Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 oktober


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 169
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Beate vroeger was ik een heel rebels kind, had overal poep aan, deed alles wat niet mocht, vocht iedere dag, werd van alle scholen afgeschopt en het enigste dat ik nodig had was vrijheid. Ik werd opstandig van alle verplichtingen die ik als kind had.
Ik heb nog steeds die grote behoefte aan vrijheid, niet gebonden willen zijn. Misschien dat dat in jouw geval ook zo is. Het geeft bij mij altijd een heel beklemmend gevoel als ik verplichtingen heb. Soms wilde ik dan helemaal uit m'n bol gaan ff alle remmen los, ff helemaal geen verplichtingen. PFFFFTTT
Een verplichting kan bij mij in ieder geval nooit een gevoel van vrijheid geven. Omdat je je bind aan een afspraak of met jezelf om met een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Beate, ik ga ook op en af. Vandaag dag 5 van de droogstand. Heb er moeite mee. Kan me zo uit het niets overvallen. 's Avonds dan. Overdag gelukkig niet.
Ik leg mezelf ook van alles op, altijd maar 'moeten', en dat wordt soms zo vermoeiend en vervelend dat ik de kont in de krib gooi en denk: 'Barst maar, ik neem er 1 (2,3,etc). Wel beseffende dat ik mezelf laat barsten op dat moment. Dat weet ik heus wel.
Ik laat dus nu bewust de boel de boel en eis niet teveel van mezelf want anders gaat het mis. Heb nogal de neiging om de hele dag te rennen, kan niet goed stilzitten. Is valkuil.
En dat rebelse wat jij zegt, herken ik heel erg goed. Heb ik ook in me. Krijg de pip soms van al die regeltjes en van 'hoe het hoort te zijn'. Grrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Beate

Bolletje, nee, het is niet overal tegen aanschoppen, voor mij is het meer: even aan alle verplichtingen des levens ontsnappen, ff vrijheid, time-out, ff niet meer moeten!! Tegenstrijdig natuurlijk, want je weet dat het goed voor je is en dat jezelf die weg bewust hebt gekozen (niet drinken enzo)


Ik zie het zo: vrijheid is een verplichting die men zelf aangaat. Uhh....klopt dit wat?



Ik heb dat precies zo Beate. Exact hetzelfde. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, ik gebruik niks als excuus om te drinken wanneer ik dat doe. Nooit. Als ik drink, dan doe ik dat bewust en hou mezelf daar 100% verantwoordelijk voor, nooit denk ik dan de volgende dag; maarre...ik was zo eenzaam, of ik kreeg een slecht bericht, of het is mn wispelturige karakter.
Rebel zijn, je herkent het, dus hoef jou niks uit te leggen.
Jeemienee, kom je nu pas thuis van je werk? horeca? zorg? in welke sector? wacht ff..de post?? nee? niet goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje Niwi, wat ben je toch beleefd in je omgangsvormen, petje af zoals je ons allen begroet bijvoorbeeld.

Dymph, hou gewoon vol dag na dag, tel ze en tel je zegeningen, je bent er mee bezig en het komt vanzelf goed. Ik waardeer je eerlijkheid hier en laat niemand je daar op afrekenen (dit was geen waarschuwing aan de anderen die posten :D maar gewoon een compliment) en meid, elke dag is er eentje.

Bol, welterusten, het is je gegund na deze dag en sowieso!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje...trusten!
Niwi...gewoon ploegendienst?? is niet gewoon, is zwaar! k heb hetzelf ook 5 jaar gedaan, de night-shift! Verdient lekker! Mijn ervaring was: je maag is van streek...dan heb je honger snachts, dan wil je warm eten smorgens 6 uur...dat werk.
Ff uitleggen: ik drink bewust, ik bedoel, als/wanneer ik drink gebruik ik voor mezelf geen excuus!!
Ik heb trek en kan die dan niet weerstaan en geef er aan toe. Heb jarenlang, echt waar! geen trek gehad.
Het is de knop in mn hoofd! Ik weet gewoon dat het soms moeilijk is en soms jarenlang van een leien dakje gaat. Weet je, ik heb al "zoveel te regelen" in mn hoofd...ik geef dan maar toe aan die trek. Misschien nog wel het minst kwaaie, wat mij betreft dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi, wat ik er mee bereik om er aan toe te geven?? dat ik niet nog een innerlijke strijd erbij heb! tenminste eentje opgelost dan, anders "plof" ik soms, geestelijk dan he! Struggle for life! Ja, kan ook pillen nemen, t zelfde effect, soms dit, soms dat. Voor mij is het: relax in body and mind. Ik probeer dat met een kruidenthee-zakje te bewerkstelligen, echt. Nou ja, zoiets dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Den Niwi se....
Verder heeft iedereen zijn/haar bedje al opgezocht maar voor wie nog op is: Hou het droog en morgen weer lekker helder op!

De herfst is voor velen deprimerend maar ik vind het zo'n mooi seizoen; het ruikt zo goed in het bos,,ik zie allerlei paddenstoelen en de kleuren vormen een prachtig natuurlijk palet; heerlijk!
Natuurlijk tel ik ook thuis (terwijl ik gezellig de kaarsen aansteek) de dagen tot ze weer langer worden, maar daar laat ik mijn dagelijkse levens vreugde niet van afhangen!
Leef, geniet elke dag en kijk naar de natuur, het is zo mooi en biedt zoveel troost!

Groetjes aan iedereen en slaap lekker straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...