Spring naar bijdragen

Woensdag 24 november 2010

Yvonne

Aanbevolen berichten

JA JA JA Mup....ik kwam thuis vanavond...direct de keuken in, pannetje op t vuur..en gegeten. Ik merk dat ik het eten dan ook nodig heb, voel me (wel lekker trouwens) duizelig smiddags/savonds. Dat is ook de trigger om maar niet te eten, het voelt wel aardig...
Bethanie...ik verbaasde me al dat je af en toe de dagdraad opende hier. Ik dacht, nou nou...die Bethanie gaat goed! Nu lees ik dat het slapen gister niet goed ging, dus je nam toch wat. Betekend dat je drank in huis hebt? Beter van niet, is makkelijker. Slapen MOET, vraag toch zwaardere pillen tijdelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

O ja Beth, ik geloof dat ik ooit wel eens geschreven heb dat ik s'nachts een klein lichtje aan laat. Ook ik ervaar de nacht als heel donker. Er zijn dan geen geluiden om me heen en als ik me dan niet zo goed voel word ik helemaal op mezelf terug geworpen. Vroeger had ik dat veel sterker. doordat ik bang was en er veel gevoelens naar boven kwamen ging ik liggen malen, grotendeels om maar niet te voelen, maar dat malen waren ook geen fijne gedachten.
Toen heb ik een kleine radio naast m'n bed gezet en van iemand hele mooie rustige muziek gekregen. In het begin lukte dat heel moeilijk om daar naar te luisteren dus moest ik mezelf iedere keer weer dwingen. na verloop van tijd ging het beter.
Nu slaap ik nog niet altijd even goed hoor maar vaak ook wel. Het toegeven aan je slaap is ook belangrijk.
Maar de nacht kan inderdaad ontzettend donker en heel eng zijn.
Soms hoor je van mensen dat ze vroeger een hele nare ervaring gehad hebben s'nachts waardoor ze nu bang zijn om alleen te slapen of te zijn.;)

Hey die Alaine, goeie avond.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Bolletje...je moest gedwongen stoppen (thuis?????) na 9 proefdronken?? Ik heb nog nooit van dat woord gehoord. Gedwongen stoppen, dan nemen ze je toch op? continue word je in de gaten gehouden, medicijnen...een delirium is niet niks, vinger aan de pols. Opname dus.
Thuis en alleen is niet te doen. Heel vreemd, geen wonder dat je een psychose kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
bolletje

Beth, slapen is zo belangrijk om niet in een psychose te raken. Ik ben ook een keer psychotisch geweest. Ik had een angstpsychose, vlak nadat ik gedwongen moest stoppen met de alcohol. dit na 9 proefdronken.

Ik sliep ook niet meer en werd hoe langer hoe meer drukker in m'n hoofd. Ja en dan knal je door.

Maar je zegt dat je soms tegen een psychose aan zit als ik het goed begrijp. Maar wil en kun je daar wat meer over vertellen of is dat te moeilijk voor je?

Het is precies wat jij nu zegt. Steeds drukker in je hoofd en gedrag en ontembare angst en super achterdochtig, bang dat mensen samenzweren en er op mij gelet word wat ik zeg en iedereen me daar dan op aanvalt. En dat iedereen steeds maar boos is en kritiek heeft. Mijn hoofd raakt zo vol en de angst gaat niet meer weg dat ik dus niet meer slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beate ik was toen in een psychiatrische inrichting en kon kiezen, of op straat gezet worden of die proefdronken doen. Nou ik had helemaal geen onderdak dus was de keuze niet zo moeilijk. Maar het zijn vreselijke ervaringen dat kan ik je wel zeggen. als ik daar nog aan denk. Nee nooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Bethanie

quote:

Originally posted by:
bolletje

Het is precies wat jij nu zegt. Steeds drukker in je hoofd en gedrag en ontembare angst en super achterdochtig, bang dat mensen samenzweren en er op mij gelet word wat ik zeg en iedereen me daar dan op aanvalt. En dat iedereen steeds maar boos is en kritiek heeft. Mijn hoofd raakt zo vol en de angst gaat niet meer weg dat ik dus niet meer slaap.

Beth wat ik toen vooral had was dat ik me schuldig voelde voor alles, zelfs oorlogen en natuurrampen. Ik was een slecht iemand, en mensen veroordeelden mij ook. Vonden mij heel slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat noemen ze zo. Antabus slikken en dan veel drinken, om zo aversie te krijgen tegen de alcohol doordat je iedere keer een traumatische ervaring hebt, als je zo'n proefdronk gedaan hebt.
Dat moest van de psychiater die daar toebn was. Mijn kabouter heeft het een keer mee gemaakt maar die zei ook, "nooit meer wat is dit vreslijk".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat herken ik ook wel, maar dat was meer vroeger. Toen associeerde ik van de ene gekke gedacht e naar de andere en was verantwoordelijk voor alle natuurrampen en zo en schreef ik hele nachten al mijn gedachten op die nergens meer over gingen. Ben nu nog wel bang dat mensen door mijn schuld dood gaan of zo.Maar heb nu meer last van de achterdocht en die rare angst waarbij je niet kan uitleggen waarvoor. En tranxene hielp heel goed bij paniekaanvallen maar een 4dubbele dosis helpt bij dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beth goh wat moet dat een rot leven zijn waar je nu in verkeerd. Zo'n angst voor jezelf en zo graag willen dat je iemand bij je hebt die jou een beetje besschermd. Ik ken dit gevoel van vroeger.
Doordat ik ouder geworden ben en toch gegroeid ben en daardoor ook zekerder ben geworden, is die angst minder geworden en is er vaak niet. Maar dat heb ik bereikt door toch dingen te gaan ondernemen, waardoor ik meer zelfwaardering heb gekregen. Angst verlamt en daar moet je door heen. dat is de enigste manier om boven die angst uit te groeien. Ervaringen krijgen dat het leven heel anders in elkaar zit dan wat jij nu voelt.
Dat heeft nu wel degelijk te maken met de alcohol. Dat is het eerste waar je mee moet stoppen. Daar moet je doorheen en dan gaat het jou ook lukken. Hoezo? Nou gewoon, omdat het mij ook gelukt is. en we zijn allebei mensen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dat nu nog gedaan wordt maar vroeger wel. Het is nu ongeveer 33 jaar geleden dus ik kan niemand meer aanklagen. Ook geen behoefte aan hoor, maar heb altijd wel een grote hekel gehad aan die psych. Zeker na die proefdronken. Heb nachten liggen vechten in bed met hem en kon niet stoppen met dat gemaal. Zoveel agressie dat ik toen had.
Het is inderdaad heel gevaarlijk voor je hart. Heb van te voren ook een e.c.g. moeten laten maken.
ook in een andere kliniek waar ik ook een proefdronk heb moeten doen. Maar gelukkig is het wel goed gekomen met mij hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...