Spring naar bijdragen

dagdraad


Meisje66

Aanbevolen berichten

Ik weet het, ik ben een meelezer.
Maar het valt mij op, dat bij 'wie is wie', nieuwelingen altijd doorverwezen worden naar de dagdraad. Niks mis mee, maar als ze daar eenmaal zijn, wordt er vaak niet op hun gereageerd. Zoals toine vandaag...En ik heb het ook al bij anderen gemerkt. Zoals glen bijvoorbeeld, hij meldde vol trots dat hij nog niks gedronken had, en er werd totaal niet op gereageerd....
Ik lees vaak 's avonds laat de dagdraad nog even, maar als ik dan zoiets tegenkom, vind ik het zo sneu voor diegene....
Door het 'ons kent ons' gehalte, schiet het forum naar mijn idee, dan een beetje het doel voorbij.
Ik bedoel dit niet verkeerd, maar het is iets wat mij al langer opvalt, en wat mij een beetje dwars zit.
Ik vind het gewoon jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je punt van kritiek. En toch vind ik het ook niet terecht. Je schrijft zelf al,. je bent meelezer. Hoe kan je kritiek hebben op de mensen die wel schrijven? Waarom reageer jij niet op de nieuwe mensen?
(niet kwaad bedoeld hoor)
Op een forum moet een wisselwerking zijn.
Dat de vaste schrijvers meer op elkaar reageren is niet zo raar denk ik. Je kunt niet (als nieuweling) in een gezelschap komen, daar een mededeling doen en verwachten dat de groep stil valt en alle aandacht op jou richt.
En soms denk ik ook, laat ik maar ff mn mond houden om anderen ook de ruimte te geven om hun plek hier te vinden. Lastig. Zeker op een dag zoals vandaag als er gewoon niemand is. Geen vaste schrijvers, en geen nieuwelingen.
De twee voorbeelden die je noemt vind ik overigens niet terecht. Glen (moest ik vandaag nog aan denken dat ie hier al lange tijd niet geweest was), daar is best mee gesproken door diverse mensen hier. Ik heb zelf nog met Toine gepraat vandaag. Ik vraag me af, heb je Toine (of Glen) gevraagd of zij dit zelf ook zo ervaren of is het jouw beeld hierbij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi meisje66,

Ik heb me nog niet zolang geleden aangemeld en me voorgesteld bij wie is wie.
Regelmatig kijk ik bij ditjes en datjes en het "ons kent ons gevoel" viel me ook op.
Veel mensen die daar dagelijks komen, kennen elkaar al wat langer, dat begrijp ik dus wel.
Elkaar leren kennen kost gewoon wat tijd.

Als nieuwkomer voelde ik daarom wel enige schroom. Ik wilde eigenlijk wel vertellen hoe het met me gaat, maar wist niet zo goed waar ik dat moest doen. In het dagelijks leven ben ik een beetje verlegen en dat is op een forum niet anders.

Misschien moet ik voorlopig op het voorsteldraadje verder gaan, misschien heb ik wat meer tijd nodig om mensen te leren kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, niet voor niks ben ik een meelezer....Ik hou persoonlijk niet zo van het 'ons kent ons'. Maar dat is dan ook niet mijn ding.
Mijn punt is meer, dat iedereen naar de dagdraad verwezen wordt, en als ze daar zijn, dan moeten ze echt moeite doen om er tussen te komen. Persoonlijk vind ik dat gewoon jammer! Ze komen voor hulp, en dan krijgen ze amper reaktie.
En bonbon, doe je best! Gewoon posten, desnoods met hoofdletters, dan valt het wel op! Wens je succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

ik kan mezelf ook wel vinden in het feit dat het vaak
"ons kent ons" is op de dagdraad.
Zelf schrijf ik hier al lang maar ik zie dat nieuwe
mensen niet altijd reactie krijgen, dat is jammer
want het is juist belangrijk dat dit wel gebeurd.

Ook denk ik dat er teveel '''subdraadjes zijn.
Natuurlijk is het fijn om iemand speciale aandacht
en medeleven te betonen.
Toch lijkt het mij voor mensen die pas meeschrijven wat verwarrend.

En wat mij betreft zijn nieuwkomers van harte welkom.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,
nieuwelingen welkom. Wellicht bekruipt het 'ons kent ons 'gevoel je snel. Maar het is niet zo dat iedereen iedereen kent hoor. Sommigen wel, sommigen niet. Ik kan begrijpen dat het zo voelt en dat is jammer. Maar de beste manier om er tussen te komen is mee te schrijven. En raak niet meteen van de leg als er niet, meteen, gereageerd wordt. Van mij uit is dat zekere niet met opzet.
Toch is het goed dat je het schrijft, is altijd goed om op te letten.

Goedemorgen deze morgen. Heb een fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen ook hier,
Ik zie de wie is wie als een introduktie in de groep
en na een welkom wijs ik ook vaak naar de dagdraad,
omdat dat toch de plek is waar de meesten lezen en schrijven.
Natuurlijk is het afhankelijk van de anawezigen als de nieuwelingen
er ook naar toe gaan, net als in een huiskamer of op een feestje.
Daar moet ik ook verlegenheid overwinnen en dat gebeurt lang niet altijd.
Maar als ik er iets te zoeken/vinden heb, dan ga ik er wel voor, dus dat hoop
ik voor de nieuwe mensen ook. Uiteindelijk zullen ze zelf die stap moeten zetten.
Wat je niet ziet Meisje is dat die mensen soms wel een pb ontvangen. Ik doe dat vaak
als ik s avonds pas lees en ze niet meer ingelogd zijn. We kunnen niet iedereen hier houden
en dat hoeft ook niet. Ik ben er van overtuigd dat, juiust als ze de sfeer van ons kent ons proeven, en dat
iets is wat ze uiteindelijk kan helpen, ze ons ook wel weer vinden als ze er wel aan toe zijn.
Net zoals jij af en toe toch van je laat horen en mee blijft lezen.
een soort van stille kracht op de achtergrond? Of een stille genieter?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, ik lees mee, en ik leer. Stille genieter, nee dus. Maar ik lees hier dingen, waar ik voor mezelf, voordeel uit haal. Heel egoistisch eigenlijk, want zelf help ik niemand, voel mij daar ook niet toe in staat. Maar iedereen doet het op zijn/haar eigen manier.
Ik kan het soms zo sneu vinden dat er op een nieuweling amper gereageerd wordt....
En pb's sturen, daar had ik even niet aan gedacht, excuus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet denken aan het egocentrisme waar Kohtje over verhaalde.

Ik had me niet eerder zó gerealiseerd dat dat ook een vorm- een symptoom - is eigenlijk van het Agebruik.

Wij: gevoeligerds ( zie Jane: heus; jij brengt véél hoor!!) zitten tussen die 2 gebieden: we geven teveel of vragen te veel.

De balans is zoek.

... mijn re. nu even....

De eigen verantwoordelijkheid! Oei, die gaat dieper dan ik kan bedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...