blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Goedenavond allemaal,Hier inmiddels weer terug van therapie en de restjes binnen...Met plezier teruggelezen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Blondie lieverd hoe is het gegaan met de therapie? Ben je erg moe? Heb je al het gevoel dat je er sterker van wordt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Goeienavond lieve mensen.Rol er zomaar ff in, heb al wel wat bijgelezen.Hier gevallen.........en weer opgestaan.Keihard gevallen voor de triggers HLT (Angry was ik niet) en gisteravond bezweken.Vandaag weer de draad opgepakt.Moet leren iets te doen aan die vreselijke vermoeidheid, niet zo over mn grenzen gaan.Loop erg tegen mezelf aan, ook op t werk; mijn onzekerheid èn perfectionisme staan me behoorlijk in de weg.Vandaag was dierendag....en de verjaardag van mijn man.Moeilijke dag dus, maar vooruit, is ook weer bijna om en heb me 3 slag in de rondte gewerkt om alle administratie van mezelf en de kerk rond te krijgen.De belastingen hijgen in mn nek en ik heb geldzorgen.Maja, jullie krijgen het ook niet kado!Voor Jet: mijn oprechte excuses, ik ben een pactmaatje van niks.Ben blij voor je dat de DD je zo goed de dag door helpt en trots op je hoe je het volhoudt!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Bol ;Ik heb iedere dag het idee dat ik leer en dat heeft inderdaad een groot deel te maken met mijn therapie.Wel iedere dag moe thuiskomen van therapie, maar dat is ook niet zo gek...Stoppen met drinken is wat mij betreft goed te doen, maar daarna nuchter leren verder te leven is andere koek.Ik leer in therapie bepaalde karaktertrekken herkennen bij mijzelf die er voor een groot deel voor hebben gezorgd dat ik iedere keer weer terugviel in mijn oude gedrag, namelijk (ver)drinken !!!Nu leer ik daar op een andere manier mee om te gaan, niet makkelijk om dat te veranderen als je al zo lang op deze manier leeft.Ik heb zeker het gevoel dat ik met de dag sterker word, al kost het nog wel veel energie, maar 1 ding weet ik zeker : Ik wil niet terug naar waar ik vandaan kwam !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Blondie,Die therapie,doet jou heel goed zo te lezen.Dat is juist de bedoeling he, dat je leert,herkent waar dat nou toch vandaan komt, dat willen drinken.Het is toch vaak een soort onvrede met jezelf.Zie het aan mezelf, ik ontwikkel nu precies hetzelfde patroon met eten en snoepen.2 dagen mezelf ongans eten, dan weer even een paar dagen niet,heel gezond leven om vervolgens weer de fout in te gaan.Het eten heeft gewoon de plaats van de fles(sen) wijn in genomen.Ben stiekum een heel klein beetje jaloers op mensen die therapie hebben.Zou ook wel willen leren waar al die rarigheid toch vandaan komt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Wat goed Blondie! Heel herkenbaar ook wat je schrijft en het is idd niet gemakkelijk (zacht uitgedrukt) om je inzichten om te zetten in handelingen, je gedrag te veranderen. Loop nu al meer dan een halve eeuw op deze aardkloot en denk soms weleens dat sommige kanten van mezelf wel nooit (meer) zullen veranderen.Bol wat jij eerder schreef raakte me. Bij mij heeft het ook lang geduurd voor ik in de gaten kreeg dat ik de gevoelens/stemmingen van anderen oppikte. Nu weet ik dat maar ik kan het maar slecht van me afschudden. Hoe doe je dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Nou Rapi, zo te zien ben je zelfstandig ook al tot diepe inzichten gekomen hoor!Het feit dat je je eigen patronen (h)erkent vind ik al knap Geloof me, ik heb al zooooooo veel therapie gehad in mn leven maar uiteindelijk moet je het tóch zelf doen. Een therapeut kan jou niet iets geven dat jij al niet zelf in je hebt, al hebt (aan-)gegeven.Een goed gesprek met een goede vriend(in) kan soms net zo verhelderend zijn.Of hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ja Sara,Herkennen doe ik het wel,maar hoe doorbreek ik dat patroon.Soms denk ik; Mens doe toch niet zo achterlijk, doe gewoon.Het is altijd alles of niets (dus extreem ongezond of extreem gezond leven)Ach ja, wat is wijsheid he:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Oeps Saar dat is niet makkelijk. Maar ik begreep jouw eerdere berichtje niet. Je bent gevallen betekent dat dat je gedronken hebt?Ja jezelf beschermen is een leerproces. Wat je wel kunt doen als je bij mensen zit waarvan jij het gevoel hebt dat je overneemt is, om met je armen een beetje gekruist gaan zitten. Gekruist voor je borst.Verder kun je een denkbeeldige piramide om je heen creeren of jezelf in het licht plaatsen, maar belangrijk is voor mij in ieder geval dat ik me iedere keer weer moet realiseren dat wat ik dan hoor en voel, eigenlijk bij die ander thuis hoort. Je kunt het denkbeeldig proberen terug te geven in de vorm van een wolk. Dat kun je tijdens het gesprek doen. En goed realiseren dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is dat hij of zij het moeilijk heeft. En nniet over nemen zo van, dat los ik voor jou wel op.Vroeger had ik vaak mensen op bezoek waarvan ik het gevoel had dat het vampieren waren. Ik bleef met de ellende zitten, was vreselijk moe en uitgeput, en zij gingen fluitend bij mij de deur uit.dit gebeurd nu niet meer maar het heeft een hoop tijd gekost voor ik zo ver was dat ik dat kon begrijpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Rapi,Heel herkenbaar hoor !!! Het inzicht hebben, maar het op de een of andere manier niet kunnen doorbreken...Misschien is het ook wel een dwangmatig vasthouden aan de oude gedragspatronen...Of dat nu dwangmatig gebruiken van drank of eten of werk is, ik heb geleerd dat het bij mij in alles zo werkt. Een soort van alles of niets principe noem ik het maar voor het gemak.Uiteindelijk is mijn therapie daarbij alleen een hulpmiddel om te ontdekken hoe ik dat patroon kan doorbreken.Een hulpmiddel, maar uiteindelijk moet ik het zelf wel ten uitvoer brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Blondie,Ja,begrijp ook wel dat je het uiteindelijk zelf moet doen.Dus ik ben duidelijk niet de enige met een alles of niets patroon.Jij gebruikte het woord dwangmatig.Daar lijkt het soms ook wel wat op ja.Toch zou ik het wel fijn vinden, om gewoon wat handvaten aangereikt te krijgen om dat vervelende patroon te doorbreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aliblabla1 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Hadie Jet se!Ik zat begraven in een ander forumgedeelte... over stoppen versus minderen... heel interessant! Nu eindelijk weer op de dagdraad...Hallo allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Rapi: ja dat is het moeilijkste joh en dat kan helaas niemand voor je doen, ook geen therapeut.Dankje Bol, dat ga ik zeker proberen! Mijn burn-outs waren zeker ook gevolg van die ellendigge overname-gevoelens. Kan en wil daarom ook niet meer in de zorg werken. Vaak word ik er ook zo onnoemelijk triest van, alsof het leed van de hele wereld op je rust, pffffff.En ja: gevallen voor de drank ja. Kan er wel over gaan jeremiejeren maar gebeurd is gebeurd.Was zó vreselijk moe dat alle weerstand weg was, stom.En dan kom ik toch weer ff bij jou Rapi: ook hier zo'n alles of niks geval!En we wéten dat het niet goed is maar......Bijvoorbeeld: zaterdag had ik de hele dag gewerkt en 's avonds een viering (kerk) met receptie na. Zo moeten haasten dat ik die dag niks had gegeten. Op de receptie werd er gelachen om mijn fanta maar ik was ondanks moe toch nog sterk.Toen de volgende dag om 6 uur op voor hondentraining en weer niks eten natuurlijk...........bijna onverantwoord hoe ik naar huis reed zo moe. En toen......de eenzaamheid. Bingo. Kassa. Dingdong. Over en uit. En maar doorbikkelen. Waarom doen we onszelf dat toch aan?Er moet toch ook een masochistisch trekje aan verslaving zitten zou je denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Sara,Ik ben het met je eens dat je uiteindelijk zelf je patronen moet doorbreken en wie weet dat een goed gesprek met een vriendin daar bij kan helpen.Ik zie bij mijzelf dat dat bij mij zo niet gewerkt heeft.Zovelen konden mij vertellen wat ik moest veranderen, maar nog nooit ben ik ertoe gekomen om mijzelf te willen veranderen omdat ik het nut er uiteindelijk niet van inzag.De therapie en het contact met ervaringsdeskundigen hebben dat wel bij mij teweeggebracht en daar ben ik erg dankbaar voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Sara,Voer voor psychologen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Rapi en Sara,Ik schrijf dagelijks mijn ervaringen op het pactdraadje en wil daarbij best wel dieper ingaan op de handvaten die mij aangereikt worden op mijn therapie, echter wel met de waarschuwing erbij dat het handvaten zijn die voor mij (misschien) werken, wat niet wil zeggen dat ze ook bij jullie zouden werken.En ja dat dwangmatige...Nog steeds bezig om daar grip op te krijgen.Herkennen als eerste en daarna grenzen stellen voor mijzelf en vaak ook naar anderen toe...Gaat langzaam aan beter, al betrap ik mezelf er nog vaak genoeg op dat ik over die zelfgestelde grenzen heenga. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Saar ik denk niet dat wij zo'n masochisten zijn want dan zouden we juist niet drinken ook al hadden we zo'n zin.Nee dit is verslaving en ik geloof dat niemand nog precies weet hoe het nu allemaal in z'n werk gaat. Daarvoor zouden ze allemaal ingewillekde hersenonderzoeken moeten doen, en dan nog zou dat betekenen dat ze alleen de lichamelijke kant van een verslaving kunnen belichten.De psyche verandert iedere keer weer, de mens evolueert en zo ook zijn psyche. De vraag is of ze daar ooit achter gaan komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Blondie wil ook absoluut de kracht van therapie niet ontkennen!!!Als het leek of ik anti-therapie ben dan wil ik dat hierbij met klem rechtzetten!Ook IK dank heel erg veel aan goede therapeuten en groepsgesprekken!Alleen wilde ik niet dat Rapilos het zou verheerlijken in de zin van dat zij het zonder niet zou kunnen redden, snappie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Begrijp ik Sara, vandaar dat ik ook heel specifiek vermelde dat het mij niet hielp, maar dat wil niet zeggen dat een ander er geen baat bij zou hebben:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Zo en ik ga nu mijn grenzen aangeven wat betreft het schrijven op het forum en mn partner gezelschap houden op de bank...Zou bijna een dwangmatig iets worden, internet(forum)verslaving Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Gos, was daar ooit, in een ver, ver verleden niet een draadje over gemaakt?Over dwangmatigheid en drank? En over alcoholverslaving en andere verslavingen?Hm, toch nog ns terugbladeren.................volgens mij wel want ook hier op t frum hebben veel mensen last van méér dan 1 verslaving en wordt er toch ook regelmatig gepraat over de algehele verslavingsgevoeligheid die in ons karakter (b)lijkt te liggen.Hihihi Bol, wat praat je weer duidelijk Heb je wel kunnen eten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Heeeeeeel goed Blondie Doen meis en geniet ervan!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Ha,haOok zoiets,Forumverslaving.Betrap me zelf erop dat ik er ook al de halve dag aan vastgeplakt zit.Goedzo Blondie,Ga even lekker naast die vent van je zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Als je dat draadje gevonden hebt Sara, laat het me even weten,Lijkt me interresant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Laatste berichtje van mij voordat ik naast mn vent neerplof...Ik heb geloof ik op mijn therapie ooit iets gehad over het dwangmatige van verslaving en dan niet alleen de verslavingsgevoeligheid voor drank, maar verslavingsgevoeligheid in het algemeen...Zal morgen even kijken of ik er wat over kan vinden en zal het dan in een apart draadje op thema's plaatsen...Voor nu BYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...........Ga nu echt, anders krijg ik terrecht bonje met mn manneke:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden