastig vind.Waar heb je ons voor nodig vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 om daarop antwoord te geven uit eigen ervaring...Bethhet zal nog slechter zijn dan voordien... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Beth, lopen wat Jet zegt, lopen met de hond in mijn geval. In de tijd dat ik twee jaar droog stond ging ik alcoholische boeken lezen, ik verslond ze. Heb ze helaas allemaal gehad geloof ik. Als ik dan al die verhalen las, dacht ik: 'Oh ja, zo was het ook al weer'. Dat hielp. Moet je wel van lezen houden natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 quote: Originally posted by: Bethanie Maar voor mensen die al langer zijn gestopt en hier ervaring mee hebben klinkt dit misschien belachelijk. . Beth, voel je niet belachelijk. We weten allemaal wel hoe dergelijke gedachten gaan. Is hier iemand die nog nooit gestruikeld is? die nog nooit gedacht heeft: Eén of twee kan wel? Ik denk het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Oh ja en niks kunnen vinden dus. Bedankt Dymph, kan ik wat mee. En ik ben hier veel nieuwer als jij, zie ik. En ik gooi me er ook tussen. Nu zeker omdat ik dat nodig heb. Vind dat jij dat dus zeker ook kan doen. OKE?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aliblabla1 Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Hio allemaal, eventjes terug... pizza was lekkerrr!Mupke, wat had je me willen vragen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dymph Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Daar heb je gelijk in Mupke, ga het dan ook gewoon maar doen. Ik heb nogal moeite met de avonden, ben bang dat ik trek krijg en ja, dan krijg ik het ook, ik weet hoe het werkt. Maar dan komt de onrust opzetten en dan krijg ik net als Beth het welles nietes spelletje in mijn hoofd. Ga nu maar ff voor de tv hangen, de hele dag in de weer geweest. Tot later. En Beth, houd vol, moet ik ook. De day after is zoo naar. De gedachte daaraan helpt misschien ook. Dat lamlendige, miserabele gevoel over jezelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 quote: Originally posted by: AliblablaHio allemaal, eventjes terug... pizza was lekkerrr! Mupke, wat had je me willen vragen? Ik had even bijgelezen bij Wie is wie. Ik was benieuwd of je je wat beter voelt inmiddels. Las over duizeligheid en ander fysiek ongemak, dacht ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Mijn doel was om af en toe te drinken en niet meer dan twee dagen in de week, maar of ik dat ooit zal kunnen weet ik ook niet en of ik het nu al kan? Misschien ben ik nu nog te kwetsbaar na twee weken niet drinken. Misschien word ik met de tijd sterker,maar kan ik het nu nog niet. Vraag me al die dingen af en weet niet hoe ik me morgen zal voelen. Heb nu het gevel dat ik teveel hierop doorga. Bang dat ik irritant ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Veel nieuwe mensen ingelogd zie ik. Kunnen jullie misschien even ongestoord kennismaken.Ik ga even DWDD kijken. Straks weer terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Beth, zijn dat boeken over de ervaringen van alci's? Of zijn dat wetenschappelijke boeken?En nee hoor ik vind je niet iritant, je denkt en wij mogen van je mee denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Nog even dan. Beth, je bent niet irritant! Punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Ik lees theoretische boeken en verhalen over alci's. Maar nergens staat iets over wat er gebeurt als je weer eens een glaasje wijn drinkt. Of je daarna helemaal terugdondert of dat je daarna gewoon weer je weg vervolgt. En als ik dit nooit meemaak zal ik ook nooit weten hoe dit bij mij zal zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aliblabla1 Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Hoi Mupke,WAt lief, dat je daaraan denkt! Ben nog dizzie en wazig, maar geen gerommel in de onderbuik meer gelukkig! Afwachten hoe lang het duurt voordat het weer normaal voelt, ze zeggen dat het een week of 2 a 3 kan duren. Lastigste is dat ik niet mag autorijden...Bethanie, Als ik het goed begrijp sta je al 2 weken droog... wat GOED! Ik ben zelf 15 maanden terug gestopt met roken, rookte er wel 50 per dag... en van die ervaring weet ik dat het na de eerste 2 weken steeds makkelijker wordt. Maar goed, ik heb verder geen ervaring, kwam hier in principe ook voor steun en advies.Zometeen ben ik opeens offline... ga vanavond met vrienden het spel Carcassonne spelen. Heeeeel leuk om te doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Beht. Doe dan waavvan jij denkt goed te doen. Van ervaringen word je wijs. Ik kan alleen van mezelf zeggen dat het mij niet lukt om het bij één glaasje te houden. Dan slaan de stoppen door en ga ik door tot ik laveloos ben. En dat gebeurd bij heel veel alci's. Wij kunnen niet stoppen bij 1 of 2 glaasjes. Sommigen proberen het en dat gaat dan een tijdje goed, en dan gaan ze 3 glaasjes drinken en het worden er meer en meer. Maar misschien kun jij het wel. Maar waarom zou je gaan drinken? Is het omdat je het lekker vind of dat je ontspanning wilt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Ik drink voor de ontspanning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bethanie Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 En ging dat matig drinken goed? Hoe lang had je daarvoor droog gestaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 MupkeJe had toch een ander hoofd?Sorry de afgelopen dagen even niet alles gelezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 Beth, ik denk dan toch dat het gevaar er in zit dat je het niet bij twee glaasjes kan houden. Want spanningen lopen op, zeker als je weer wat gaat drinken. Je hebt dan denk ik na verloop van tijd meer en meer nodig om die spanningen te onderdrukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyntia Geplaatst 23 september 2010 Rapport Share Geplaatst 23 september 2010 HoiAllemaalHet wil mij niet lukken om prive berichten te sturen.Wat doe ik verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden