Teveel Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Hallo Beth,Zie je wel, ik voelde dat het je ging lukken en voor vandaag heb ik dat gevoel weer Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Dymph,Hartstikke goed dat je het droog hebt gehouden zeker als je ook nog eens niet kunt slapen.Vandaag ook weer? Hoever ben je eigenlijk Dymph, in dagen droog bedoel ik Gek heb gisteren helemaal over je heen gelezen en je bent nog wel het evenbeeld van Vie.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Een hele goeie middag mensen.Van harte welkom Sobertje,Hoop dat je je naam eer aan doet.Ja slapen is een moeilijk iets voor iemand die verslaafd is. Het is altijd zo ontzettend druk in je hoofd. Heb je het gevoel dat je hondsmoe bent en zodra je in bed ligt, is het over, dan gaat het weer malen.Heb er echt jaaaaaaren last van gehad. Nu gaat het slapen gelukkig goed. Waardoor het komt weet ik niet precies maar s'avonds een uur of anderhalf voor je naar bed gaat, weinig actief in de bol zijn helpt bij mij erg goed.Verder net terug van mijn manneke. In het begien was het moeilijk maar daarna hebben we weer een ouderwets gesprek gehad over van alles. Over het heelal, zwarte gaten en wat die kunnen doen, astrologie, Stephen Hawking, hogere machten de Mayakalender invloeden van buitenaf op de aarde en ga zo maar door.Dan merk ik dat er aan Jos z'n geheugen niets mis is, en dat hij nog erg goed kan filosoferen over een hoop dingen.Dat deden we vroeger ook. En onder het mom van, nu eerst ff een paar gebakken eieren opeten dan gaan we zo verder heeft hij waarempel twee gebakken eieren met brood gegeten. Jippie. Ik heb er een goed gevoel aan over gehouden. Heerlijk. Daar wil ik wel een middag schilderen voor laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Woman,Blij dat het zo goed met je gaat.Hoop ook nog eens zo ver te komen, jouw verhaal is weer een goede motivatie.Hoewel ik je verder niet ken lijkt die man in de lucht me een ontzettende geluksvogel, hopelijk beseft hij dat Keep on the good life,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Dat is een mooie reactie, Harry, dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Woman nog steeds niet iemand gevonden waar jij gelukkig mee kan zijn? Wat een gezoek allemaal zeg, om moedeloos van te worden. Er zal toch wel iemand op de wereld zijn die ziet wat jij allemaal te bieden hebt?Hoe is het met je nek en schouders? Gaat dat weer een beetje? en hoe is het met buikdansen? Doe je dat nog steeds, en heb je daar nog steeds plezier in? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunny Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 hallo allemaal,ben ik weer.....ik lees net "angst is de diepste kracht achter ons levenslange streven naar liefde en erkenning van anderen.wilde ik even delen.las net over zweten s'nachts. Ja, dat heb ik ook heel erg (gehad). ook in de sauna heel erg, veel erger dan anderen. Had nog niet het verband gelegd met alcohol, ken je nagaan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunny Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 alle verslavingen c.q. gehechtheden komen daaruit voort. Het is niet alleen alcohol. Je zou ook iets anders kunnen pakken. De diepste oorzaak van alcohol of andere verslaving is dat je jezelf afwijst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunny Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 ff stom vraagje misschien, maar hoe krijg je die smileys.....ken er maar eentje met toetsenbord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Als je antwoordt zit er rechts boven het schrijfveld een trekveldje met icoontjes.Als je er meerdere achter elkaar wil zetten moet je wel iedere keer even terug naar "Selekteer Emotion"Fijne dag vandaag Sunny? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Angst is toch altijd gericht op de oerangst die we in onzelf hebben om dood te gaan? Dat is toch de basisangst waar alle angsten vandaan komen? Ja heb ik ook maar ooit ergens gelezen hoor. Ikzelf ben niet zo intelligent:)Misschien een mooi onderwerp om eens de dagdraad aan te besteden?en dat je jezelf afwijst? Zou dat dan betekenen dat, als je de alcohol laat staan, je jezelf weer kan accepteren?Of betekent dat dat als je jezelf leert te accepteren, je niet meer verslaafd zou zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Klopt Borrie, nu ben ik gelukkig niet zo erg bang meer, maar als ik kijk naar Jos, die man leeft met zoveel angst.Zijn zelfbeeld is vaak erg somber. Hij kan niets en is in zijn ogen erg kwetsbaar, terwijl dit niet is. Jos is ook zwaar verslaafd. Zijn broers zijn ook allebei verslaafd en angstig. Zijn zusters daarentegen helemaal niet.Ha die Piet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Maar dat zou dan ook betekenen dat alcoholisme niet erfelijk is want een zelfbeeld creër je tijdens je leven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Zou ook niet weten van wie ik mijn alcoholisme geërfd zou moeten hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Maar dan klopt de theorie; een mens is aan het zoeken naar liefde en erkenning van anderen, niet. Of er moet dan toch een verschil zijn tussen alci's en probleemdrinkers? Dat is alcoholsme erfelijk en het probleemdrinken ontstaat tijdens het leven. Zoiets?Ik heb wel eens meer de vraag gesteld, bestaat er verschil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Dus kun je een alci worden als er een gemis is. Dus zouden er dan geen echte alci's bestaan maar zijn wij dan allemaal probleemdrinkers?Jet je klinkt niet betweterig hoor, je denkt mee. Maar ik zie Sunny niet meer. Zou die zich dood geschrokken zijn?Ik denk niet dat angst een op zichzelf staand iets is. Ik denk dat angst een wezenlijk gevoel is dat in de mens zelf zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Maar Jet je zegt dat wij niet met angst geboren worden, maar een baby als is het nog zo klein, kan schrikken. Schrikken is een voorloper van angst.Angst is een overlevingsmechanisme. Pas als de angst een eigen leven gaat leiden, dan is het vaak niet meer controleerbaar en te hanteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Ja natuurlijk Bor, je hebt gelijk.Dat je ouders het niet zijn is geen garantie dat jij het niet wordtMaar zijn ze het wel dan is het risico voor jou veel groter.Had ik ook gelijk kunnen bedenken Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 voor Borrie, ik ben d'r nog en sta nog droog . bij de theraphie wordt er aardig aan me getrokken en het liefst zou ik weer in een hoekje kruipen met m'n 'ex' 'vriendje' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 quote: Originally posted by: igor het liefst zou ik weer in een hoekje kruipen met m'n 'ex' 'vriendje' Maar dat ga je niet doen natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 nou... het is wel een heel veilig hoekje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 ik ga maar even bankhangen, misschien krijg ik andere gedachten als K&B lekker bij me liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 quote: Originally posted by: igornou... het is wel een heel veilig hoekje Het is een bekend hoekje. Maar veilig? Voor heel even dan maar he?Ga even lekker met K&B knuffelen. Of slapen die alweer? Maak ze maar wakker hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunny Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 ben even een tijdje weg en .......kijk nou jemig, jullie reageren super op mijn berichtje, jullie zijn intelligent, ik heb het maar uit een boek hoor.....heb het nu best wel een beetje moeilijk 3e dag........maar die boeken helpen me ook wel goed. Ja, het gaat inderdaad over onze diepste angst, dat we die niet aan durven gaan en dan maar iets pakken (in ons geval alcohol) om die angst niet te hoeven voelen of dat stemmetje van "ik ben waardeloos" of een andere afwijzing. Maar het wordt daardoor natuurlijk niet minder, alleen maar erger!als ik het even voor mezelf in eigen woorden samenvat: we zijn eigenlijk allemaal geweldig, alleen dit zijn we vergeten. Onze natuurlijke staat van zijn is dat we allemaal goed zijn enzo.......het staat er allemaal mooi in maar je moet het toch wel allemaal doen. maar goed, het helpt wel....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunny Geplaatst 14 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2010 Dank teveel,:clock: even wat emotioconnetjes proberen....ja, op zich wel een goeie dag, beetje warrig, moe en grieperig.....maar verder ben ik optimistisch.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden