niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 bovendien gaat het er niet om of een ander vertrouwen in me heeft of had...maar meer om zelfvertrouwen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Maar ondanks onze ene gelijkenis, de verslaving, zijn we andere personen. De verslaving maakt ons niet automatisch gelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Toch stel jij het in vraag...Iedereen weet hoe moeilijk de weg zal zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 ja, ik stel het in de vragende vorm....omdat mijn mening niet die van een ander hoeft te zijn....en wil mijn mening ook niet opdringen.....en met vragen zal ik een ander niet kwetsen, denk ik...eerder laten nadenken...en ja...het is zeker moeilijk, maar waarom dan uitstellen ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik weet gewoon dat een vaste datum voor mij goed werkt. Dan leef ik er naar toe en is de kans om al meteen te mislukken geminimaliseerd. Ik heb namelijk al eerdere stoppogingen gedaan en die gingen over het algemeen vrij goed in het begin. Maar het volhouden na een aantal weken of maanden daar ging het meestal fout. Niet het stoppen zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik zou dus nu in paniek raken als ik vandaag al zou moeten stoppen en niet zoals ik mij voorgenomen had komende zaterdag. Dus dat zou absoluut niet werken voor mij. Misschien zou het anders zijn als ik nu een kater zou hebben. Maar helaas drink ik daar te weinig voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Stoppen kan iedereen, volhouden is wat anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 ja, Blondie....een leven zonder drank is nog een ander paar mouwen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik duik even de kinderkamers in... Nog steeds niet klaar met de kamer van mn zoon.In etappes gaat het me lukken.Laters... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Hoelang hebben jullie al geen alcohol meer gedronken Niwi en Fleur? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Op de uitstelvraag kwam er een antwoord..Nu ik ben Kyon niet natuurlijk en spreek voor mezelf. Maar ik kreeg het gevoel dat je het moeilijker had met het feit dat er een aanloopperiode moest zijn, dit automatisch linkte aan uistelgedrag en daarmee ook plots het daarmee verdere verloop in vraag stelde.Het was gewoon ff een gevoel dat in me opkwam..weet ook niet goed waarom het plots ff stoorde. Soms is het moeilijk dingen te lezen zoals ze zijn bedoeld. Ik kan nog geen woestijnees denk ik ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik Kyon?Ik drink nog dagelijks. Niwi is de woestijnvos.En inderdaad, volhouden is moeilijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 @Kyon...de laatste keer dat ik gedronken heb, was 17 februari 1988 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Laatste stuiptrekking hier voordat ik naar boven tuig...Volhouden is moeilijk, maar het is te doen !!! (Thnx BB, deze blijft hangen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Wow Niwi, dat is al een lange periode! Dan kan ik mij voorstellen dat jij gruwels krijgt bij gedachten aan drinken tijdens oudjaar. Helaas ben ik zover nog niet. Maar ik ga vanaf 2011 mijn stinkende best doen.Fleurtje, lukt het minderen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Succes met het opruimen Blondie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 en dat houdt in, Kyon, er bewust mee bezig blijven.....waakzaam blijven.....blijven stoppen is eigenlijk geen stoppen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik ga nu ook even aan het werk. Mijn pauze is helaas al ruimschoots voorbij. Kom af en toe wel effe binnenwippen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Goedemorgen jullie Even bijlezen eerst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Vraag ik mij toch nog even af Niwi. Hoe heb jij dat gedaan in je drankvrije periode? Toen bestond dit forum nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyon Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Goedemorgen Mupke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 dankzij AA, Kyon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Dat is een heel goede vraag Kyon Ik ben er niet echt tevreden over op het moment. Maar ik heb me ook geen doel voor ogen gesteld op het moment.Ik ben redelijk eigenwijs en soms vind ik het jamer dat minderen, ook hier, als not done wordt beschouwd. Meestal kom ik op een bepaald moment op een breekpunt maar vind de motivatie niet echt. Ook niet hier..dat mis ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ha die mups Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 29 december 2010 Rapport Share Geplaatst 29 december 2010 Ik heb een ervaring van 25 jaar met stoppen...Stoppen was niet moeilijk,niet weer beginnen wel!!!Om dat laatste te leren ben ik hier gekomenen tot nu toe met succes,want ben nu bijna 1 jaar ADB.Kyon, mijn ervaring heeft me geleerddat het idd goed is om het juiste tijdstip te kiezenen je er op in te stellen.Volg je eigen intuítie:present:Sara schreef dat vanmorgen ook al:na veel stoppogingen moet de tijd er rijp voor zijn.Ik hoop dat jullie die willen stoppenen niet weer willen beginnendaar niet eerst 66 voor moeten worden.Sterkte allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden